Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2022-23 (2. samling)

Spørgsmål 158

Vil ministeren redegøre for, hvorfor miljøkonsekvensvurderingen af 3. Limfjordsforbindelse (februar 2021), anvender gennemsnitstal for hele døgnet/året og for hele landet, og dermed bl.a. ikke tager højde for regionale vind/vejrforhold, hvilket resulterer i, at støjniveauet i realiteten bliver langt højere end angivet i rapporten? Mere specifikt, bedes ministeren forklare, hvorfor det ikke er sammenlignelige konkrete støjmålinger (med hensyntagen også til vindforhold) der bruges i angivelsen af støjgener i rapporten, herunder ift. angivelse af støjzoner med døgnværdi samt myldretidsværdi mellem 55 og 59 dB samt 60dB og derover? Endelig bedes ministeren oplyse, om han mener målemetoden med brug af landsgennemsnit og gennemsnit over døgnet/året ift. støjmålinger forsat skal anvendes ved andre miljøkonsekvensrapporter, hvis der kan påvises alvorlige fejl og mangler ved denne metode?
Dato: 17-04-2023
Status: Endeligt besvaret
Emne: faste forbindelser
Dokumentdato: 09-05-2023
Modtaget: 09-05-2023
Omdelt: 09-05-2023

TRU alm. del - svar på spm. 158 om, hvorfor miljøkonsekvensvurderingen af 3. Limfjordsforbindelse (februar 2021), anvender gennemsnitstal for trafikstøj for hele døgnet/året og for hele landet, og dermed bl.a. ikke tager højde for regionale vind/vejrforhold, hvilket resulterer i, at støjniveauet i realiteten bliver langt højere end angivet i rapporten, til transportministeren

Svar på TRU spm. 158 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 17-04-2023
Modtaget: 17-04-2023
Omdelt: 17-04-2023

Spm. om, hvorfor miljøkonsekvensvurderingen af 3. Limfjordsforbindelse (februar 2021), anvender gennemsnitstal for trafikstøj for hele døgnet/året og for hele landet, og dermed bl.a. ikke tager højde for regionale vind/vejrforhold, hvilket resulterer i, at støjniveauet i realiteten bliver langt højere end angivet i rapporten, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version