Det korte og lidt flabede svar ville jo være bare at sige ja, for ellers havde jeg ikke fremsat lovforslaget, som behandles i Folketingssalen om lige omkring en 2-3 timer, vil jeg tro, altså i eftermiddag. Derfor vil der jo være rigtig god anledning til at drøfte det der. Det er bare for at svare ja til det, og så er det jo altså ikke sådan, at vi affreder Vestvolden. Det kommer til at lyde, som om hele Vestvolden bliver affredet.
Vestvolden er 14 km lang og cirka 100 m bred, og i det lovforslag, som vi har på senere i dag, er det sådan, at man fraviger det på det areal, hvor den sydlige del af vejforbindelsen skal gå. Så det er bare sige, at det er en lille bid af Vestvolden, og derfor synes jeg også, man skal passe på med at overdrive, trods alt, effekten af det lovforslag. Selv hvis man er imod det, skal man nok passe på med at få det pustet op til noget, det ikke er. Fredningen af resten af Vestvolden fortsat være gældende.
Et anlægsprojekts konsekvenser for miljø, herunder natur og trafik, håndteres i en VVM-undersøgelse, og den beskriver og vurderer, hvordan vejforbindelsen bedst kan bygges under mest mulig hensyntagen, selvfølgelig, til miljøet og de øvrige omgivelser.
Vejdirektoratet har udarbejdet en VVM-undersøgelse, hvor projektets konsekvenser for natur og trafik er beskrevet og vurderet, og der er foreslået en række afværgeforanstaltninger, som skal håndtere projektets konsekvenser. Jeg skal bemærke, at de miljømæssige hensyn, der ligger bag de bestemmelser, som foreslås at blive fraveget, varetages i anlægsprojekter og af anlægsmyndighederne.
Så jeg vil bare sige, at jeg synes, vi er gået ret grundigt til værks. Jeg bor selv i området, og ja, der er rigtig meget brug for og behov for, at vi bliver en del af samme byområde, og en del af det er at lave en vejgennemføring. Tak.