§ 20-spørgsmål S 927 Om medievidenskabsstuderendes uddannelsesforløb.

Dato: 21-01-2013
Samling: 2012-13
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 21-01-2013
Endelig besvarelse 29-01-2013
Spørgsmålets ordlyd:
Finder ministeren det tilfredsstillende, at studerende som den medievidenskabsstuderende Catrine Schmidt ved Aarhus Universitet, der ifølge Jyllands-Posten den 20. januar 2013 har fået afslag fra sin uddannelse på at følge to for hendes karriere relevante fag på Københavns Universitet, forsinkes i deres uddannelsesforløb eller forhindres i at tage fag, der matcher deres kompetencer og fremmer deres jobmuligheder, fordi deres respektive uddannelser nægter at anerkende fag fra andre uddannelser som meritgivende, og hvorledes harmonerer denne problematik med regeringens målsætning om, at de studerende skal færdiggøre deres uddannelser hurtigere?
Skriftlig begrundelse:
Ingen.

Endeligt svar

Dokumentdato: 29-01-2013
Modtaget: 29-01-2013
Omdelt: 29-01-2013

Svar på spm. nr. S 927: Finder ministeren det tilfredsstillende, at studerende som den medievidenskabsstuderende Catrine Schmidt ved Aarhus Universitet, der ifølge Jyllands-Posten den 20. januar 2012 har fået afslag fra sin uddannelse på at følge to for hendes karriere relevante fag på Københavns Universitet, forsinkes i deres uddannelsesforløb eller forhindres i at tage fag, der matcher deres kompetencer og fremmer deres jobmuligheder, fordi deres respektive uddannelser nægter at anerkende fag fra andre uddannelser som meritgivende, og hvorledes harmonerer denne problematik med regeringens målsætning om, at de studerende skal færdiggøre deres uddannelser hurtigere?

Svar på spm. nr. S 927 (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 21-01-2013
Modtaget: 21-01-2013
Omdelt: 21-01-2013

Finder ministeren det tilfredsstillende, at studerende som den medievidenskabsstuderende Catrine Schmidt ved Aarhus Universitet, der ifølge Jyllands-Posten den 20. januar 2012 har fået afslag fra sin uddannelse på at følge to for hendes karriere relevante fag på Københavns Universitet, forsinkes i deres uddannelsesforløb eller forhindres i at tage fag, der matcher deres kompetencer og fremmer deres jobmuligheder, fordi deres respektive uddannelser nægter at anerkende fag fra andre uddannelser som meritgivende, og hvorledes harmonerer denne problematik med regeringens målsætning om, at de studerende skal færdiggøre deres uddannelser hurtigere?

Finder ministeren det tilfredsstillende, at studerende som den medievidenskabsstuderende Catrine Schmidt ved Aarhus Universitet, der ifølge Jyllands-Posten den 20. januar 2012 har fået afslag fra sin uddannelse på at følge to for hendes karriere relevante fag på Københavns Universitet, forsinkes i deres uddannelsesforløb eller forhindres i at tage fag, der matcher deres kompetencer og fremmer deres jobmuligheder, fordi deres respektive uddannelser nægter at anerkende fag fra andre uddannelser som meritgivende, og hvorledes harmonerer denne problematik med regeringens målsætning om, at de studerende skal færdiggøre deres uddannelser hurtigere? (pdf-version)
Html-version