Jeg åbner såmænd ikke op for andet end det, der plejer at være sund fornuft, når man laver en udbudsforretning, og hvis det viser sig, at de leverandører, der byder ind på opgaven, kommer med et tilbud, som ikke er ordentligt, og som er alt, alt for dyrt, har man mulighed for at kunne annullere det udbud og lade udbuddet gå om.
Sådan er det faktisk også i dag på en lang, lang række områder.
Spørgeren bliver ved med at fremhæve de der 93 pct., der siger, at der ikke er nogen interesse for det.
Jamen det er måske, fordi den måde, som tingene er struktureret på i dag, gør, at det ikke er muligt at få den der interesse, fordi det simpelt hen ikke kan betale sig.
Det, jeg tænker på her, er f.eks.
inden for den personlige pleje, hvor det egentlig ikke har haft den store udbredelse endnu med frit valg.
Og det er, fordi det er vigtigt, når man skal ind med personlig pleje, at man har kendskab til, hvor mange man skal levere den her personlige pleje til.
Det vil man få, hvis man går ind og får lavet et udbud, for så får man en meget mere klar fornemmelse af, hvor mange personer det egentlig drejer sig om, som man skal levere personlig pleje til, altså hvor stort området egentlig er, og det gør, at det bliver meget mere attraktivt.
Det her er en model, som vil være med til, at der er flere private, der vil gå ind og byde på området, for lige pludselig har de mulighed for, at de også kan få det til at løbe rundt.
Det har de ikke kunnet med den måde, som det har kørt på førhen i nogle områder; i andre områder kan det godt løbe rundt, fordi der er en stor befolkningstæthed.
Men det her er en rigtig god måde at gøre det på, og det er nogle erfaringer, man også har fra andre lande, hvor man slet ikke er så bange for at lade private komme ind, som f.eks.
Sverige.