L 112 - samrådsspørgsmål A
|
Samrådsspm., om ministeren mener, at Folketinget i forbindelse med lovbehandlingen af L 112 om en 3. Limfjordsforbindelse har reel mulighed for at træffe en kvalificeret stillingtagen til lovforslagets konsekvenser, når den supplerende miljøkonsekvensrapport, der var i høring henover jul og nytår 2023/2024, viste sig ufyldestgørende i forhold til vand og arter, når der er begrundet bekymring om omfangsrige asbestlossepladser i linjeføringen, og når de mulige alternative linjeføringer ikke er undersøgt siden 2011
|
L 112 - samrådsspørgsmål B
|
Samrådsspm. om, hvorfor projektplanen for en dæmning over et asbestdeponi syd for Dall og denne del af projektets implikationer er blevet tilbageholdt fra offentligheden og Folketinget
|
L 112 - samrådsspørgsmål C
|
Samrådsspm. , hvad ministerens holdning er til, at vedlagte sagsakter og anden dokumentation på asbest og korrespondance mellem styrelser og kommuner, ikke er med i miljøkonsekvensrapporterne
|
L 112 - samrådsspørgsmål D
|
Samrådsspm. om ministeren mener, at anlægslovens afsnit 9.17.4 om grundvand er foreneligt med VVM-direktivets artikel 5 og udtalelsen fra professor Peter Pagh på høringen den 25. april 2024 om, at alle undersøgelser skal være afsluttet, og alle tilladelser skal være indhentet, inden anlægslovens vedtagelse
|
L 112 - samrådsspørgsmål E
|
Samrådsspm. om, hvorfor der ikke er anvendt beregninger for tab af den rekreative naturværdi i miljøvurderingerne af den planlagte tredje Limfjordsforbindelse, når der i mange år har eksisteret basismodeller for dette
|
L 112 - samrådsspørgsmål F
|
Samrådsspm. om, hvordan ministeren forholder sig til de tal fra beregninger af de trafikale gevinster ved et østligt tunnelrør, foretaget på den grønne mobilitetsmodel, som Borgerbevægelsen mod en motorvej i Egholmlinjen har fået foretaget
|
L 112 - samrådsspørgsmål G
|
Samrådsspm. om, hvorfor regeringen foretrækker en tredje Limfjordsforbindelse over Egholm, når et ekstra tunnelrør er en fordel for både klima, natur, miljø og drikkevand, ligesom den er billigere og har opbakning fra 60 pct. af borgerne i Aalborg
|