Finansudvalget 2020-21
Aktstk. 232 § 24 Bilag 3
Offentligt
2404499_0001.png
Sae
S da
a d g e
b
e
ca e-
de
41 78 23 43
Har du sp rgsm l til brugen af modellen, kan du
kontakte Ministeriernes kontor for it-st ring i
Digitaliseringsst relsen.
P forsiden indtaster du stamdata for projektet. De navne, startdatoer og afskrivningsperioder, som du skriver p forsiden,
overf res til skemaerne p de n ste faner. N r du er f rdig med forsiden, har fanerne 'Scenarie 0' og 'Scenarie 1' ndret sig,
og er nu f ldt med de felter, du har brug for, s du kan indtaste de resterende konomiske opl sninger.
Om projektet
Sa
ge
Projektnavn, Projektejer, Projektleder
Husk at orientere dig i "Vejledning til brug af busin
case i staten", inden du g r i gang med at bruge
modellen. Du finder vejledningen p
Digitaliseringsst relsens hjemmeside www.digst.dk
Projektnavn: CAP2020 IT regelimplementering
Projektejer: Gitte Jensen-Fangel
Projektleder: Peter Pociot
Scenarie 1
Faser, Tidsplan, Anl g, Risici
Brugerdefinerede input
Det er muligt at anvende statens business case-model i to forskellige indstillinger, som kaldes hhv. 'standard' og 'brugerdefineret'.
Standard-indstillingen er den mest simple, hvor en r kke valg er taget p forh nd. Hvis du vil ndre dem, kan du v lge den brugerdefinerede
indstilling. Uanset indstilling, vil du stadig kunne anvende udgiftsopf lgning.
V g e e a a e de b
e e b ge def e e d
e
g
ca e-
de e
a da d
Standard Brugerdefineret
Du har valgt at anvende modellen i standard-indstillingen.
De mest n dvendige dele af business case-modellen er d kket ved brug af denne indstilling. nsker du at anvende
det statslige finanskontoniveau, ndre sands nlighedsberegning for trepunktsestimering, og rapportere p udgifter ud
over et 0-scenarie baseret udelukkende p AS-IS, s skal du v lge brugerdefineret-indstilling.
Business case-modellen underst tter udgiftsopf lgning p leverance/releaseniveau. Det er ikke obligatorisk at anvende udgiftsopf lgningen i
modellen, hvorfor det som standard ikke er sl et til. Udgiftsopf lgningen giver dig mulighed for at f lge op p forbruget p de enkelte faser,
leverancer/releases og brugerdefinerede kategorier.
S a b
e
ca e-
de e a
e de
dg f
f g
g?
Ja
Nej
Du har valgt at anvende modellen uden udgiftsopf lgning.
nsker du at anvende udgiftsopf lgningen til at f lge op p forbruget p leverance-/releaseniveau kan du v lge Ja
nedenfor. Dette tilf jer den ekstra fane "Udgiftsf lgning", samt tilsvarende grafer og tabeller p fanen Rapport .
Faser
Du SKAL indtaste datoer for de enkelte faser, f r du kan bruge business case-modellen.
Skriv datoer i formatet dd-mm-
.
Hvis du har et udbud og nsker at gruppere indtastninger herom separat i gennemf relsesfasen, kan du svare "Ja" nedenfor.
S a de
e e ge
e f
e e
db d
.?
Ja
Nej
udbud mv. p fanen Scenarie 1 .
Du har valgt ikke at tilf je en separat r kke Gennemf relsesfasen
A a
efa e
Startdato: 01-09-2020
Le e a ce /Re ea e
St tteordninger mv.
Ge
e f
e e fa e
Startdato: 01-05-2021
Le e a ce /Re ea e
vrigt (A3)
Aktstk. 232 - 2020-21 - Bilag 3: Materiale fra Landbrugsstyrelsen til Statens It-råd om projektet CAP2020 IT regelimplementering, som aftalt på samråd den 12. maj 2021
2404499_0002.png
vrig ordningsops tning (A2)
St tteordninger - del 2 (A1)
St tteordninger - del 1 (A1)
Slutdato: 01-06-2024
Anl g
Angiv hvorvidt der i projektet bliver b gget et anl g/aktiv. Du SKAL tage stilling til, hvorvidt projektet indeholder et anl g, f r du kan bruge business-
case-modellen.
It-s stemer er ofte regnskabsf rt som immaterielle anl gsaktiver, og hvis der et anl g i projektet, skal du angive dato for ibrugtagning og l ngden
p afskrivningsperioden. Afskrivningsperioden er i business case-modellen ogs gevinstrealiseringsperioden for projektet.
I deh de
e e e a
g?
Ja
Nej
Du har valgt, at projektet indeholder et anl g.
Du SKAL derfor indtaste anl gstitel, ibrugtagningsdato (dd-mm-
) og afskrivningsperiode (tal) for anl gget, s du
kan anvende modellen.
Er du endnu ikke afklaret, hvorvidt projektet indeholder et anl g, eller hvilken ibrugtagningsdato og
afskrivningsperiode anl gget har, s kan du starte med at taste et "dumm anl g", for at f modellen til at virke eller
v lge Nej .
A
g1
Anl gstitel: Ekstern udviklingsbehov af rammes stemer
Ibrugtagningsdato: 01-01-2023
Afskrivningsperiode (3, 5 eller 8 r): 5
A
g2
Anl gstitel:
vrig ordningsops tning (A2)
Ibrugtagningsdato: 01-01-2023
Afskrivningsperiode (3, 5 eller 8 r): 5
A
g3
Anl gstitel: St tteordninger - del 2 (A1)
Ibrugtagningsdato: 01-01-2023
Afskrivningsperiode (3, 5 eller 8 r): 5
A
g4
Anl gstitel: St tteordninger - del 1 (A1)
Ibrugtagningsdato: 01-01-2023
Afskrivningsperiode (3, 5 eller 8 r): 5
A
g5
Anl gstitel: Biodiversitetsvirkemidler i skov
Ibrugtagningsdato: 01-01-2023
Afskrivningsperiode (3, 5 eller 8 r): 5
A
g6
Anl gstitel: TUS (rapportering mv.)
Ibrugtagningsdato: 01-01-2023
Afskrivningsperiode (3, 5 eller 8 r): 5
T f
a
g
Risici
Gevinster
Angiv navnene p de konomiske gevinster, som er i projektet. P fanen 'Scenarie 1' kan du kn tte navnene p gevinsterne til de enkelte driftsudgifter.
Du kan kn tte flere driftsudgifter til n gevinst, men ikke flere gevinster til n driftsudgift.
Aktstk. 232 - 2020-21 - Bilag 3: Materiale fra Landbrugsstyrelsen til Statens It-råd om projektet CAP2020 IT regelimplementering, som aftalt på samråd den 12. maj 2021
2404499_0003.png
Ge
1
Gevinsttitel:
T f
ge
Driftsudgifter
Angiv de driftsudgifter som projektet er i ber ring med. N r du klikker nedenfor f res du til fanen Scenarie 0 .
Du tilf jer n e driftsudgifter enten p fanen 'Scenarie-0' eller 'Scenarie-1'. Driftsudgifter g r igen p tv rs af fanebladene for at sikre
sammenligneligheden mellem 0- og 1-scenariet.
Anvender du modellen i brugerdefineret-indstillingen, vil du nedenfor have mulighed for at indtaste udgifter, der ligger ud over et 0-scenarie baseret
udelukkende p AS-IS. L s 'vejledning til brug af business case i staten', hvis du nsker at anvende denne mulighed.
D f
dg f e
de be
e
de
Indtast navn p driftudgift
Regnskabstekniske opl sninger
PL-
Indtastnings r: 2020
Angiver som basis r det r, som data stammer fra, og hvor priser mv. blev beregnet.
Indtastnings ret stemmer ikke n dvendigvis med indev rende r.
Rapporterings r: 2020
Angiver det r, som data skal fremregnes til (eller undtagelsesvist tilbageregnes til).
Rapporterings ret vil som regel v re indev rende r.
Sp rgsm l og svar (FAQ)
O e
g
e
fe
ede
g
g
a
Nedenfor er en oversigt med ofte stillede sp rgsm l og svar om statens business case model.
Fik du ikke besvaret dit sp rgsm l? L s mere om statens business case model i vores vejledning her.
Hvad er form let med business casen?
Business casen anvendes til at t deligg re investeringsrationalet for projektet. Dette g res ved at beregne og t deligg re gevinster og
udgifter og samtidig tage h jde for de risici og usikkerheder, der er ved at gennemf re projektet. Investeringsrationalet beregnes ved at
sammenligne to fremtidige scenarier med hinanden. Et scenarie hvor projektet gennemf res (1-scenariet) og et hvor projektet ikke
gennemf res (0-scenariet).
Hvad er 0-scenariet?
I 0-scenraiet er der fokus p at beskrive, hvad det vil koste at l se opgaven i fremtiden, hvis projektet ikke gennemf res. 0-scenariet skal
som udgangspunkt beskrive den nuv rende situation. 0-scenariet vil derfor som hovedregel ofte v re en fremskrivning af de allerede
eksisterende driftsudgifter p det ber rte omr de.
S fremt den nuv rende situation er ikkeeksisterende, fordi en m ndighed f har f et en n opgave, kan 0-scenariet s ttes til ikke at
indeholde nogen udgifter. Dette g res med det form l at g re 0- og 1-scenariet sammenlignelige.
Udgifterne i 0-scenariet kan v re stigende og kan i s rlige tilf lde indeholde et projekt. I tilf ldet, hvor 0-scenariet vurderes at indeholde
enten anskaffelse eller udvikling b r den projektejende m ndighed kontakte Ministeriernes kontor for it-st ring.
Hvad er 1-scenariet?
I 1-scenariet er der fokus p at beskrive den fremtidige situation, hvor det nskede projekt gennemf res og har den forventede virkning p
de fremtidige driftsudgifter. 1-scenariet best r derfor af to dele: estimat p de forventede udgifter til den fremtidige drift efter, at projektet er
gennemf rt samt de forventede udgifter til at gennemf re selve projektet, herunder ogs projektets risikopulje.
Hvad er form let med at opstille de to scenarier?
Form let med at opstille 0- og 1-scenariet er bl.a. at udregne og opstille de konomiske gevinster eller effekter, som projektet vil have for
m ndigheden eller akt rer uden for m ndigheden. Business casen opererer med begreberne brutto- og nettogevinster. Bruttogevinsterne
fremkommer ved at sammenligne fremtidige scenarier for driftsudgifterne. Ved at g re det, afklares det hvad udgiften er til fremtidig drift,
hvis vi gennemf rer projektet (driftsudgifterne i 1-scenariet), sat i forhold til, hvad udgiften vil v re, hvis projektet ikke gennemf res
(driftsudgifterne i 0-scenariet).
Tr kkes projektudgifterne fra bruttogevinsterne f s nettogevinsten, som er det overskud (eller underskud), som projektet vil medf re over
de n ste 3-8 r, hvis initiativet gennemf res.
Hvorfor sammenlignes der over en periode p 3-8 r?
For at kunne vurdere, hvorvidt en investering er rentabel for m ndigheden, er det n dvendigt at fasts tte et tidsrum for sammenligningen af
driftsudgifterne.
I statens business case model defineres afskrivningsperioden som den periode, hvor det er muligt at h ste gevinster. Afskrivningsperioden
er derfor lig med realiseringsfasen. I konomist relsens konomisk Administrative Vejledning er levetider for it-projekter sat til at v re
enten 3, 5 eller 8 r som standard.
Aktstk. 232 - 2020-21 - Bilag 3: Materiale fra Landbrugsstyrelsen til Statens It-råd om projektet CAP2020 IT regelimplementering, som aftalt på samråd den 12. maj 2021
2404499_0004.png
D if
dgif e i
i de k
e ( . k .)
PL-i d a i g
2020
2020
1
PL-i d a i g
2020
2021
2020
1
PL-i d a i g
2020
2022
2020
1
PL-i d a
i g
2020
2023
2020
1
PL-i d a i g
2020
2024
2020
1
PL-i d a i g
2020
2025
2020
1
PL-i d a i g
2020
2026
2020
1
PL-i d a i g
2020
2027
2020
1
PL-i d a i g
2020
2028
2020
1
P
e
G
dlag f
e i 2020
a
W
ca e
( . k .)
-
-
.
-
Be ca e F
e e
( . k .)
( . k .)
D if
D1
I d a
dgif e
a
de be
d f dg f
de
>
Be
f
d
e
de
-
-
-
ge ,
-
-
-
de
-
Be eg e
Be ca e F
e e
(PL-2020)
( . k .)
( . k .)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
W
ca e
( . k .)
-
-
-
Be eg e
Be ca e F
e e
(PL-2020)
( . k .)
( . k .)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
W
ca e
( . k .)
-
-
-
Be eg e
Be ca e F
e e
(PL-2020)
( . k .)
( . k .)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
W
ca e
( . k .)
-
-
-
Be eg e
Be ca e F
e e
(PL-2020)
( . k .)
( . k .)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
W
ca e
( . k .)
-
-
-
Be eg e
Be ca e F
e e
(PL-2020)
( . k .)
( . k .)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
W
ca e
( . k .)
-
-
-
Be eg e
Be ca e F
e e
(PL-2020)
( . k .)
( . k .)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
W
ca e
( . k .)
-
-
-
Be eg e
Be ca e F
e e
(PL-2020)
( . k .)
( . k .)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
W
ca e
( . k .)
-
-
-
Be eg e
Be ca e
(PL-2020)
( . k .)
-
-
-
-
-
-
-
-
F
e e
( . k .)
-
-
-
W
ca e
( . k .)
-
-
-
Be eg e
(PL-2020)
-
-
-
-
-
I da
a
V g
T al
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktstk. 232 - 2020-21 - Bilag 3: Materiale fra Landbrugsstyrelsen til Statens It-råd om projektet CAP2020 IT regelimplementering, som aftalt på samråd den 12. maj 2021
2404499_0005.png
P je
P
je
dgif e i
i de
e (.
.)
PL-i d a
i g
2020
P
e
A
g
G
d ag f
e i a
2020
Be ca e F
e e
( . .)
( . .)
A a
efa e
292
292
-
-
-
-
292
292
-
-
-
-
W
ca e
( . .)
292
292
-
-
-
-
2020
1
PL-i d a
i g
2020
2021
2020
1
PL-i d a
i g
2020
2022
2020
1
PL-i d a
i g
2020
2023
2020
1
PL-i d a
i g
2020
2024
2020
1
Be eg e
Be ca e F
e e
(PL-2020)
( . .)
( . .)
292
292
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
292
292
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2.718
2.718
194
194
28
28
28
28
136
28
108
108
108
972
972
864
864
389
389
34.851
9.717
1.163
1.163
972
972
7.582
1.517
1.572
4.493
-
3.020
3.020
216
216
31
31
31
31
151
31
120
120
120
1.080
1.080
960
960
432
432
38.990
10.797
1.293
1.293
1.080
1.080
8.425
1.686
1.747
4.992
-
-
-
8.629
3.238
1.753
68
288
1.129
5.390
3.067
114
204
2.005
-
-
-
-
-
W
ca e
( . .)
3.775
3.775
270
270
39
39
39
39
189
39
150
150
150
1.350
1.350
1.200
1.200
540
540
48.737
13.497
1.616
1.616
1.350
1.350
10.531
2.107
2.184
6.240
-
Be eg e
Be ca e F
e e
(PL-2020)
( . .)
( . .)
3.096
3.096
221
221
32
32
32
32
155
32
123
123
123
1.107
1.107
984
984
443
443
39.925
11.067
1.325
1.325
1.107
1.107
8.635
1.728
1.791
5.117
-
-
-
-
8.844
3.319
1.797
70
295
1.157
5.525
3.144
117
209
2.055
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2.019
-
-
-
-
1.325
763
31
531
-
-
-
-
695
407
16
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
W
ca e
( . .)
-
-
-
-
-
-
Be eg e
Be ca e F
e e
(PL-2020)
( . .)
( . .)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
73.434
3.774
1.768
1.768
-
-
877
877
-
-
1.130
207
303
620
17.725
8.684
4.571
482
738
2.893
3.389
1.887
144
125
1.233
3.391
1.986
77
1.328
-
-
-
-
2.261
1.324
52
885
9.383
1.826
968
216
641
3.391
1.986
77
1.328
2.430
1.423
55
952
1.736
1.016
39
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
W
ca e
( . .)
-
-
-
-
-
-
Be eg e
Be ca e F
e e
(PL-2020)
( . .)
( . .)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
50.892
1.835
911
911
-
-
438
438
-
-
485
89
130
266
14.233
5.210
2.742
289
443
1.736
2.259
1.257
96
84
822
1.454
851
33
569
4.341
2.364
92
1.885
969
567
22
379
4.899
782
415
92
275
2.035
1.191
47
797
1.041
610
23
408
1.041
610
23
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
W
ca e
( . .)
-
-
-
-
-
-
Be eg e
(PL-2020)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2.995
911
911
911
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
L1
Støtteordninger mv.
Engangskompensation
Interne personaleudgifter
Eco-scheme Miljø- og klimav. praksis på græsa.
Interne personaleudgifter
Ø-støtte
Interne personaleudgifter
FS
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
GM4
Eksterne udgifter
Bidrag til interventionsbeskrivelser
Interne personaleudgifter
|Indtast navn på underpost|
Eksterne udgifter
Projektledelse
Interne personaleudgifter
Ge
e f
e e fa e
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Eksterne: 1.200 kr.
Eksterne: 1.200 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Eksterne: 1.200 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
-
-
-
292
292
-
-
-
-
-
-
-
-
292
292
-
-
-
-
-
-
-
-
292
292
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
64.151
3.314
1.552
1.552
-
770
770
71.828
3.682
1.725
1.725
-
855
855
89.138
4.603
2.156
2.156
-
1.069
1.069
44.419
1.611
800
800
-
385
385
49.354
1.790
889
889
-
428
428
63.515
2.238
1.111
1.111
-
534
534
2.630
800
800
800
-
-
2.922
889
889
889
-
-
3.653
1.111
1.111
1.111
-
-
L2
Øvrigt (A3)
Projektledelse og øvrigt st.grupper mv.
Interne personaleudgifter
Bidrag til interventionsbeskrivelser
Interne personaleudgifter
Ekstern udviklingsbehov af rammesystemer
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Eksterne omkostninger, der aktiveres
TUS (rapportering/min.grænser mv.)
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Eksterne omkostninger, der aktiveres
L3
Øvrig ordningsopsætning (A2)
FS
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Eksterne omkostninger, der aktiveres
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
GM4
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Eksterne omkostninger, der aktiveres
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Arealkontrol
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
TVØM
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
GKEA
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
L4
Støtteordninger - del 2 (A1)
Lokale aktionsgrupper (LAG)
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Ø-støtte
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Unge Landbrugere (søjle 2 - Etableringsstøtte)
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Fysiske vandløbsindsatser
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Ekstern udviklingsbehov af rammesystemer
Eksterne: 1.200 kr.
|Beskriv forudsætninger, kilder mv.|
|Beskriv forudsætninger, kilder mv.|
|Beskriv forudsætninger, kilder mv.|
-
-
-
TUS (rapportering mv.)
992
182
266
544
15.564
7.625
4.013
423
648
2.540
2.976
1.656
126
110
1.083
2.978
1.744
68
1.166
-
1.102
202
295
605
17.293
8.472
4.459
470
720
2.823
3.306
1.841
140
122
1.203
3.309
1.937
76
1.296
-
-
-
-
2.206
1.291
50
864
9.154
1.781
945
211
626
3.309
1.937
76
1.296
2.371
1.388
54
929
1.693
992
38
1.378
253
369
756
21.616
10.590
5.574
588
900
3.528
4.133
2.301
176
153
1.504
4.136
2.422
95
1.620
-
426
78
114
233
12.230
4.575
2.408
254
389
1.524
1.984
1.104
84
73
722
1.276
747
29
500
3.545
2.076
81
1.388
851
498
19
333
4.302
687
364
81
242
1.787
1.046
41
700
914
535
21
358
914
535
21
473
87
127
259
13.589
5.083
2.675
282
432
1.694
2.204
1.227
94
82
802
1.418
830
32
555
3.939
2.306
90
1.543
945
553
22
370
4.780
763
405
90
268
1.985
1.162
46
777
1.016
595
23
398
1.016
595
23
592
109
159
324
18.808
6.354
3.344
353
540
2.117
2.755
1.533
117
102
1.003
1.773
1.038
41
694
6.745
2.883
113
3.750
1.182
692
27
463
5.975
954
506
113
335
2.482
1.453
57
972
1.269
743
29
497
1.269
743
29
-
-
-
Øvrig ordningsopsætning (A2)
Øvrig ordningsopsætning (A2)
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Øvrig ordningsopsætning (A2)
Øvrig ordningsopsætning (A2)
-
-
-
7.766
2.915
1.578
62
259
1.016
4.851
2.760
103
184
1.805
-
10.786
4.048
2.191
86
360
1.411
6.738
3.834
143
255
2.507
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Øvrig ordningsopsætning (A2)
-
-
-
-
-
-
-
-
Øvrig ordningsopsætning (A2)
-
-
-
-
-
-
Øvrig ordningsopsætning (A2)
1.985
1.162
45
777
8.239
1.603
850
190
563
2.978
1.744
68
1.166
2.134
1.249
49
836
1.524
892
35
2.757
1.614
63
1.080
11.443
2.227
1.181
264
782
4.136
2.422
95
1.620
2.964
1.735
68
1.161
2.116
1.239
48
-
-
-
Støtteordninger - del 2 (A1)
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
-
-
-
-
-
-
1.773
-
-
-
-
Støtteordninger - del 2 (A1)
-
-
-
1.163
670
27
466
-
Støtteordninger - del 2 (A1)
-
-
-
610
357
14
1.970
-
-
-
-
1.292
744
30
518
-
-
-
-
678
397
16
2.463
-
-
-
1.615
930
38
648
-
-
-
-
-
-
-
847
496
20
-
-
-
Aktstk. 232 - 2020-21 - Bilag 3: Materiale fra Landbrugsstyrelsen til Statens It-råd om projektet CAP2020 IT regelimplementering, som aftalt på samråd den 12. maj 2021
2404499_0006.png
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
L5
Støtteordninger - del 1 (A1)
Engangskompensation
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Unge Landbrugere (søjle 1 - Indkomststøtte)
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Basisindkomststøtte (Betalingsrettigheder udfaset)
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Slagtepræmier
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Økologisk arealtilskud
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Eco-scheme - Biomasseslæt på kulstofrige jorder
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Eco-scheme - Miljø- og klimavenlig praksis
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Bier
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Frugt og Grønt
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Miljø- og klimateknologi 2023
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Miljø- og klimateknologi 2024
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Rydning og forb. til afgræs. i Natura2000
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Biodiversitetsvirkemidler i skov
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Eksterne omkostninger, der aktiveres
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Pleje af græs- og naturarealer
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Kvælstofvådområder
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Kulstofrige jorder
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Minivådområder
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Etablering af skov
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
Målrettet regulering
Interne personaleudgifter
Eksterne udgifter
Interne personaleomkostninger, der aktiveres
T a
Støtteordninger - del 2 (A1)
Anlægsløn, interne: 617 kr.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
292
239
15.595
1.988
1.083
50
855
-
265
17.594
2.209
1.204
55
950
-
-
-
-
936
548
22
366
-
-
-
-
797
466
18
312
2.962
1.734
67
1.160
2.190
1.270
50
870
1.276
747
29
500
1.016
595
23
398
1.552
1.510
42
-
-
-
914
536
20
358
-
-
-
-
-
-
-
-
-
914
536
20
358
-
-
-
-
914
536
20
358
1.191
697
28
466
723
423
17
283
42.010
332
21.992
2.761
1.505
69
1.187
-
272
17.994
2.264
1.234
57
973
-
-
-
-
959
562
22
376
-
-
-
-
817
478
18
320
3.036
1.778
69
1.189
2.245
1.302
52
892
1.308
766
30
512
1.041
610
23
408
1.591
1.548
43
-
-
-
937
549
21
367
-
-
-
-
-
-
-
-
-
937
549
21
367
-
-
-
-
937
549
21
367
1.221
715
28
478
701
434
17
250
43.020
597
37.034
3.476
2.035
80
1.361
2.134
1.249
49
836
846
785
30
30
1.042
610
24
408
956
560
22
374
2.665
1.561
60
1.044
2.665
1.561
60
1.044
1.531
897
35
600
1.220
714
28
478
2.871
2.811
59
-
663
41.699
3.862
2.261
89
1.512
2.371
1.388
54
929
1.490
872
34
584
1.158
678
26
453
1.062
622
24
416
2.962
1.734
67
1.160
2.962
1.734
67
1.160
1.701
996
38
666
1.355
793
31
531
3.190
3.124
66
-
-
-
1.457
853
34
571
7.922
3.978
496
1.008
2.440
1.875
1.098
43
734
1.457
853
34
571
2.371
1.388
54
929
1.457
853
34
571
1.897
1.111
43
743
1.152
674
26
451
71.828
829
51.477
4.827
2.826
111
1.890
2.964
1.735
68
1.161
1.862
1.091
42
730
1.447
848
33
567
1.327
777
30
520
3.702
2.168
84
1.450
3.702
2.168
84
1.450
2.127
1.246
48
833
1.694
992
39
663
3.340
3.258
83
-
680
42.551
3.958
2.317
91
1.550
2.430
1.423
55
952
1.444
894
34
516
1.187
695
27
465
1.088
637
25
426
3.036
1.778
69
1.189
3.036
1.778
69
1.189
1.744
1.021
39
683
1.389
813
32
544
3.162
3.094
68
-
-
-
1.493
874
34
585
8.120
4.078
508
1.033
2.501
1.922
1.125
44
753
1.493
874
34
585
2.430
1.423
55
952
1.493
874
34
585
1.944
1.138
44
761
1.181
691
27
462
73.434
358
26.276
2.424
1.419
55
950
914
535
21
358
936
548
22
366
446
262
10
175
717
420
16
281
1.332
780
30
522
1.999
1.171
45
783
1.148
672
26
450
914
535
21
358
1.830
1.788
42
4.268
4.170
97
914
535
21
358
3.056
1.535
191
389
941
723
423
16
283
914
535
21
358
914
535
21
358
914
535
21
358
1.191
697
27
466
723
423
16
283
44.419
398
29.196
2.693
1.577
61
1.055
1.016
595
23
398
1.040
609
24
407
496
291
11
194
797
466
18
312
1.480
867
34
580
2.221
1.301
50
870
1.276
747
29
500
1.016
595
23
398
2.033
1.986
47
4.742
4.634
108
1.016
595
23
398
3.396
1.705
212
432
1.046
803
470
18
315
1.016
595
23
398
1.016
595
23
398
1.016
595
23
398
1.323
775
30
518
803
470
18
315
49.354
497
36.494
3.367
1.971
77
1.319
1.269
743
29
497
1.300
761
30
509
620
363
14
243
996
583
23
390
1.851
1.084
42
725
2.776
1.626
63
1.087
1.595
934
36
625
1.269
743
29
497
2.541
2.483
59
5.927
5.792
135
1.269
743
29
497
4.245
2.132
266
540
1.307
1.004
588
23
393
1.269
743
29
497
1.269
743
29
497
1.269
743
29
497
1.654
969
38
648
1.004
588
23
393
63.515
408
29.925
2.761
1.616
63
1.081
1.041
610
23
408
1.066
624
25
417
508
298
11
199
817
478
18
320
1.517
889
34
594
2.277
1.333
52
892
1.308
766
30
512
1.041
610
23
408
2.084
2.036
48
4.860
4.750
111
1.041
610
23
408
3.480
1.748
218
443
1.072
823
482
18
323
1.041
610
23
408
1.041
610
23
408
1.041
610
23
408
1.356
794
31
531
823
482
18
323
50.892
1.830
-
2.033
-
2.541
-
-
2.084
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2.084
2.036
48
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2.995
Støtteordninger - del 1 (A1)
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
Interne: 617 kr. (ÅV=900.000 kr.)
Bl.a. SIT, eksterne: 1.200 kr.
Anlægsløn, interne: 617 kr.
-
-
-
-
-
-
Støtteordninger - del 1 (A1)
-
-
-
Støtteordninger - del 1 (A1)
-
-
-
842
493
19
330
-
1.170
685
27
458
-
-
-
-
-
-
-
Støtteordninger - del 1 (A1)
-
-
-
Støtteordninger - del 1 (A1)
-
-
-
Støtteordninger - del 1 (A1)
-
-
-
Støtteordninger - del 1 (A1)
-
-
-
Støtteordninger - del 1 (A1)
-
-
-
Støtteordninger - del 1 (A1)
-
-
-
-
-
-
717
420
16
281
2.665
1.561
60
1.044
1.971
1.143
45
783
1.148
672
26
450
914
535
21
358
1.397
1.359
38
-
996
583
23
390
3.702
2.168
84
1.450
2.738
1.587
63
1.087
1.595
934
36
625
1.269
743
29
497
1.940
1.887
53
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Støtteordninger - del 1 (A1)
-
-
-
823
482
18
323
-
1.143
669
26
448
-
Biodiversitetsvirkemidler i skov
Biodiversitetsvirkemidler i skov
-
-
-
-
-
Støtteordninger - del 1 (A1)
-
-
-
Støtteordninger - del 1 (A1)
-
-
-
823
482
18
323
-
1.143
669
26
448
-
Støtteordninger - del 1 (A1)
-
-
-
Støtteordninger - del 1 (A1)
-
-
-
Støtteordninger - del 1 (A1)
-
-
-
Støtteordninger - del 1 (A1)
823
482
18
323
1.072
627
25
420
411
381
15
15
37.569
1.143
669
26
448
1.489
872
35
583
904
529
21
354
52.512
1.311
767
30
514
7.130
3.581
446
907
2.196
1.688
988
39
661
1.311
767
30
514
2.134
1.249
49
836
1.311
767
30
514
1.707
1.000
39
669
1.037
607
24
406
64.151
1.821
1.066
42
713
9.903
4.973
620
1.260
3.050
2.344
1.372
54
918
1.821
1.066
42
713
2.964
1.735
68
1.161
1.821
1.066
42
713
2.371
1.388
54
929
1.440
843
33
564
89.138
1.830
1.788
42
-
2.033
1.986
47
-
2.541
2.483
59
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
292
292
292
2.630
2.922
3.653
Indplacering af risikopuljen (pct.)
T a,i
. i i
je
(Som standard placeret i sidste år af udvikling)
-
292
-
43.020
-
73.434
50,00%
44.889
95.781
50,00%
44.889
47.884
Aktstk. 232 - 2020-21 - Bilag 3: Materiale fra Landbrugsstyrelsen til Statens It-råd om projektet CAP2020 IT regelimplementering, som aftalt på samråd den 12. maj 2021
2404499_0007.png
R
R
c
c
de
e (.
.)
Fa
e fa
K
e
e-
(1-
R
fa
g
-
Effe
Sa d
-
g ed Be ca e F
e e
( c .)
( . .)
( . .)
R1
P
R2
F
e be
e e
e
ge
e
d
45,00%
40,00%
60,00%
45,00%
IT e e a ce
ce
45,00%
45,00%
40,00%
fe
e e
50,00%
40,00%
27.000
4.230
27.000
3.150
19.350
30.000
4.700
30.000
3.500
21.500
27.000
7.500
18.000
30.000
10.000
20.000
W
ca e
( . .)
37.500
12.000
25.000
Be eg e
(PL-2020)
Sa d
-
g ed (1-
5)
5)
30.750
9.917
20.500
-
3
2
3
3
3
3
2
3
2
4
4
4
4
4
3
4
4
4
12
8
12
12
12
9
8
12
8
e e e e a ce
de
e
ce
g
ed
R3
Ma g e de ag
R4
Ma g e de f a
R5
Ma g e de e
37.500
5.875
37.500
4.375
26.875
30.750
4.818
30.750
3.588
22.038
R6
Ma g e de fag ge e
R7
Sc
e d de
R8
E . e e a d
R9
P
g f a a d e IT
R
b dge e
g
d
e
g
Ud eg e
d
g
(PL-2020)
89.777
g ed f
a
e
a d
ea e
c
d f a de e
e ede
c
75,00%
75,00%
R
P ce
e(.
a d
.)
Aktstk. 232 - 2020-21 - Bilag 3: Materiale fra Landbrugsstyrelsen til Statens It-råd om projektet CAP2020 IT regelimplementering, som aftalt på samråd den 12. maj 2021
2404499_0008.png
D f
D f
dg f e
de
e (.
.)
PL- d a
g
2020
2020
1
PL- d a
g
2020
2021
2020
1
PL- d a
g
2020
2022
2020
1
PL- d a
g
2020
2023
2020
1
PL- d a
g
2020
2024
2020
1
PL- d a
g
2020
2025
2020
1
PL- d a
g
2020
2026
2020
1
PL- d a
g
2020
2027
2020
1
PL- d a
g
2020
2028
2020
1
P
e
Ge
G
d ag f
e
a
2020
Be ca e F
e e
( . .)
( . .)
W
ca e
( . .)
-
-
-
Be eg e
Be ca e F
e e
(PL-2020)
( . .)
( . .)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
W
ca e
( . .)
-
-
-
Be eg e
Be ca e F
e e
(PL-2020)
( . .)
( . .)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
W
ca e
( . .)
-
-
-
Be eg e
Be ca e F
e e
(PL-2020)
( . .)
( . .)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
W
ca e
( . .)
-
-
-
Be eg e
Be ca e F
e e
(PL-2020)
( . .)
( . .)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
W
ca e
( . .)
-
-
-
Be eg e
Be ca e F
e e
(PL-2020)
( . .)
( . .)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
W
ca e
( . .)
-
-
-
Be eg e
Be ca e F
e e
(PL-2020)
( . .)
( . .)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
W
ca e
( . .)
-
-
-
Be eg e
Be ca e F
e e
(PL-2020)
( . .)
( . .)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
W
ca e
( . .)
-
-
-
Be eg e
Be ca e F
e e
(PL-2020)
( . .)
( . .)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
W
ca e
( . .)
-
-
-
Be eg e
(PL-2020)
-
-
-
-
-
D f
D1
I d a
dg f e
a
de be
d f dg f
de
>
e
de
V
g ge
>
Be
f
d
ge ,
de
.
-
-
-
-
-
-
I da
a
V g
T a
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ge
Ge
D f
e
dg f
de
e (.
Ge
.)
2020
Sa f
d - P
ge
d -
e
He af
b dge -
ge
( . .)
T a
Sa f
d - P
ge
2021
d -
e
He af
b dge -
ge
( . .)
T a
Sa f
d - P
ge
2022
d -
e
He af
b dge -
ge
( . .)
T a
Sa f
d - P
ge
2023
d -
e
He af
b dge -
ge
( . .)
T a
Sa f
d - P
ge
2024
d -
e
He af
b dge -
ge
( . .)
T a
Sa f
d - P
ge
2025
d -
e
He af
b dge -
ge
( . .)
T a
Sa f
d - P
ge
2026
d -
e
He af
b dge -
ge
( . .)
T a
Sa f
d - P
ge
2027
d -
e
He af
b dge -
ge
( . .)
T a
Sa f
d - P
ge
2028
d -
e
He af
b dge -
ge
( . .)
T a
D1
T a
-
A de
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktstk. 232 - 2020-21 - Bilag 3: Materiale fra Landbrugsstyrelsen til Statens It-råd om projektet CAP2020 IT regelimplementering, som aftalt på samråd den 12. maj 2021
2404499_0009.png
Ledelsesrapportering
Tabel 1
Samlet konomi, udgiftsbaseret
Mio. kr., 2020-PL
Projektudgifter, ekskl. renter
I
-A
-I
E
-A
-I
A
R
Driftscenarie 1
Driftscenarie 0
Bruttogevinster
Total
260,4
153,1
51,1
102,0
17,5
9,4
8,1
-
89,8
-
-
-
2020
0,3
0,3
-
0,3
-
-
-
-
-
-
-
-
2021
43,0
33,7
10,5
23,2
9,3
5,6
3,7
-
-
-
-
-
2022
88,4
68,2
24,6
43,5
5,3
2,5
2,7
-
15,0
-
-
-
2023
80,9
48,0
16,0
32,0
2,9
1,2
1,7
-
30,0
-
-
-
2024
17,8
2,9
-
2,9
0,0
-
0,0
-
14,8
-
-
-
2025
10,0
-
-
-
-
-
-
-
10,0
-
-
-
2026
10,0
-
-
-
-
-
-
-
10,0
-
-
-
2027
10,0
-
-
-
-
-
-
-
10,0
-
-
-
2028
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kopier
Figur 1: Projektets tidsplan
Analysefase
: 01-09-2020
Gennemf relsesfase
: 01-05-2021
: 01-06-2024
Figur 4: Projektets risikomatrix (ids)
Konsekvens
5
4
3
2
1
R2, R7, R9
R1, R4, R5, R8
R6
R3
8
måneder
37
måneder
Sandsynlighe
1
2
3
4
5
Figur 2: Projektets sourcingsnit
Mio. kr.
100,00
80,00
60,00
40,00
20,00
-
2020
2021
2022
2023
2024
Figur 5: Projektets gevinster
A
R
Mio. kr.
0
-50
-100
-150
-200
-250
-300
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
I
E
A
N
Figur 3: Projektets burndown
Mio. kr.
300
250
200
150
100
50
0
Budget
2020
2021
2022
2023
2024
Figur 6: Projektets leverancer (top 10)
B
L1:
L2:
L3:
L4:
L5:
Mio. kr.
10
.
(A3)
(A2)
-
-
20
2 (A1)
1 (A1)
30
40
50
60
70
80
90
100
Aktstk. 232 - 2020-21 - Bilag 3: Materiale fra Landbrugsstyrelsen til Statens It-råd om projektet CAP2020 IT regelimplementering, som aftalt på samråd den 12. maj 2021
2404499_0010.png
Scenarie 1 konomiske n gletal
O
Tabel 2
Omkostningsbaserede projektudgifter
Mio. kr., 2020-PL
A
I
,
-
R
( . .)
Total ekskl. renter
R
Total inkl. renter
Total
60,5
199,9
89,8
260,4
9,0
269,5
2020
-
0,3
-
0,3
-
0,3
2021
-
26,9
-
26,9
0,4
27,3
2022
-
61,3
15,0
61,3
1,5
62,8
2023
12,1
63,7
30,0
75,8
2,3
78,1
2024
12,1
17,8
14,8
29,9
2,1
32,0
2025
12,1
10,0
10,0
22,1
1,5
23,6
2026
12,1
10,0
10,0
22,1
0,9
23,0
2027
12,1
10,0
10,0
22,1
0,3
22,4
2028
-
-
-
-
-
-
F
Kopier
D
Tabel 3
Samlet konomi, udgiftsbaseret
Mio. kr., 2020-PL
Projektudgifter, ekskl. renter
I
-A
-I
E
-A
-I
A
R
Driftscenarie 1
I
E
Driftscenarie 0
I
E
Bruttogevinster
B
P
Nettogevinster
Nettonutidværdi
,
Kopier
Total
260,4
153,1
51,1
102,0
17,5
9,4
8,1
-
89,8
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-260,4
-234,3
2020
0,3
0,3
-
0,3
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-0,3
2021
43,0
33,7
10,5
23,2
9,3
5,6
3,7
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-43,0
2022
88,4
68,2
24,6
43,5
5,3
2,5
2,7
-
15,0
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-88,4
2023
80,9
48,0
16,0
32,0
2,9
1,2
1,7
-
30,0
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-80,9
2024
17,8
2,9
-
2,9
0,0
-
0,0
-
14,8
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-17,8
2025
10,0
-
-
-
-
-
-
-
10,0
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-10,0
2026
10,0
-
-
-
-
-
-
-
10,0
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-10,0
2027
10,0
-
-
-
-
-
-
-
10,0
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-10,0
2028
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tabel 4
Fase- og leveranceopdelt budget og forbrug, udgiftsbaseret
Mio. kr., 2020-PL
Analysefase
L1:
.
Gennemf relsesfase
L2:
(A3)
L3:
(A2)
L4:
-
2 (A1)
L5:
-
1 (A1)
Risikopulje (t. kr.)
Total ekskl. renter
% Total
1% 3,4
3,4
64% 167,2
17,6
40,8
16,3
92,6
34% 89,8
100% 260,4
2020
0,3
0,3
-
-
-
-
-
-
0,3
2021
3,1
3,1
39,9
11,1
8,8
2,0
18,0
-
43,0
2022
-
-
73,4
3,8
17,7
9,4
42,6
15,0
88,4
2023
-
-
50,9
1,8
14,2
4,9
29,9
30,0
80,9
2024
-
-
3,0
0,9
-
-
2,1
44,8
47,8
Kopier
Aktstk. 232 - 2020-21 - Bilag 3: Materiale fra Landbrugsstyrelsen til Statens It-råd om projektet CAP2020 IT regelimplementering, som aftalt på samråd den 12. maj 2021
2404499_0011.png
D
Tabel 5
Samlet drifts konomi, udgiftsbaseret
Mio. kr., 2020-PL
Driftscenarie 1
I
E
Driftscenarie 0
I
E
Bruttogevinster
B
P
Total
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2020
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2021
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2022
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2023
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2024
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2025
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2026
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2027
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2028
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kopier
G
Tabel 6
Gevinster/effekter fordelt på typer
Mio. kr., 2020-PL
G1: |Vælg gevinsttitel på Forside|
B
P
Andre
B
P
Total
-
-
-
-
-
-
-
-
2020
-
-
-
-
-
-
-
-
2021
-
-
-
-
-
-
-
-
2022
-
-
-
-
-
-
-
-
2023
-
-
-
-
-
-
-
-
2024
-
-
-
-
-
-
-
-
2025
-
-
-
-
-
-
-
-
2026
-
-
-
-
-
-
-
-
2027
-
-
-
-
-
-
-
-
2028
-
-
-
-
-
-
-
-
Kopier
Tabel 7
Gevinster/effekter fordelt på driftsudgifter
Mio. kr., 2020-PL
Driftsudgifter på det ber rte område
D1: I
Scenarie 0
-
Scenarie 1
-
Bruttogevinst
-
Gevinst
A
Kopier
R
Tabel 8
Opg relse af risikopuljen
E
P
R
(
.
.)
(
.
.)
153,1
75%
89,8
Kopier
A
Tabel 9
Afskrivningsprofiler
Mio. kr., 2020-PL
Ekstern udviklingsbehov af rammesystemer
K
A
FF4-
,
R
(FF4)
Øvrig ordningsopsætning (A2)
K
A
FF4-
,
R
(FF4)
St tteordninger - del 2 (A1)
K
A
FF4-
,
R
(FF4)
St tteordninger - del 1 (A1)
K
A
FF4-
,
R
(FF4)
Biodiversitetsvirkemidler i skov
K
A
FF4-
,
R
(FF4)
TUS (rapportering mv.)
K
A
FF4-
,
R
(FF4)
Total
5,1
5,1
-
1,0
16,8
16,8
-
2,4
6,3
6,3
-
0,9
26,3
26,3
-
3,9
5,0
5,0
-
0,7
0,9
0,9
-
0,1
2020
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
2021
#####
5,1
-
5,1
0,1
#####
3,7
-
3,7
0,1
#####
0,8
-
0,8
0,0
#####
6,5
-
6,5
0,2
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
2022
#####
-
-
5,1
0,3
#####
7,2
-
10,9
0,4
#####
3,6
-
4,4
0,1
#####
12,2
-
18,7
0,6
#####
3,5
-
3,5
0,1
#####
0,6
-
0,6
0,0
2023
#####
-
1,0
4,1
0,2
#####
5,9
3,4
13,5
0,6
#####
1,9
1,3
5,0
0,2
#####
7,6
5,3
21,1
1,0
#####
1,5
1,0
4,0
0,2
#####
0,3
0,2
0,7
0,0
2024
#####
-
1,0
3,1
0,2
#####
-
3,4
10,1
0,6
#####
-
1,3
3,8
0,2
#####
-
5,3
15,8
0,9
#####
-
1,0
3,0
0,2
#####
-
0,2
0,5
0,0
2025
#####
-
1,0
2,0
0,1
#####
-
3,4
6,7
0,4
#####
-
1,3
2,5
0,2
#####
-
5,3
10,5
0,7
#####
-
1,0
2,0
0,1
#####
-
0,2
0,4
0,0
2026
#####
-
1,0
1,0
0,1
#####
-
3,4
3,4
0,3
#####
-
1,3
1,3
0,1
#####
-
5,3
5,3
0,4
#####
-
1,0
1,0
0,1
#####
-
0,2
0,2
0,0
2027
#####
-
1,0
-
0,0
#####
-
3,4
-
0,1
#####
-
1,3
-
0,0
#####
-
5,3
-
0,1
#####
-
1,0
-
0,0
#####
-
0,2
-
0,0
2028
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
Kopier
Aktstk. 232 - 2020-21 - Bilag 3: Materiale fra Landbrugsstyrelsen til Statens It-råd om projektet CAP2020 IT regelimplementering, som aftalt på samråd den 12. maj 2021
2404499_0012.png
R c
Tabe 8
O
E
K
e
e e af
ee
ghed f
.)
e
e e
a
ed
d
e
ffe af a e
a d
c (
c
.
.)
d f a de
153,1
75%
89,8
ea e
P ce
a d
e
e ede c
R
e(
.
Af
Tabe 9
Af
M .
E
., 2020-PL
be
a e
e
e
d
K b af a
g
Af
ge
FF4-g d,
Re e (FF4)
d
K b af a
g
Af
ge
FF4-g d,
Re e (FF4)
S
e d
e
K b af a
g
Af
ge
FF4-g d,
Re e (FF4)
S
e d
e
K b af a
g
Af
ge
FF4-g d,
Re e (FF4)
B d e
e
K b af a
g
Af
ge
FF4-g d,
Re e (FF4)
TUS ( a
e
K b af a
g
Af
ge
FF4-g d,
Re e (FF4)
g
f e
K
e
f e
T a
af a
e
e e
5,1
5,1
-
1,0
16,8
16,8
-
2,4
6,3
6,3
-
0,9
26,3
26,3
-
3,9
5,0
5,0
-
0,7
0,9
0,9
-
0,1
2020
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
2021
#####
5,1
-
5,1
0,1
#####
3,7
-
3,7
0,1
#####
0,8
-
0,8
0,0
#####
6,5
-
6,5
0,2
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
2022
#####
-
-
5,1
0,3
#####
7,2
-
10,9
0,4
#####
3,6
-
4,4
0,1
#####
12,2
-
18,7
0,6
#####
3,5
-
3,5
0,1
#####
0,6
-
0,6
0,0
2023
#####
-
1,0
4,1
0,2
#####
5,9
3,4
13,5
0,6
#####
1,9
1,3
5,0
0,2
#####
7,6
5,3
21,1
1,0
#####
1,5
1,0
4,0
0,2
#####
0,3
0,2
0,7
0,0
2024
#####
-
1,0
3,1
0,2
#####
-
3,4
10,1
0,6
#####
-
1,3
3,8
0,2
#####
-
5,3
15,8
0,9
#####
-
1,0
3,0
0,2
#####
-
0,2
0,5
0,0
2025
#####
-
1,0
2,0
0,1
#####
-
3,4
6,7
0,4
#####
-
1,3
2,5
0,2
#####
-
5,3
10,5
0,7
#####
-
1,0
2,0
0,1
#####
-
0,2
0,4
0,0
2026
#####
-
1,0
1,0
0,1
#####
-
3,4
3,4
0,3
#####
-
1,3
1,3
0,1
#####
-
5,3
5,3
0,4
#####
-
1,0
1,0
0,1
#####
-
0,2
0,2
0,0
2027
#####
-
1,0
-
0,0
#####
-
3,4
-
0,1
#####
-
1,3
-
0,0
#####
-
5,3
-
0,1
#####
-
1,0
-
0,0
#####
-
0,2
-
0,0
2028
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
#####
-
-
-
-
a
e
e
(A2)
- de 2 (A1)
a e
e
- de 1 (A1)
a e
e
e de
a e
e
.)
e
e
a