L 32 Forslag til lov om ændring af lov om markedsføring.

(Opdeling af fysiske og juridiske personer i forbrugerbegrebet, præcisering af bestemmelsen om aggressiv handelspraksis og tilpasning af samtykkekrav m.v.).

Af: Erhvervsminister Simon Kollerup (S)
Udvalg: Erhvervsudvalget
Samling: 2019-20
Status: Stadfæstet

Spørgsmål

5 resultater
Vist pr. side: 25 50 100 200
L 32 - spørgsmål 1 Spm., om Danmarks er juridisk forpligtet efter EU-retten til at foretage de foreslåede ændringer af implementeringen af henholdsvis direktivets forbrugerbegreb og reglerne om aggressiv handelspraksis, til erhvervsministeren
L 32 - svar på spm. 1 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 32 - spørgsmål 2 Spm. om, at man med den foreslåede ændring af forbrugerbegrebet i markedsføringsloven herefter kommer til at operere med forskellige forbrugerdefinitioner i danske love, til erhvervsministeren
L 32 - svar på spm. 2 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 32 - spørgsmål 3 Spm., om hvorfor det er påkrævet med en lovændring af forbrugerbegrebet i markedsføringsloven, til erhvervsministeren
L 32 - svar på spm. 3 (pdf-version)
Html-version
L 32 - svar på spm. 5 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 32 - spørgsmål 4 Spm., om de krav der gælder for vurderingen af aggressiv handelspraksis, til erhvervsministeren
L 32 - svar på spm. 4 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 32 - spørgsmål 5 Spm., om hvornår det forventes, at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen undersøgelse af forbrugerbegrebet på tværs af lovgivning forventes at foreligge, til erhvervsministeren
L 32 - svar på spm. 5 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
5 resultater
Vist pr. side: 25 50 100 200