Jeg er nødt til at sige, at der ikke er noget med effektivisering.
Der sker intet, der berører passagererne – intet!
Og derfor er jeg nødt til at sige, at den claw-back-institution er der ingen, der kan give et præcist tal på.
Når jeg spørger i ministeriet, er de bedste skud, at det ligger et sted mellem 100 og 300 mio.
kr., og jeg kan bare sige, at på nuværende tidspunkt er vi ikke i stand til at sige, hvad det er.
Det gør man jo op her i foråret for at se, hvor meget staten har betalt for meget ind i 2010, og det er så de penge, der kommer til udbetaling i 2011.
Vi kan konstatere, hvor meget der ligger af opsparede midler i DSB, og her kan vi gå ind og sige, at de penge må være med til at fylde op på kort sigt.
Det er klart, at selve administrationen og reklamerne også vil give et beløb.
Jeg har lige haft et møde, hvor både DSB’s direktør og DSB’s bestyrelsesformand deltog, og det er klart, at vi er enige om, at det kan vi stå på mål for, og det vil så være sådan, at vi får det udmøntet, når oplysningerne kommer ind til os.
Men det er klart, at vi kan levere de 300 mio.
kr.