L 174 Forslag til lov om ændring af lov om godskørsel og lov om buskørsel.

(Ansatte chauffører, ophævelse af chaufførudlånsordningen, aflønning af chaufførvikarer, udvidet anvendelse af overenskomstnævnet, ændring af domstolsprøvelse i visse sager m.v.).

Af: Transportminister Magnus Heunicke (S)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2014-15 (1. samling)
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 4

Af EU's fælles regler om betingelser for udøvelse af vejtransport (EU-forordning 1071/2009) fremgår det, at medlemsstaterne kan stille yderligere krav, der skal være rimelige og ikke må medføre forskelsbehandling. Er ministeren enig i, at den danske godskørselslov stiller danske vognmænd, der anvender dansk indregistrerede lastbiler til international transport, ringere end deres udenlandske konkurrenter på markedet for international godstransport, for så vidt angår gods, der føres i gennem Danmark? Og er ministeren enig i, at den danske godskørselslov stiller yderligere krav i forhold til forordningen, der medfører forskelsbehandling til ugunst for danske vognmænd?
Dato: 29-04-2015
Status: Endeligt besvaret
Emne: gods- og erhvervstransport, faste forbindelser
Dokumentdato: 05-05-2015
Modtaget: 05-05-2015
Omdelt: 05-05-2015

L 174 - svar på spm. 4 om den danske godskørselslov stiller danske vognmænd, der anvender dansk indregistrerede lastbiler til international transport, ringere end deres udenlandske konkurrenter på markedet for international godstransport, for så vidt angår gods, der føres i gennem Danmark, fra transportministeren

L 174 - svar på spm. 4 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 29-04-2015
Modtaget: 29-04-2015
Omdelt: 29-04-2015

Spm. om den danske godskørselslov stiller danske vognmænd, der anvender dansk indregistrerede lastbiler til international transport, ringere end deres udenlandske konkurrenter på markedet for international godstransport, for så vidt angår gods, der føres i gennem Danmark, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version