Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2019-20

Spørgsmål 448

Vil ministeren redegøre for anlægsomkostningerne ved forskydning og afkortning af Københavns Lufthavns tredje bane, som ifølge debatindlægget ”Udvidelsen af Københavns Lufthavn er en del af vores bæredygtige omstilling” bragt på www.information.dk den 8. januar 2020, har til formål at gøre plads til mere moderne fly, som støjer mindre og udleder mindre CO2? Og vil ministeren samtidig redegøre for, hvor stor en andel af flytrafikken i Københavns Lufthavn, som disse nye, større fly, der udleder mindre CO2 og har plads til flere passagerer, som omtales i debatindlægget, udgør i dag, samt hvor stor en stigning i den andel, som forventes frem mod 2030?
Dato: 03-04-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: lufttrafik
Dokumentdato: 12-06-2020
Modtaget: 12-06-2020
Omdelt: 12-06-2020

TRU alm. del - svar på spm. 448 om ministeren vil redegøre for anlægsomkostningerne ved forskydning og afkortning af Københavns Lufthavns tredje bane, som ifølge debatindlægget ”Udvidelsen af Københavns Lufthavn er en del af vores bæredygtige omstilling” bragt på www.information.dk den 8. januar 2020, har til formål at gøre plads til mere moderne fly, som støjer mindre og udleder mindre CO2, fra transportministeren

Svar på TRU spm. 448 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 01-05-2020
Modtaget: 01-05-2020
Omdelt: 04-05-2020

TRU alm. del - foreløbigt svar på spm. 448 om ministeren vil redegøre for anlægsomkostningerne ved forskydning og afkortning af Københavns Lufthavns tredje bane, som ifølge debatindlægget ”Udvidelsen af Københavns Lufthavn er en del af vores bæredygtige omstilling” bragt på www.information.dk den 8. januar 2020, har til formål at gøre plads til mere moderne fly, som støjer mindre og udleder mindre CO2, fra transportministeren

Foreløbigt svar på TRU spm. 448 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 03-04-2020
Modtaget: 03-04-2020
Omdelt: 03-04-2020

Spm. om ministeren vil redegøre for anlægsomkostningerne ved forskydning og afkortning af Københavns Lufthavns tredje bane, som ifølge debatindlægget ”Udvidelsen af Københavns Lufthavn er en del af vores bæredygtige omstilling” bragt på www.information.dk den 8. januar 2020, har til formål at gøre plads til mere moderne fly, som støjer mindre og udleder mindre CO2, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version