Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2021-22

Bilag 145

Henvendelse af 24/1-22 vedrørende 3. Limfjordsforbindelse, fra Otto Anker Nielsen, Lyngby
Emne: faste forbindelser
Dokumentdato: 24-01-2022
Modtaget: 25-01-2022
Omdelt: 25-01-2022

Henvendelse af 24/1-22 vedrørende 3. Limfjordsforbindelse, fra Otto Anker Nielsen, Lyngby

Replik Vedr. Citytunnel v3 (pdf-version)
Html-version
Titel
TRU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 143: Henvendelse af 20/1-22 vedrørende analyse af forslag til en Citytunnel som alternativ til Egholmforbindelsen i forbindelse med 3. Limfjordsforbindelse, fra Svend Tøfting m.fl. 25.01.2022
TRU, Alm.del - 2023-24 - Spørgsmål 248: Spm. om ministeren vil kommentere på, at "trafikken i løbet af nogle år efter anlæggets åbning vil stige til det nuværende niveau, hvorefter der fortsat vil være samme problemer med trafikafvikling som i dag. Dette dokumenteres af Vejdirektoratets trafikberegninger i 2021 VVM-analysen", som det fremgår af det åbne brev fra professor Otto Anker Nielsen af 24. januar 2022 23.02.2024
TRU, Alm.del - 2023-24 - Spørgsmål 249: Spm. om ministeren er enig i, at de nyeste beregninger viser, at Egholmforbindelsen er blevet godt 1 mia. kr. dyrere i anlæg, at CO2-udledningerne er markant højere end tidligere beregnet, og at samfundsøkonomien af projektet er markant dårligere nu end antaget i 2011 23.02.2024
TRU, Alm.del - 2023-24 - Spørgsmål 250: Spm. om ministeren, mener at en af de største ikke-brugerfinansierede faste forbindelser i Danmarkshistorien til nu 8,9 mia. kr. skal etableres, uden at der ligger tilstrækkeligt belyste alternativer vurderet samme år og med samme forudsætninger 23.02.2024
TRU, Alm.del - 2023-24 - Spørgsmål 251: Spm. om ministeren er umiddelbart enig i, at de to skitserede alternativer til Egholmforbindelsen som beskrevet i det åbne brev fra professor Otto Anker Nielsen vil være billigere og have færre negative miljømæssige konsekvenser end Egholmforbindelsen 23.02.2024
TRU, Alm.del - 2023-24 - Spørgsmål 252: Spm. om ministeren vil bede Vejdirektoratet om at lave beregninger på de to alternativer til Egholmforbindelsen, som beskrevet i det åbne brev fra professor Otto Anker Nielsen, så partierne kan få indblik i det forventede CO2-aftryk og de samfundsøkonomiske konsekvenser, herunder den interne rente og nettonutidsværdien af de to anlæg 23.02.2024