Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2014-15 (2. samling)

Spørgsmål 64

Vil ministeren redegøre for følgende tre scenarier: Hvor meget højere ville CO2-udledningen have været i perioden 1. juli 2014 til 30. juni 2015, hvis det nuværende antal dansk-indregistrerede Tesla Model S85 (producentopgivet rækkevidde på 5,9 km pr. kWh NEDC (New European Driving Cycle)) og P85 (producentopgivet rækkevidde på 5,2 km pr. kWh NEDC) havde været erstattet af henholdsvis: 1) benzinbiler i luksusklassen som f.eks. Audi A7 Sportback 2.0 TFSI (producentopgivet rækkevidde på 16,9 km/l NEDC), 2) biler af typen Skoda Octavia Ambition 1,2 TSI (producentopgivet rækkevidde 20,4 km/l NEDC) og 3) biler af typen VW Up! 1,0 FSI (producentopgivet rækkevidde 22,2 km/l NEDC). Som forudsætning for beregningen bedes taget udgangspunkt i følgende: - Det gennemsnitlige kilometerforbrug for danske biler. - For elbilerne et elforbrug med det seneste års gennemsnitlige CO2-udledning i dansk elproduktion. - Der kan i beregningen ses bort fra det betydelige elforbrug ved raffinering af råolie til benzin samt til distribution heraf.
Dato: 15-09-2015
Status: Endeligt besvaret
Emne: syn og motorkøretøjer
Dokumentdato: 12-10-2015
Modtaget: 12-10-2015
Omdelt: 12-10-2015

TRU alm. del - svar på spm. 64 om CO2-udledning fra biler, fra transport- og bygningsministeren

Svar på TRU 64 (3) (pdf-version)
Html-version
Notat TRU 64-65 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 15-09-2015
Modtaget: 15-09-2015
Omdelt: 15-09-2015

Spm. om CO2-udledning fra biler, til transport- og bygningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version