Tak for spørgsmålet. Jeg vil starte med at sige, at alle naturligvis skal behandles hensigtsmæssigt i beskæftigelsessystemet. Det gælder både dem, der er over 60 år, og dem, der er yngre.
Jeg kan ikke forholde mig til den konkrete sag, herunder tage stilling til det forløb, som borgeren har været igennem. Jeg kan blot konstatere, at borgeren ikke har oplevet, at der har været tale om et hensigtsmæssigt forløb i forbindelse med et skift af sagsbehandler.
De seniorer, der er på arbejdsmarkedet, er en stor gevinst for samfundet, og derfor bør de selvfølgelig også understøttes fuldt ud i at komme tilbage i arbejde, hvis de i en periode bliver ledige. Det er selvsagt, at beskæftigelsesindsatsen ikke skal være aldersbestemt. Det er i det hele taget en meget vigtig prioritet for mig, at alle ledige skal mødes med tillid, respekt og værdighed i det system, der skal hjælpe dem tilbage i arbejde.
Derfor har jeg også for nylig annonceret, at et af mine beskæftigelsespolitiske mål for 2021 bliver, at alle ledige skal have en værdig sagsbehandling. Det betyder, at kommunalbestyrelserne i deres beskæftigelsesplaner for 2021 skal forholde sig til, hvordan de kan sikre netop det her.
Jeg ved, at mange jobkonsulenter i dag gør et fremragende stykke arbejde og en stor indsats. Men der er for mange historier om borgere, som føler sig dårligt behandlet, hvilket understreger behovet for fokus på en værdig sagsbehandling. Vi er simpelt hen nødt til at have en fælles erklæret målsætning om, at enhver borger bliver behandlet på en ordentlig måde. Med målet om, at alle ledige skal have en værdig sagsbehandling, får vi også sat lokalt politisk fokus på, hvordan systemet møder borgerne. Jeg er sikker på, at et krav til kommunerne om aktivt at skulle tage stilling til, hvordan de vil sikre en værdig sagsbehandling i jobcenteret, vil gøre en positiv forskel.