Det er naturligvis yderst relevant at have mulighed for at lave økonomistyring.
Det ved jeg også er et argument, som man eksempelvis bruger i ministerierne, hvor der er denne mulighed for at kunne overføre opsparede midler fra et år til et andet år.
På den måde er det naturligvis ganske ligetil og også et princip, som vi deler, da det er ganske hensigtsmæssigt.
Men det er dog ret usædvanligt, at man et år kan have et overskud på 30 pct.
af sin samlede bevilling, og at man ikke bare kan overføre det til året efter, men kan pulje det sammen gennem en længere årrække.
I det her konkrete tilfælde taler vi om et overskud i 2007 på 30 pct., et overskud i 2008 på 30 pct.
og et overskud i 2009 på 10 pct., som for hvert af årene ikke bare er blevet overført til de efterfølgende år, men er puljet sammen i en større sum.
Det er sådan set det, der efter min mening og mit partis mening er en noget usædvanlig praksis, og det er sådan set også derfor, at det er relevant at spørge, om det lige præcis på ministerens område er en almindelig praksis, og om det er en praksis, som regeringen ligefrem finder er hensigtsmæssig og formålstjenlig at gøre brug af fremadrettet.
Det er ikke mindst, fordi Copenhagen Consensus Center jo er en meget usædvanlig konstruktion, fordi de ikke søger deres midler via eksempelvis Det Strategiske Forskningsråd, men tværtimod får deres midler direkte via finansloven.
I sidste uge, da der var samråd om denne sag, kunne vi forstå, at det ligefrem er sådan, at der er en direkte afsender af midlerne.
Som ministeren vil huske, gjorde Dansk Folkepartis ordfører meget ud af, at det netop er Dansk Folkeparti, der har sikret, at midlerne er afsat direkte på finansloven.
Så mit enkle spørgsmål er:
Er det ikke en meget usædvanlig konstruktion?