Skatteudvalget (SAU) Alm. del

Samling: 2014-15 (1. samling)

Spørgsmål 191

Af svaret på SAU (2013-14) alm. del, spørgsmål 872, fremgår det, at "en række reklametryksager er fritaget for afgift, fordi de tjener som en vigtig kilde til information i lokalsamfundet. Dette er blandt andet tilfældet for ugeaviser og telefonbøger." Og i svaret på SAU (2013-14) alm. del, spørgsmål 820, anfører ministeren, at pris og tilbudsinformation er tilgængelig gennem en række andre medier, herunder internettet, hvorfor ministeren mener, at det ikke er et problem for bl.a. konkurrencen, at forbrugeren har mindre mulighed for at orientere sig i tilbudsaviser og husstandsomdelte reklamer, som konsekvens af reklameafgiften. Vil ministeren redegøre for, hvilke informationer der står i ugeaviser og telefonbøger, som dels ikke kan findes på andre medier, herunder internettet, dels er så vigtig en kilde til information i lokalsamfundet, at det retfærdiggør, at ugeaviser og telefonbøger er undtaget reklameafgiften?
Dato: 19-11-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: miljøafgifter
Dokumentdato: 17-12-2014
Modtaget: 17-12-2014
Omdelt: 17-12-2014

SAU alm. del - svar på spm. 191 om, hvilke informationer der står i ugeaviser og telefonbøger, som dels ikke kan findes på andre medier, herunder internettet, dels er så vigtig en kilde til information i lokalsamfundet, at det retfærdiggør, at ugeaviser og telefonbøger er undtaget reklameafgiften, fra skatteministeren

Svar på spm 191 [DOK75772883] (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 19-11-2014
Modtaget: 19-11-2014
Omdelt: 19-11-2014

Spm. om, hvilke informationer der står i ugeaviser og telefonbøger, som dels ikke kan findes på andre medier, herunder internettet, dels er så vigtig en kilde til information i lokalsamfundet, at det retfærdiggør, at ugeaviser og telefonbøger er undtaget reklameafgiften, til skatteministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version