§ 20-spørgsmål S 3355 Om uddannelse af lærere.

Til: Minister for forskning, innovation og videregående uddannelser Morten Østergaard (RV)
Dato: 22-05-2012
Samling: 2011-12
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 22-05-2012
Endelig besvarelse 31-05-2012
Spørgsmålets ordlyd:
Mener ministeren, at etablering af et nyt selvstændigt fag på læreruddannelsen med fokus på religion, kultur og medborgerskab vil imødekomme European Commission against Racism and Intolerance's henstilling om »at sikre, at lærerne modtager undervisning i flere trosretninger samt at lærerne på alle niveauer modtager indledende og vedvarende undervisning, der forbereder dem til at varetage undervisning og opfylde behov hos elever med forskellige baggrunde«, jf. »ECRI-rapport om Danmark, Fjerde monitoreringsperiode«, European Commission against Racism and Intolerance, offentliggjort den 22. maj 2012?
Skriftlig begrundelse:
Ingen.

Endeligt svar

Dokumentdato: 31-05-2012
Modtaget: 31-05-2012
Omdelt: 31-05-2012

Svar på spm. nr. S 3355

Svar på spm. nr. S 3355 (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 22-05-2012
Modtaget: 22-05-2012
Omdelt: 22-05-2012

Mener ministeren, at etablering af et nyt selvstændigt fag på læreruddannelsen med fokus på religion, kultur og medborgerskab vil imødekomme European Commission against Racism and Intolerance's henstilling om »at sikre, at lærerne modtager undervisning i flere trosretninger samt at lærerne på alle niveauer modtager indledende og vedvarende undervisning, der forbereder dem til at varetage undervisning og opfylde behov hos elever med forskellige baggrunde«, jf. »ECRI-rapport om Danmark, Fjerde monitoreringsperiode«, European Commission against Racism and Intolerance, offentliggjort den 22. maj 2012?

Mener ministeren, at etablering af et nyt selvstændigt fag på læreruddannelsen med fokus på religion, kultur og medborgerskab vil imødekomme European Commission against Racism and Intolerance's henstilling om »at sikre, at lærerne modtager undervisning i flere trosretninger samt at lærerne på alle niveauer modtager indledende og vedvarende undervisning, der forbereder dem til at varetage undervisning og opfylde behov hos elever med forskellige baggrunde«, jf. »ECRI-rapport om Danmark, Fjerde monitoreringsperiode«, European Commission against Racism and Intolerance, offentliggjort den 22. maj 2012? (pdf-version)
Html-version