Tak for spørgsmålet. Lad mig starte med at sige, at jeg deler den frustration og vel også bekymring, som jeg kan høre lyser ud af spørgsmålet. Jeg finder fuldstændig som spørgeren her, at det er meget, meget urimeligt, at der er nogle, som jo de facto kan få en konkurrencefordel af at omgå de regler, som alle andre spiller efter. Derfor skal jeg komme tilbage til, hvad vi har tænkt os at gøre ved det.
Men først lidt omkring skattekontrollen og skatteforvaltningens nuværende kontrol. Når det f.eks. handler om kioskers afgiftsbetaling og andet, er den jo med til at sikre det modsatte, altså at man betaler de skatter og afgifter, man nu engang skal, og går op imod illegal indførsel af det, der også kaldes punktafgiftspligtige varer, altså dem, der er henvist til i spørgsmålet. Myndighederne har et tæt samarbejde. Skattestyrelsen har gennemført en række kontroller i kioskmiljøet sammen med Fødevarestyrelsen og politiet, og det er vigtigt at få slået fast, at de ansvarlige selvfølgelig skal stå til ansvar for det, de bedriver, og der skal så også gøres op med den snyd, der er, med afgifter.
Derfor vedtog Folketinget jo også tilbage i 2017, at man skulle ændre reglerne, så man nu indfører de her såkaldte colabøder, hvor man kan få, synes jeg, ret store bøder både i anden- og tredjegangstilfælde – bøderne kan for de her forseelser være på 20.000 og 30.000 kr. Så der er sket meget. Det er desværre ikke ensbetydende med, at problemet er forsvundet, og derfor agter regeringen også at tage fat.
Jeg og regeringen er som sagt helt enig i, at den unfair konkurrence, vi ser på det her område, hvor virksomheder bevidst undlader at betale skatter og afgifter, skal vi gøre mere ved. Derfor har regeringen også på finansloven og i finanslovsforslaget aftalt eller i hvert fald foreslået, at der skal afsættes penge til 250 ekstra skattemedarbejdere i 2020 stigende til 1.000 ekstra skattemedarbejdere frem mod 2023 til netop at styrke skattekontrollen. Det vil bl.a. handle om den organiserede svindel, som jeg forstår spørgeren også spørger til.