§ 20-spørgsmål S 746 Om, at Det Teologiske Fakultet deltager i projekter, der gennem kritisk revision af historien skal medvirke til udvikling af lærebøger og lærermanualer til Det Palæstinensiske Selvstyres skolesystem.

Til: Uddannelses- og forskningsminister Christina Egelund
Dato: 09-08-2023
Samling: 2022-23 (2. samling)
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 09-08-2023
Endelig besvarelse 17-08-2023
Spørgsmålets ordlyd:
Hvad er ministerens holdning til, at Det Teologiske Fakultet ved Københavns Universitet deltager i projekter, der gennem kritisk revision af historien skal medvirke til udvikling af lærebøger og lærermanualer til Det Palæstinensiske Selvstyres skolesystem, der opererer med fortællingen om eksistensen af en særlig palæstinensisk stat, og er det ministerens opfattelse, at projektets formål er på grænsen til historieforfalskning, og dermed er medvirkende til at fastholde en befolkningsgruppe i en falsk virkelighedsopfattelse?
Skriftlig begrundelse:
Der henvises til beskrivelsen af projektet på hjemmesiden for Det teologiske Fakultet ved Københavns Universitet.
Dokumentdato: 17-08-2023
Modtaget: 17-08-2023
Omdelt: 18-08-2023

Svar på spm. nr. S 746: Hvad er ministerens holdning til, at Det Teologiske Fakultet ved Københavns Universitet deltager i projekter, der gennem kritisk revision af historien skal medvirke til udvikling af lærebøger og lærermanualer til Det Palæstinensiske Selvstyres skolesystem, der opererer med fortællingen om eksistensen af en særlig palæstinensisk stat, og er det ministerens opfattelse, at projektets formål er på grænsen til historieforfalskning, og dermed er medvirkende til at fastholde en befolkningsgruppe i en falsk virkelighedsopfattelse?

Svar på spm. nr. S 746 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 09-08-2023
Modtaget: 09-08-2023
Omdelt: 09-08-2023

Hvad er ministerens holdning til, at Det Teologiske Fakultet ved Københavns Universitet deltager i projekter, der gennem kritisk revision af historien skal medvirke til udvikling af lærebøger og lærermanualer til Det Palæstinensiske Selvstyres skolesystem, der opererer med fortællingen om eksistensen af en særlig palæstinensisk stat, og er det ministerens opfattelse, at projektets formål er på grænsen til historieforfalskning, og dermed er medvirkende til at fastholde en befolkningsgruppe i en falsk virkelighedsopfattelse?

Hvad er ministerens holdning til, at Det Teologiske Fakultet ved Københavns Universitet deltager i projekter, der gennem kritisk revision af historien skal medvirke til udvikling af lærebøger og lærermanualer til Det Palæstinensiske Selvstyres skolesystem, der opererer med fortællingen om eksistensen af en særlig palæstinensisk stat, og er det ministerens opfattelse, at projektets formål er på grænsen til historieforfalskning, og dermed er medvirkende til at fastholde en befolkningsgruppe i en falsk virkelighedsopfattelse? (pdf-version)
Html-version