Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2019-20

Spørgsmål 766

Er ministeren enig i Københavns Kommunes Miljø- og Teknikforvaltnings udlægning om, at en bilfri bydel skal undgås, da det er et problem, at ”Det bilfri scenarie vurderes at have en negativ effekt på byggeretspriserne på Lynetteholm, hvilket påvirker finansieringsmulighederne ved salg af grunde”? Og kan ministeren bekræfte, at det derved vil sige, at en bilfri bydel medfører lavere grundpriser og dermed billigere boliger, ikke mindst almene boliger, og at målet med Lynetteholmen tværtimod er at sikre højest mulige grundpriser for at sikre finansieringen af infrastrukturprojekter, jf. forordet i Analyse af muligheder for at etablere en bilfri eller delvis bilfri Lynetteholm, herunder konsekvenser for finansiering af Østlig Ringvej af 5. marts 2020 udført af Rambøll m.fl. på vegne af Miljø- og Teknikudvalget i Københavns Kommune?
Dato: 22-09-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: vejinfrastruktur
Dokumentdato: 02-10-2020
Modtaget: 02-10-2020
Omdelt: 02-10-2020

TRU alm. del - svar på spm. 766 om ministeren er enig i Københavns Kommunes Miljø- og Teknikforvaltnings udlægning om, at en bilfri bydel skal undgås, da det er et problem, at ”Det bilfri scenarie vurderes at have en negativ effekt på byggeretspriserne på Lynetteholm, hvilket påvirker finansieringsmulighederne ved salg af grunde”, fra transportministeren

TRU alm. del - svar på spm. 766 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 22-09-2020
Modtaget: 22-09-2020
Omdelt: 22-09-2020

Spm. om ministeren er enig i Københavns Kommunes Miljø- og Teknikforvaltnings udlægning om, at en bilfri bydel skal undgås, da det er et problem, at ”Det bilfri scenarie vurderes at have en negativ effekt på byggeretspriserne på Lynetteholm, hvilket påvirker finansieringsmulighederne ved salg af grunde”, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version