§ 20-spørgsmål S 1953 Om mærkning og markedsføring af læskedrikke.

Til: Familie- og forbrugerminister Lars Barfoed (KF)
Dato: 03-06-2005
Samling: 2004-05 (2. samling)
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 03-06-2005
Endelig besvarelse 13-06-2005
Spørgsmålets ordlyd:
Mener ministeren, at Bryggeriforeningens nyligt udsendte frivillige retningslinjer for mærkning og markedsføring af læskedrikke fra april 2005 er tilstrækkelige i forhold til at beskytte børn over for påvirkning af markedsføring?
Skriftlig begrundelse:
Markedsføring udøves i dag ad mange kanaler, og der benyttes mere og mere komplekse metoder. Bryggeriforeningens principper omfatter bl.a., at deres medlemmer ikke udøver aktiv markedsføring af læskedrikke over for skoler og skolefritidsordninger (SFO'er), samt at deres medlemmer ikke markedsfører direkte over for børn under teenagealderen.
Dokumentdato: 13-06-2005
Modtaget: 13-06-2005
Omdelt: 13-06-2005

Svar på spm. nr. S 1953

Svar på S1953 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 03-06-2005
Modtaget: 03-06-2005
Omdelt: 03-06-2005

Mener ministeren, at Bryggeriforeningens nyligt udsendte frivillige retningslinjer for mærkning og markedsføring af læskedrikke fra april 2005 er tilstrækkelige i forhold til at beskytte børn over for påvirkning af markedsføring?

Mener ministeren, at Bryggeriforeningens nyligt udsendte frivillige retningslinjer for mærkning og markedsføring af læskedrikke fra april 2005 er tilstrækkelige i forhold til at beskytte børn over for påvirkning af markedsføring? (pdf-version)
Html-version