§ 20-spørgsmål S 274 Om resultaterne fra de nationale test for skoleåret 2019/2020.

Til: Børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S)
Dato: 06-11-2020
Samling: 2020-21
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 06-11-2020
Endelig besvarelse 11-11-2020
Spørgsmålets ordlyd:
De nationale test for skoleåret 2019/2020 viser endnu en gang, at eleverne i folkeskolen er blevet dårligere til både at læse og regne, mener ministeren derfor ikke, at tiden er inde til, at vi erkender, at reformerne af folkeskolen er slået fejl, og det er tid til at gentænke hvordan folkeskolen bliver drevet?
Skriftlig begrundelse:
Ingen.
Dokumentdato: 06-11-2020
Modtaget: 06-11-2020
Omdelt: 06-11-2020

De nationale test for skoleåret 2019/2020 viser endnu engang, at eleverne i folkeskolen er blevet dårligere til både at læse og regne, mener ministeren derfor ikke, at tiden er inde til, at vi erkender, at reformerne af folkeskolen er slået fejl, og det er tid til at gentænke hvordan folkeskolen bliver drevet?

De nationale test for skoleåret 2019/2020 viser endnu engang, at eleverne i folkeskolen er blevet dårligere til både at læse og regne, mener ministeren derfor ikke, at tiden er inde til, at vi erkender, at reformerne af folkeskolen er slået fejl, og det er tid til at gentænke hvordan folkeskolen bliver drevet? (pdf-version)
Html-version