Det svar kommer jo ikke som nogen stor overraskelse for mig.
Det var nok også, hvad jeg havde forventet.
Men det, der jo er problemet, er bare, at der er et godt stykke vej fra det svar, ministeren giver, til det, der opleves.
Hvis jeg ikke skal gå for dybt ned i en konkret sag, må ministeren jo alligevel kunne forholde sig til nogle af de principper, der er gældende.
I det her tilfælde – og jeg tror, at ministeren har læst artiklerne – drejer det sig om, hvorvidt SKAT kan lave et fradrag i registreringsafgiften, når en bil eksporteres.
Der er afgjort en sag, hvori der siges, at i det her fradrag, som SKAT bruger, når der skal udbetales registreringsafgift i forbindelse med eksport, har SKAT lagt til grund, at man kan trække fra for et markedsføringsbidrag og et klargøringsbidrag.
Det har motorankenævnet sagt at der ikke er hjemmel til.
Altså, der ligger en afgørelse, der siger – og det må jo siges at være materielt – at SKAT ikke har hjemmel til at bruge den beregningsmetode, som SKAT bruger.
Det er dog temmelig alvorligt, at et motorankenævn siger, at den måde, som SKAT beregner tilbagebetaling, udbetaling af registreringsafgiften i forbindelse med eksport af biler, er der ikke lovhjemmel til.
Hvordan kan ministeren så mene, at sådan en afgørelse ikke har materiel betydning?
Og når SKAT så bliver pålagt at se på de her sager igen, kommer SKAT til præcis det samme resultat!
Jeg håber da, at ministeren har forholdt sig til den problemstilling, som det hele kredser om.
Altså, hvorfra har SKAT hjemmel til at lave det her fradrag?
Det er jo det, hele sagen drejer sig om.