§ 20-spørgsmål S 1959 Om skjult markedføring af usunde føde- og drikkevarer via internettet.

Til: Familie- og forbrugerminister Lars Barfoed (KF)
Dato: 03-06-2005
Samling: 2004-05 (2. samling)
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 03-06-2005
Endelig besvarelse 13-06-2005
Spørgsmålets ordlyd:
Vil ministeren gøre noget for at sikre, at børn også beskyttes mod indirekte og skjult markedsføring af usunde føde- og drikkevarer via bl.a. internettet, f.eks. via spil og lign.?
Skriftlig begrundelse:
I den sidste tid har man set, at virksomhedernes markedsføring i højere og højere grad flytter sig fra traditionelle reklamer, bl.a. i tv, til andre kanaler, bl.a. internettet og mobiltelefoner. Dette gør markedsføringen mere uigennemskuelig og sværere at kontrollere, bl.a. fordi forskellen mellem markedsføring, underholdning og information udviskes.
Dokumentdato: 13-06-2005
Modtaget: 13-06-2005
Omdelt: 13-06-2005

Svar på spm. nr. S 1959

Svar på S1959 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 03-06-2005
Modtaget: 03-06-2005
Omdelt: 03-06-2005

Vil ministeren gøre noget for at sikre, at børn også beskyttes mod indirekte og skjult markedsføring af usunde føde- og drikkevarer via bl.a. internettet, f.eks. via spil og lign.?

Vil ministeren gøre noget for at sikre, at børn også beskyttes mod indirekte og skjult markedsføring af usunde føde- og drikkevarer via bl.a. internettet, f.eks. via spil og lign.? (pdf-version)
Html-version