§ 20-spørgsmål S 1637 Om nytten af danskfagets litterære kanon.

Til: Børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S)
Dato: 16-06-2021
Samling: 2020-21
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 16-06-2021
Endelig besvarelse 21-06-2021
Spørgsmålets ordlyd:
Vil ministeren redegøre for sin holdning til nytten af danskfagets litterære kanon, da vi på baggrund af svar på § 20-spørgsmål nr. S 1594 og S 1595 må forstå, at kanon absolut ikke kan stå alene?
Skriftlig begrundelse:
Ministeren redegør i svar på § 20-spørgsmål nr. S 1594 og S 1595 for, at den litterære kanon skal ses som en del af den samlede undervisning, hvilket må betyde, at kanon ikke kan stå alene, men er afhængig af dansklærerens valg af øvrig litteratur.

Endeligt svar

Dokumentdato: 21-06-2021
Modtaget: 21-06-2021
Omdelt: 21-06-2021

Svar på spm. nr. S 1637: Vil ministeren redegøre for sin holdning til nytten af danskfagets litterære kanon, da vi på baggrund af svar på § 20-spørgsmål nr. S 1594 og S 1595 må forstå, at kanon absolut ikke kan stå alene?

Svar på spm. nr. S 1637 (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 16-06-2021
Modtaget: 16-06-2021
Omdelt: 16-06-2021

Vil ministeren redegøre for sin holdning til nytten af danskfagets litterære kanon, da vi på baggrund af svar på § 20-spørgsmål nr. S 1594 og S 1595 må forstå, at kanon absolut ikke kan stå alene?

Vil ministeren redegøre for sin holdning til nytten af danskfagets litterære kanon, da vi på baggrund af svar på § 20-spørgsmål nr. S 1594 og S 1595 må forstå, at kanon absolut ikke kan stå alene? (pdf-version)
Html-version