L 4 Forslag til lov om ændring af registreringsafgiftsloven og brændstofforbrugsafgiftsloven.

(Ændring af registreringsafgiften, ændring af fradrag for sikkerhedsudstyr, forhøjelse af tærskelværdi og tillæg for energieffektivitet, stramning af regler om leasing m.v. af køretøjer, forhøjelse af reparationsgrænsen og forhøjelse og øget differentiering af brændstofforbrugsafgift m.v.).

Af: Skatteminister Karsten Lauritzen (V)
Udvalg: Skatteudvalget
Samling: 2017-18
Status: Stadfæstet

Spørgsmål

44 resultater
Vist pr. side: 25 50 100 200
L 4 - spørgsmål 1 Spm. om kommentar til henvendelsen af 3/10-17 fra Finans og Leasing, til skatteministeren
Svar på SAU L 4 - spm 1 (pdf-version)
Html-version
L4 - bilag 13 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 2 Spm. om kommentar til henvendelsen af 27/9-17 fra Dansk Bilbrancheråd og Camping Branchen, til skatteministeren
Svar på spørgsmål 2 (pdf-version)
Html-version
Svar på spørgsmål 2 (pdf-version)
Html-version
Høringsskema - L 4 Bilag 13 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 3 Spm. om kommentar til henvendelsen af 4/10-17 fra Bachmann/Partners Advokatfirma, til skatteministeren
Svar på SAU spg. 3 (L4) (pdf-version)
Html-version
Bilag 11 (pdf-version)
Html-version
Bilag 13 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 4 Spm. om oversendelse af et notat der beskriver, hvordan Finansministeriet kommer frem til, at aftalen om bilafgifter mv. af er CO2-neutral, til skatteministeren
Svar på SAU L 4 - spm. 4 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 5 Spm. om oversendelse af en beregning på resultaterne, herunder CO2-effekten, af en bilafgiftsmodel, der følger aftalen af 21/9-17, til skatteministeren
Svar på SAU L 4 - spm. 5 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 6 Spm. om, hvad den isolerede provenuvirkning af de direkte lempelser på registreringsafgiften er for biler, hvor den lave sats sættes ned fra 105 pct. til 85 pct., og hvor skalaknækket hæves til 185.000 kr., til skatteministeren
SAU L 4 spm. 6 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 7 Spm. om, hvad den isolerede provenuvirkning af de direkte lempelser på registreringsafgiften er for motorcykler, hvor satsen sættes ned fra 105 pct. til 85 pct., og hvor skalaknækket hæves til 58.400 kr., til skatteministeren
SAU L4 spm. 7 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 8 Spm. om, hvad den isolerede provenuvirkning er af at fjerne fradraget for henholdsvis ABS-bremser og ESP-system, til skatteministeren
SAU L 4 spm. 8 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 9 Spm. om, hvad den isolerede provenuvirkning er ved at hæve fradraget på selealarmer fra 200 kr. til 1.000 kr., til skatteministeren
SAU L 4 spm. 9 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 10 Spm. om, hvad den isolerede provenuvirkning er af at hæve fradraget på biler, der har modtaget 5 stjerner i EURO-NCAP, til skatteministeren
SAU L 4 spm. 10 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 11 Spm. om, hvad den isolerede provenuvirkning er af, at man går fra at kunne få fradrag for god brændstoføkonomi fra 16 km/l for benzinbiler og 18 km/l for dieselbiler, til at man fremover først vil kunne få fradraget for god brændstoføkonomi fra 20 km/l for benzin biler og 22 km/l for dieselbiler, til skatteministeren
SAU L 4 spm. 11 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 12 Spm. om, hvad den isolerede provenuvirkning er af, at man fremover hæver afgiften for dårlig brændstoføkonomi fra 1.000 kr. til 6.000 kr., til skatteministeren
SAU L 4 spm. 12 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 13 Spm. om, hvad den isolerede provenuvirkning er af den samlede opstramning i forhold til reglerne for leasing af biler, til skatteministeren
SAU L 4 spm. 13 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 14 Spm. om, hvad den isolerede provenuvirkning er af, at den grønne ejerafgift hæves, til skatteministeren
SAU L 4 spm. 14 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 15 Spm. om kommentar til henvendelsen af 7/10-17 fra NOAH-Trafik, til skatteministeren
Svar SAU L 4 - spm. 15 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 16 Spm. om kommentar til henvendelsen af 10/10-17 fra Focus Advokater P/S på vegne af Foreningen for mindre Leasingselskaber FML, til skatteministeren
Svar på SAU L 4 - spm. 16 og L 4 - bilag 8 (pdf-version)
Html-version
L4 - bilag 13 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 17 Spm. om kommentar til henvendelsen af 10/10-17 fra Finans og Leasing, til skatteministeren
Svar på SAU L 4 - spm 17 (pdf-version)
Html-version
L4 - bilag 13 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 18 Spm. om at fremlægge de beregninger og antagelser vedrørende bl.a. dynamiske og klimamæssige effekter, der ligger til grund for regeringens forslag, jf. artikel i Berlingske Business 4/10-7, til skatteministeren
SAU L 4 spm. 18 (pdf-version)
Html-version
Svar på SAU L 4 - spm. 4 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 19 Spm. om, i forlængelse af notatet ”Foreslåede stramninger i L4 og konsekvenser for finansiel leasing” at redegøre for, hvad dette får af provenumæssige konsekvenser for L 4, til skatteministeren
Svar på SAU spm. 19 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 20 Spm. om, i forlængelse af notatet ”Foreslåede stramninger i L 4 og konsekvenser for finansiel leasing” at redegøre for, hvor mange administrative udgifter der på årlig basis vil være forbundet med ikke at gennemføre den i L 4 oprindeligt forslåede administrative lettelse, til skatteministeren
Svar på SAU spm 20 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 21 Spm. om, i forlængelse af notatet ”Foreslåede stramninger i L 4 og konsekvenser for finansiel leasing” at redegøre nærmere for, hvordan SKAT i dag foretager den konkrete vurdering i forhold til, hvornår der er tale om et køb ”maskeret” som leasingaftale, til skatteministeren
Svar på SAU spm 21 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 22 Spm. om, i forlængelse af notatet ”Foreslåede stramninger i L 4 og konsekvenser for finansiel leasing” at redegøre for, hvorledes ministeren forventer, at leasingmarkedet vil udvikle sig, såfremt L 4 består som fremsat, til skatteministeren
Svar på SAU spm 22 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 23 Spm. om, i forlængelse af notatet ”Foreslåede stramninger i L 4 og konsekvenser for finansiel leasing” at redegøre nærmere for, hvorfor det fremsatte lovforslag ikke vil kunne håndhæves over for udenlandske leasingselskaber i forhold til EU-retten, til skatteministeren
Svar på SAU spm 23 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 24 Spm. om kommentar til henvendelsen af 19/10-17 fra Motorhistorisk Samråd, til skatteministeren
Svar på spørgsmål 24 (pdf-version)
Html-version
L4-bilag 13 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 4 - spørgsmål 25 Spm. om kommentar til henvendelsen af 18/10-17 fra Motorhistorisk Samråd, til skatteministeren
Svar på spørgsmål 25 (pdf-version)
Html-version
Svar på spørgsmål 24 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
44 resultater
Vist pr. side: 25 50 100 200