Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2019-20

Spørgsmål 506

Vil ministeren redegøre for, om den dataopbevaringspraksis og adgang til store mængder data på tidligere elever, som beskrives i artiklen ”Jurist advarer: På Lectio har lærere adgang til tidligere elevers opgaver og karakterer”, bragt på gymnasieskolen.dk den 17. september 2020, er i tråd med GDPR-reglerne og retten til hhv. at blive glemt, og at data ikke må opbevares længere end nødvendigt, og vil ministeren videre redegøre for, om data, såfremt data blev pseudonymiseret eller anonymiseret i sin form, i så fald ville kunne opbevares og i givet fald hvor længe?
Dato: 24-09-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: gymnasiale uddannelser
Dokumentdato: 21-10-2020
Modtaget: 21-10-2020
Omdelt: 22-10-2020

BUU alm. del - svar på spm. 506 om at redegøre for, om den dataopbevaringspraksis og adgang til store mængder data på tidligere elever, som beskrives i artiklen ”Jurist advarer: På Lectio har lærere adgang til tidligere elevers opgaver og karakterer”, er i tråd med GDPR-reglerne, fra justitsministeren

Besvarelse af spørgsmål nr. 506 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 24-09-2020
Modtaget: 24-09-2020
Omdelt: 24-09-2020

Spm. om at redegøre for, om den dataopbevaringspraksis og adgang til store mængder data på tidligere elever, som beskrives i artiklen ”Jurist advarer: På Lectio har lærere adgang til tidligere elevers opgaver og karakterer”, er i tråd med GDPR-reglerne, til justitsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version