§ 20-spørgsmål S 824 Om artiklen »Blinde Marius' skoleoplevelser: Knytnæveslag og kvælertag«.

Til: Undervisningsminister Christine Antorini (S)
Dato: 23-01-2014
Samling: 2013-14
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 23-01-2014
Endelig besvarelse 28-01-2014
Spørgsmålets ordlyd:
Når det i artiklen »Blinde Marius' skoleoplevelser: Knytnæveslag og kvælertag« beskrives som en meget ubehagelig oplevelse for drengen Marius at være blevet inkluderet i en klasse med børn, der har andre diagnoser end ham selv, mener ministeren så, at dette var intentionen med inklusionsloven, og agter ministeren at handle over for kommunens håndtering af Marius' skolegang?
Skriftlig begrundelse:
Der henvises til artiklen http://www.b.dk/nationalt/blinde-marius-skoleoplevelser-knytnaeveslag-og-kvaelertag den 22. januar 2014.

Endeligt svar

Dokumentdato: 28-01-2014
Modtaget: 28-01-2014
Omdelt: 28-01-2014

Svar på spm. nr. S 824: Når det i artiklen »Blinde Marius' skoleoplevelser: Knytnæveslag og kvælertag« beskrives som en meget ubehagelig oplevelse for drengen Marius at være blevet inkluderet i en klasse med børn, der har andre diagnoser end ham selv, mener ministeren så, at dette var intentionen med inklusionsloven, og agter ministeren at handle over for kommunens håndtering af Marius' skolegang?

Svar på spm. nr. S 824 (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 23-01-2014
Modtaget: 23-01-2014
Omdelt: 23-01-2014

Når det i artiklen »Blide Marius' skoleoplevelser: Knytnæveslag og kvælertag« beskrives som en meget ubehagelig oplevelse for drengen Marius at være blevet inkluderet i en klasse med børn, der har andre diagnoser end ham selv, mener ministeren så, at dette var intentionen med inklusionsloven, og agter ministeren at handle over for kommunens håndtering af Marius' skolegang?

Når det i artiklen »Blide Marius' skoleoplevelser: Knytnæveslag og kvælertag« beskrives som en meget ubehagelig oplevelse for drengen Marius at være blevet inkluderet i en klasse med børn, der har andre diagnoser end ham selv, mener ministeren så, at dette var intentionen med inklusionsloven, og agter ministeren at handle over for kommunens håndtering af Marius' skolegang? (pdf-version)
Html-version