Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2023-24

Spørgsmål 221

Ifølge aftalen af 19. marts 2024 om folkeskolens kvalitetsprogram - frihed og fordybelse, s. 11, nedsættes der en lovforberedende ekspertgruppe, som skal udarbejde forslag til at justere de lovgivningsmæssige rammer for folkeskolens specialundervisning m.v., med det formål at sikre, at flere elever kan blive i almenundervisningen. Hvor mange midler er der afsat med aftalen til at sikre bedre inklusion? Kan ministeren garantere, at der vil følge tilstrækkeligt med midler med til at løfte opgaven, hvis ekspertgruppens arbejde munder ud i anbefalinger om en øget grad af inklusion af elever således, at regeringen undgår en gentagelse af de katastrofale erfaringer fra den skandaleramte inklusionsreform, hvor både børn, lærere og forældre oplevede, at almenundervisningen slet ikke kunne rumme de børn, som fik frataget muligheden for specialundervisning?
Dato: 25-03-2024
Status: Endeligt besvaret
Emne: folkeskolen
Dokumentdato: 17-04-2024
Modtaget: 17-04-2024
Omdelt: 17-04-2024

BUU alm. del - svar på spm. 221 om, hvor mange midler er der afsat med aftalen til at sikre bedre inklusion, ifølge aftalen af 19. marts 2024 om folkeskolens kvalitetsprogram - frihed og fordybelse, s. 11

BUU alm. del - svar på spm. 221 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 25-03-2024
Modtaget: 25-03-2024
Omdelt: 25-03-2024

Spm. om, hvor mange midler er der afsat med aftalen til at sikre bedre inklusion, ifølge aftalen af 19. marts 2024 om folkeskolens kvalitetsprogram - frihed og fordybelse, s. 11

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version