Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget 2011-12
S 891
Offentligt
1048284_0001.png
ERHVERVS- OGVÆKSTMINISTEREN
29. november 2011

Besvarelse af spørgsmål S 891 stillet af Kim Andersen (V) den 21. no-

vember 2011.

Spørgsmål:

Agter ministeren at iværksætte en grundig undersøgelse af såvel fordele ogulemper ved den eksisterende ordning med nej tak til reklamer samt fordeleog ulemper ved en eventuel ja tak ordning, således at Folketinget sikres etkvalificeret beslutningsgrundlag?

Svar:

Det er vigtigt, at vi finder den rigtige løsning. Jeg vil derfor sætte mineembedsmænd i gang med at undersøge både fordele og ulemper ved en ”ja-tak til reklamer”-ordning, og hvordan en sådan ordning i givet fald skal seud. De eksisterende analyser vedrørende tilbud og tilbudsavisers betydningvil også indgå i den kommende undersøgelse.Jeg er bekendt med, at Forbrugerombudsmanden i øjeblikket er i gang medat evaluere ”nej tak”-ordningen. Erfaringerne fra evalueringen vil naturlig-vis indgå i det undersøgelsesarbejde, der sættes i gang.
ERHVERVS- OGVÆKSTMINISTERIET
Slotsholmsgade 10-121216 København K
Tlf.FaxCVR-nr
33 92 33 5033 12 37 7810 09 24 85
[email protected]www.oem.dk