Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2024-25

Spørgsmål 443

Vil ministeren oplyse, hvorfor økonomien bag renoveringen af den nordlige brobue er blevet markant billigere - fra at koste 108 mio. kr. i den særeftersynsrapport, som Vejdirektoratet fik foretaget i 2018, til at koste 41,4 mio. kr. i Vejdirektoratets forundersøgelse af en delvis nedrivning af Bispeengbuen fra 2023 - eftersom langt størstedelen af infrastrukturprojekter i samme periode er blevet markant dyrere, jf. Undersøgelse af omdannelse af Bispeengbuen | Københavns Kommune? Ministeren bedes fremlægge de konkrete beregninger og målinger, der er blevet lavet i forhold til begge rapporter.
Dato: 02-06-2025
Status: Endeligt besvaret
Emne: vejinfrastruktur

Supplerende svar

Dokumentdato: 01-07-2025
Modtaget: 01-07-2025
Omdelt: 01-07-2025

Berigtigelse af TRU alm. del - svar på spm. 443 om, hvorfor økonomien bag renoveringen af den nordlige brobue er blevet markant billigere eftersom langt størstedelen af infrastrukturprojekter i samme periode er blevet markant dyrere

Berigtigelse af svar på TRU spm. 443 (pdf-version)
Html-version
Brev til Transportudvalget (pdf-version)
Html-version

Endeligt svar

Dokumentdato: 26-06-2025
Modtaget: 26-06-2025
Omdelt: 26-06-2025

TRU alm. del - svar på spm. 443 om, hvorfor økonomien bag renoveringen af den nordlige brobue er blevet markant billigere eftersom langt størstedelen af infrastrukturprojekter i samme periode er blevet markant dyrere

Svar på TRU spm. 443 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 02-06-2025
Modtaget: 02-06-2025
Omdelt: 02-06-2025

Spm. om, hvorfor økonomien bag renoveringen af den nordlige brobue er blevet markant billigere eftersom langt størstedelen af infrastrukturprojekter i samme periode er blevet markant dyrere

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version