Transportudvalget 2019-20
TRU Alm.del Bilag 359
Offentligt
2196823_0001.png
Løvel, den 25. maj 2020
Til Folketinget
Transportudvalget
Postnord
Jeg henvender mig til Transportudvalget fordi jeg, som mange andre, efterhånden er ret frustreret over Postnord.
Servicen og leveringen er efterhånden så ringe, at vi som et udviklet land, ikke kan være det bekendt. Specielt ikke,
når Postnord så ydermere gang på gang vil have flere midler til at opfylde deres forpligtelser. Lige meget ser det ud til
at hjælpe
service mm. ser i hvert fald ikke ud til at profitere af det.
Personligt oplever ret så tit, at mine pakker forsvinder eller bliver ødelagte. Det er bare sket 2 gange i den forløbne
uge. Som skrevet, så er det ret ofte det
”går
galt” for Postnord
det er mere standard end undtagelsen. Og igen
det
er vi rigtigt mange der oplever.
Det vi oplever, er alt fra…
at pakker forsvinder sporløst
pakker der er (mere eller mindre ødelagte)
pakker der har været åbnet
og hvor der mangler ting
pakker hvor man må kunne formode de simpelthen er stjålet
pakker der afleveres forkert
til tider helt uvirkeligt, hvor de lander
Postbude der ikke ringer på
som de skal
men bare smider en slip i postkassen
sidst men ikke mindst, så er deres kundeservice yderst ringe. Det er ikke tit, at man får et brugbart svar
hvis
man overhovedet får et.
Det her ikke, som Postnord bruger som
”forklaring”
lige nu, et Corona problem. Problemerne har været der i årevis
også før vi fik Corona. Det kan man se hvis man laver en hurtig søgning på internettet og sociale medier.
Jeg vil gerne gøre opmærksom på f.eks. Trustpilot, hvor der er over 1 mill. Anmeldelser af Postnord
21% er under
middel til ringe. Det er over 200.000 kunder! Over 110.000 alene som ringe. Det er faktisk ret skræmmende læsning
de anmeldelser. Jo´ der er også positive, men
det generelle billede er en stor andel, hvor det ikke virker.
På Facebook -
https://www.facebook.com/groups/KomNuPostNord/
- i gruppen
”Kom
nu Postnord”, kan man også
læse om kunders utallige frustrerende oplevelser omkring Postnord
også her er det til tider skræmmende læsning.
Mange, rigtigt mange, opgiver når det gælder om at klage. Man får en følelse af magtesløshed, når man oplever ikke
at blive taget alvorligt. Det opleves, at det ikke har nogen effekt, at
”man”
ikke får noget ud af det.
Når det f.eks. går galt, hvor Postnord smadrer en pakke, så skal man selv som kunde tage fat i leverandøren, så de kan
klage/reklamere. Det mest betimelige her
en service
ville jo´ dog være, at Postnord tog ansvar
og ordnede
tingene. Men nej.
Jeg ved ikke helt hvad jeg forventer, men jeg er efterhånden så
”gal
i skralden” at det skal ud. Jeg håber nogle vil tage
fat i Postnord og de her ting, idet vi
som sagt
er rigtigt mange, som deler denne frustration.
Jeg er gerne tilrådighed for uddybning mm., hvis det skulle komme på tale.
Med venlig hilsen
Robin Persson