Undervisningsministeren skal forklare, hvordan man bedst muligt
sikres en mere varieret skoledag med aktiv brug af
understøttende undervisning med henblik på at fremme
elevernes læring og trivsel. Hertil er ministeren blevet bedt
redegøre for, om udtalelsen: "Det er mindre vigtigt, at de
løber op til tavlen, når de skal lære den lille
tabel" fortsat er dækkende for ministerens syn på, om
og hvordan bevægelse skal være en del af skoledagen,
som er fremsat i "Liberal Alliance: Ud med bevægelse,
understøttende undervisning og lektiecafeer", Folkeskolen.dk
den 27. maj 2015.
Til sidst skal ministeren svare udvalget på, om ministeren
stadig ønsker at gøre op med den ressourcebinding,
der ligger i folkeskolelovens §16b ved at skoler kan få
dispensation til at omdanne understøttende undervisning til
to-voksenordninger.
Samrådsspørgsmål Y, Z og Æ er stillet
efter ønske fra Annette Lind (S).