L 32 Forslag til lov om ændring af lov om markedsføring.

(Opdeling af fysiske og juridiske personer i forbrugerbegrebet, præcisering af bestemmelsen om aggressiv handelspraksis og tilpasning af samtykkekrav m.v.).

Af: Erhvervsminister Simon Kollerup (S)
Udvalg: Erhvervsudvalget
Samling: 2019-20
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 3

Vil ministeren forklare, hvorfor det er påkrævet med en lovændring af forbrugerbegrebet i markedsføringsloven henset til, at forbrugerbegrebet i forbrugeraftaleloven og købeloven – som ligeledes begge er baseret på EU-direktiver – har tilsvarende forskelle mellem det danske og EU-retlige forbrugerbegreb?
Dato: 15-10-2019
Status: Endeligt besvaret
Emne: konkurrence- og forbrugerforhold
Dokumentdato: 31-10-2019
Modtaget: 31-10-2019
Omdelt: 31-10-2019

L 32 - svar på spm. 3, om hvorfor det er påkrævet med en lovændring af forbrugerbegrebet i markedsføringsloven, fra erhvervsministeren

L 32 - svar på spm. 3 (pdf-version)
Html-version
L 32 - svar på spm. 5 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 15-10-2019
Modtaget: 15-10-2019
Omdelt: 15-10-2019

Spm., om hvorfor det er påkrævet med en lovændring af forbrugerbegrebet i markedsføringsloven, til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version