Tak. 1 pct., siger man. I Billund lufthavn drejer det sig om ca. 1,2 millioner passagerer eller en tredjedel af de passagerer, der kommer gennem Billund lufthavn, og det er noget, der ligner 33 pct. Ministeren fremhæver, at det er 30 kr., det drejer sig om. Hvis man tager 30 kr. og ganger det med 1,2 millioner passagerer, så taler vi om 40 mio. kr., som Ryanair så har til opgave at indkradse hos passagererne. Fakta er, at der er fyret 22 ansatte deroppe, at der er 100 sommerjobs, der ikke bliver aktuelle, og at der er hoteller, restauranter, turisme, taxaer osv., der allerede nu kan mærke nedgangen. Det, der foregår i Billund lufthavn, er voldsomt.
Der bliver henvist til den grønne omstilling, og retfærdigvis bliver ældrechecken også nævnt. Passagerafgiften var jo et oplæg til grøn omstilling. Vi ser bare ikke ret meget grøn omstilling. Fakta er, at hvis den grønne omstilling skal gennemføres, som branchen gerne vil, så skal der langt mere brændstof til, end der reelt set er til stede i dag. Derimod har man jo valgt at tage over 50 pct. fra passagerafgiften til ældrechecken. Vi har ikke noget imod at støtte de ældre med en ekstra stor ældrecheck, men vi har noget imod, at der er en udvalgt del af befolkningen, der skal betale den. Og vi har især meget imod, at det bliver gjort på grundlag af, at det skal være til grøn omstilling, når man ikke bruger pengene til grøn omstilling. Den grønne omstilling bliver reelt set ikke til noget. Vi kan se, at den flyrute, der skulle have været fløjet på i 2025, ved udgangen af i år, ikke bliver til noget, fordi man holder fast på dråbe til dråbe-princippet i stedet for at bruge massebalanceprincippet.
Så anerkender ministeren ikke, at det her udgør kæmpe udfordringer for især området omkring Billund lufthavn og det midtjyske i forhold til ansatte?