§ 20-spørgsmål S 1479 Om at motivere skoletrætte elever.

Til: Børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye (S)
Dato: 10-09-2025
Samling: 2024-25
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 10-09-2025
Endelig besvarelse 16-09-2025
Spørgsmålets ordlyd:
Hvad er ministerens holdning til, at kun 30 pct. af lærerne i 8. klasse ifølge Grundskolepanelet lykkes med at motivere elever med ringe interesse for skolearbejdet, og får det regeringen til at træffe nye beslutninger om at give lærerne mere tid til pædagogisk udvikling og råd til flere materialer?
Skriftlig begrundelse:
Der henvises til nyheden »Ny undersøgelse: Lærere i udskolingen har sværere ved at motivere skoletrætte elever« fra den 9. september 2025 på Børne- og Undervisningsministeriets hjemmeside.

Endeligt svar

Dokumentdato: 16-09-2025
Modtaget: 16-09-2025
Omdelt: 16-09-2025

Svar på spm. nr. S 1479: Hvad er ministerens holdning til, at kun 30 pct. af lærerne i 8. klasse ifølge Grundskolepanelet lykkes med at motivere elever med ringe interesse for skolearbejdet, og får det regeringen til at træffe nye beslutninger om at give lærerne mere tid til pædagogisk udvikling og råd til flere materialer?

Svar på spm. nr. S 1479 (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 10-09-2025
Modtaget: 10-09-2025
Omdelt: 10-09-2025

Hvad er ministerens holdning til, at kun 30 pct. af lærerne i 8. klasse ifølge Grundskolepanelet lykkes med at motivere elever med ringe interesse for skolearbejdet, og får det regeringen til at træffe nye beslutninger om at give lærerne mere tid til pædagogisk udvikling og råd til flere materialer?

Hvad er ministerens holdning til, at kun 30 pct. af lærerne i 8. klasse ifølge Grundskolepanelet lykkes med at motivere elever med ringe interesse for skolearbejdet, og får det regeringen til at træffe nye beslutninger om at give lærerne mere tid til pædagogisk udvikling og råd til flere materialer? (pdf-version)
Html-version