§ 20-spørgsmål S 466 Om finansministerens deltagelse i reklame.

Til: Statsminister Anders Fogh Rasmussen (V)
Dato: 27-10-2006
Samling: 2006-07
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 27-10-2006
Endelig besvarelse 06-11-2006
Spørgsmålets ordlyd:
Vil statsministeren oplyse, om han har udstukket nye regler for ministres deltagelse i reklamer i forhold til statsministerens retningslinjer som beskrevet i svarene på S 5274 og S 5510 i folketingssamlingen 2003-04 og S 965 i folketingssamlingen 2004-05, 2. samling, hvor statsministeren gav udtryk for, at »ministre skal være tilbageholdende med at optræde i reklamemæssige sammenhænge« og »Ministre bør afholde sig fra i reklamemæssigt øjemed at anprise virksomheder«, idet spørgeren går ud fra, at finansministeren ikke ville deltage i en reklame i modstrid med statsministerens retningslinjer?
Skriftlig begrundelse:
Finansminister Thor Pedersen optræder på et billede i en husstandsomdelt reklametryksag for Kaj Larsen VVS. Spørgeren har forstået, at finansministeren har givet samtykke til, at billedet bliver bragt, og spørgeren går ud fra, at finansministeren ikke ville give samtykke til noget, der ville være i strid med statsministerens retningslinjer.

Endeligt svar

Dokumentdato: 06-11-2006
Modtaget: 06-11-2006
Omdelt: 06-11-2006

Svar på spm. nr. S 466

S 466 (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 27-10-2006
Modtaget: 27-10-2006
Omdelt: 27-10-2006

Vil statsministeren oplyse, om han har udstukket nye regler for ministres deltagelse i reklamer i forhold til statsministerens retningslinjer som beskrevet i svarene på S 5274 og S 5510 i folketingssamlingen 2003-04 og S 965 i folketingssamlingen 2004-05, 2. samling, hvor statsministeren gav udtryk for, at »ministre skal være tilbageholdende med at optræde i reklamemæssige sammenhænge« og »Ministre bør afholde sig fra i reklamemæssigt øjemed at anprise virksomheder«, idet spørgeren går ud fra, at finansministeren ikke ville deltage i en reklame i modstrid med statsministerens retningslinjer?

Vil statsministeren oplyse, om han har udstukket nye regler for ministres deltagelse i reklamer i forhold til statsministerens retningslinjer som beskrevet i svarene på S 5274 og S 5510 i folketingssamlingen 2003-04 og S 965 i folketingssamlingen 2004-05, 2. samling, hvor statsministeren gav udtryk for, at »ministre skal være tilbageholdende med at optræde i reklamemæssige sammenhænge« og »Ministre bør afholde sig fra i reklamemæssigt øjemed at anprise virksomheder«, idet spørgeren går ud fra, at finansministeren ikke ville deltage i en reklame i modstrid med statsministerens retningslinjer? (pdf-version)
Html-version