§ 20-spørgsmål S 891 Om reklametryksager.

Til: Erhvervs- og vækstminister Ole Sohn (SF)
Dato: 21-11-2011
Samling: 2011-12
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 21-11-2011
Endelig besvarelse 29-11-2011
Spørgsmålets ordlyd:
Agter ministeren at iværksætte en grundig undersøgelse af såvel fordele og ulemper ved den eksisterende ordning med nej tak til reklamer samt fordele og ulemper ved en eventuel ja tak ordning, således at Folketinget sikres et kvalificeret beslutningsgrundlag?
Skriftlig begrundelse:
Af regeringsgrundlaget fremgår det, at regeringen vil »undersøge, om der kan etableres en »ja tak til reklamer«-ordning«. En sådan ordning indebærer, at forbrugerne selv vil skulle tilmelde sig, hvis de ønsker at modtage husstandsomdelte tilbudsaviser. En ændring kan få store konsekvenser for konkurrencen i detailhandlen, prisniveauet, miljøet, forbrugeradfærden, virksomhedernes kommercielle ytringsfrihed, beskæftigelsen m.v.

Endeligt svar

Dokumentdato: 29-11-2011
Modtaget: 29-11-2011
Omdelt: 29-11-2011

Svar på spm. nr. S 891

Følgebrev (pdf-version)
Html-version
Svar på spm. nr. S 891 (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 21-11-2011
Modtaget: 21-11-2011
Omdelt: 21-11-2011

Agter ministeren at iværksætte en grundig undersøgelse af såvel fordele og ulemper ved den eksisterende ordning med nej tak til reklamer samt fordele og ulemper ved en eventuel ja tak ordning, således at Folketinget sikres et kvalificeret beslutningsgrundlag?

Agter ministeren at iværksætte en grundig undersøgelse af såvel fordele og ulemper ved den eksisterende ordning med nej tak til reklamer samt fordele og ulemper ved en eventuel ja tak ordning, således at Folketinget sikres et kvalificeret beslutningsgrundlag? (pdf-version)
Html-version