Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2015-16

Spørgsmål 135

Med henvisning til SFI-direktør, Agi Csonkas, udtalelse: ”Den længere skoledag skal vurderes over for de goder, som den giver i forhold til mere variation, tid til fordybelse, mere spændende undervisning m.v.” i debatindlægget ”FOLKESKOLEN: Derfor blev én forskningsfjer desværre til fem høns” i Politiken den 10. februar 2016, bedes ministeren tilkendegive, hvorvidt hun mener, at SFI kan siges at bedrive objektiv og uafhængig forskning, når deres direktør på forhånd har konkluderet, at eleverne nu får en mere varieret og spændende skoledag, og at de flere timer til lektiecaféer m.m. er et ”gode” for eleverne. I forlængelse heraf bedes ministeren redegøre for, hvorledes ministeren fremadrettet vil sikre, at SFI som ansvarlig for følgeforskningen vedrørende Folkeskolereformen forholder sig objektivt til resultaterne.
Dato: 17-02-2016
Status: Endeligt besvaret
Emne: folkeskolen
Dokumentdato: 11-03-2016
Modtaget: 11-03-2016
Omdelt: 11-03-2016

BUU alm. del - svar på spm. 135 om hvorvidt ministeren mener, at SFI kan siges at bedrive objektiv og uafhængig forskning, når deres direktør på forhånd har konkluderet, at eleverne nu får en mere varieret og spændende skoledag, og at de flere timer til lektiecaféer m.m. er et ”gode” for eleverne, fra ministeren for børn, undervisning og ligestilling

svar på BUU spm 135_1 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 17-02-2016
Modtaget: 17-02-2016
Omdelt: 17-02-2016

Spm. om hvorvidt ministeren mener, at SFI kan siges at bedrive objektiv og uafhængig forskning, når deres direktør på forhånd har konkluderet, at eleverne nu får en mere varieret og spændende skoledag, og at de flere timer til lektiecaféer m.m. er et ”gode” for eleverne, til ministeren for børn, undervisning og ligestilling

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version