§ 20-spørgsmål S 869 Om LGBT+ elevers trivsel i folkeskolen.

Til: Børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S)
Dato: 08-02-2021
Samling: 2020-21
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 08-02-2021
Endelig besvarelse 11-02-2021
Spørgsmålets ordlyd:
Vil ministeren på baggrund af de alarmerende tal om LGBT+ elevers trivsel i folkeskolen i rapporten »Stop diskrimination i skolen« udarbejdet af LGBT+ Ungdom igangsætte flere initiativer udover at styrke seksualundervisningen, samt indkalde til drøftelser om, hvordan vi styrker LGBT+ elevers trivsel i folkeskolen?
Skriftlig begrundelse:
Ingen.
Dokumentdato: 11-02-2021
Modtaget: 11-02-2021
Omdelt: 11-02-2021

Svar på spm. nr. S 869: Vil ministeren på baggrund af de alarmerende tal om LGBT+ elevers trivsel i folkeskolen i rapporten »Stop diskrimination i skolen« udarbejdet af LGBT+ Ungdom igangsætte flere initiativer udover at styrke seksualundervisningen, samt indkalde til drøftelser om, hvordan vi styrker LGBT+ elevers trivsel i folkeskolen?

Svar på spm. nr. S 869 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 08-02-2021
Modtaget: 08-02-2021
Omdelt: 08-02-2021

Vil ministeren på baggrund af de alarmerende tal om LGBT+ elevers trivsel i folkeskolen i rapporten »Stop diskrimination i skolen« udarbejdet af LGBT+ Ungdom igangsætte flere initiativer udover at styrke seksualundervisningen, samt indkalde til drøftelser om, hvordan vi styrker LGBT+ elevers trivsel i folkeskolen?

Vil ministeren på baggrund af de alarmerende tal om LGBT+ elevers trivsel i folkeskolen i rapporten »Stop diskrimination i skolen« udarbejdet af LGBT+ Ungdom igangsætte flere initiativer udover at styrke seksualundervisningen, samt indkalde til drøftelser om, hvordan vi styrker LGBT+ elevers trivsel i folkeskolen? (pdf-version)
Html-version