2�½ ÅR MED FRIHEDSFORSØGET I
DANMARKS
FOLKESKOLE
Forskellen er, at vi nu har
mulighed for at lave en skole, der
passer til vores børn her i mørkøv
– det er helt afgørende
”
”
•
Alle de ting der er sket på skolen, har vi ønsket os –
kortere skoledag, senere mødetider og valgfaget
juniortræner.
•
Alle vores ønsker er gået i opfyldelse. Vi har også lavet
vores egen klub!
•
Jeg gik engang i 4. klasse i skole til kl. 15. der lavede vi
ikke noget. Nu har jeg tid til lektier og venner.
•
DET SKINNER IGENNEM IFT. TRIVSEL – BØRNENE FØLER SIG
HØRT, HAR LYST AT KOMME I SKOLE OG OPLEVER I HØJERE GRAD
VOKSNE, DER HAR LYST AT VÆRE PÅ ARBEJDE
•
JEG føler EN STØRRE FRIHED TIL AT VÆRE KREATIV, og tager
ansvar for min skole – vi har noget at skulle have sagt
•
2-VOKSENTIMER ER SINDSYGT VÆRDIFULDE. FLERE FAGGRUPPER
DER ARBEJDER SAMMEN. DET GIVER STØRRE OVERSKUD NÅR VI
ER I RUMMET OG GØR EN VERDEN TIL FORSKEL!
”
”
•
RIGTIG FRIHED ER IKKE FRAVÆR AF POLITISKE AMBITIONER, MEN
FRIHED TIL AT LAVE DEN SKOLE, DER KAN INDFRI AMBITIONERNE.
•
FRIHED ER EN NY KULTUR – DET TAGER TID AT ÆNDRE KULTURER,
MÅSKE SPECIELT I FOLKESKOLEN
•
VI SER OS SELV SOM EN LABORATORIESKOLE FOR HVAD
FOLKESKOLEN KAN. DERFOR ØNSKER VI EN FORLÆNGELSE AF
FRIHEDSFORSØGET.