§ 20-spørgsmål S 523 Om at antallet af klager til Forbrugerombudsmanden, der ikke bliver behandlet, bliver nedbragt.

Til: Erhvervsminister Morten Bødskov (S)
Dato: 07-02-2024
Samling: 2023-24
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 07-02-2024
Endelig besvarelse 14-02-2024
Spørgsmålets ordlyd:
Hvordan vil ministeren sikre, at antallet af klager til Forbrugerombudsmanden, der ikke bliver behandlet, bliver nedbragt, så forbrugerne igen kan have tillid til, at deres klager får den forventede kompetente og hurtige behandling?
Skriftlig begrundelse:
Der henvises til artiklen »Tusindvis af forbruger-klager smidt i skraldespanden: »Bekymrende«« i Netavisen Pio den 2. februar 2024, hvoraf det fremgår, at 25 pct. af alle forbrugerklager – 1.973 ud af i alt 5.932 forbrugerklager – i 2022 aldrig blev behandlet.
Dokumentdato: 14-02-2024
Modtaget: 14-02-2024
Omdelt: 15-02-2024

Svar på spm. nr. S 523: Hvordan vil ministeren sikre, at antallet af klager til Forbrugerombudsmanden, der ikke bliver behandlet, bliver nedbragt, så forbrugerne igen kan have tillid til, at deres klager får den forventede kompetente og hurtige behandling?

Svar på spm. nr. S 523 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 07-02-2024
Modtaget: 07-02-2024
Omdelt: 07-02-2024

Hvordan vil ministeren sikre, at antallet af klager til Forbrugerombudsmanden, der ikke bliver behandlet, bliver nedbragt, så forbrugerne igen kan have tillid til, at deres klager får den forventede kompetente og hurtige behandling?

Hvordan vil ministeren sikre, at antallet af klager til Forbrugerombudsmanden, der ikke bliver behandlet, bliver nedbragt, så forbrugerne igen kan have tillid til, at deres klager får den forventede kompetente og hurtige behandling? (pdf-version)
Html-version