Tak for svaret. Jeg er selvfølgelig ked af ministerens konklusion om, at der ikke skal ske ændringer her. Jeg synes, at ministerens svar, som jo var en oplæsning af begrundelsen, var væsentlig bedre end det, der endte med at være besvarelsen. Men sådan er det. Jeg stod og blev helt overrasket og tænkte, at nu sætter vi skub i det her i dag.
Udfordringen er jo, skåret ind til benet, at der vil være nogle autocampere, der, når man ser på deres grønne afgift, kommer til at være markant dyrere, end hvad man har været vant til. Det vil være mange tusinde kroner for nogle af de her vogne. Jeg synes jo egentlig ikke, at der var noget problem, sådan som det var frem til årsskiftet. Jeg havde i hvert fald ikke indtrykket af, at vi havde store skattemæssige eller afgiftsmæssige problemer lige på det her punkt. Jeg tror tværtimod, at man kommer til, uden at det måske var intentionen, den politiske intention, at genere en masse mennesker, der bare gerne vil have lov til at køre ud i det blå med en autocamper 3 uger om året og hygge sig med det og campere rundtomkring i vores smukke land, og så ender vi så nu i en situation, hvor de bliver pålagt nogle meget, meget høje afgifter, hvis de køber en ny vogn.
Så jeg vil spørge ministeren om noget. Som jeg har forstået det her, er et af problemerne, at man i fremtiden regner nogle af de her autocampere som varevogne, som har et langt, langt større årligt kilometertal og dermed en meget større udledning end det, en autocamper har, fordi den typisk vil køre nogle få ture i løbet af et år, og så vil den holde på en eller anden campingplads, hvor man så holder en ferie. Er det en rimelig måde at gøre det op på, altså ved at sammenligne autocampere med varevogne?