Jeg vil bare sige, at en god tommelfingerregel er, at så længe vi har en borgerlig regering, kan man være rolig, når det er den kollektive trafik, det drejer sig om.
Det er det, man kan holde sig for øje.
Og så vil jeg sige, at vi nok skal tage vare på det.
Den tekst, der står i finansloven, er fuldstændig rigtig, men det er jo et spørgsmål om at gå ind og definere ord.
For når en kontraktbetaling beskrives på den måde, er det jo netop, fordi det er svært at skrive hele mekanismen med en claw-back.
Jeg tror, de fleste vil kunne forstå, at det er svært at begynde at forklare sådan en mekanisme.
Men det følger altså af den beslutning i Europa-Kommissionen, som netop siger, at det er det, man skal gøre.
Har man betalt for meget ind – og det er vi klar over vi har – skal man have sine penge igen.
Jeg tror, de fleste vil kunne forstå, at det sådan set er en rimelig måde at skaffe sig de her 300 mio.
kr.
på, nemlig at vi starter med at sige, at det, vi har betalt for meget, vil vi da sådan set gerne have igen.
Det tror jeg også de fleste synes er rigtigt.
Man går så ind og siger, at der er opsparede midler, og det er jo store opsparede midler, når vi taler DSB.
Det er helt i orden, men jeg vil bare sige, at det er det.
Derfor er det også i orden, at vi går ind der og supplerer det op.
Så siger vi i øvrigt, at vi synes, det er en god idé, og det forstår jeg DSB selvfølgelig også er enig i, nemlig at man går ind og kigger på de midler, man kan finde ved at kigge på administration og reklamer.
Det er jeg fra min side overhovedet ikke begyndt at sætte nogen tal på, altså om det er store eller små beløb.
Jeg synes, det er fint, at DSB går ind og kigger på det her.
Det var også, hvad jeg forventede, men jeg synes, det er dejligt at notere sig.