Transport-, Bygnings- og Boligudvalget 2018-19 (1. samling)
TRU Alm.del Bilag 346
Offentligt
2052457_0001.png
NOTAT
Dato
J. nr.
[dato]
2019-142
Kundetilfredshedsmåling Lavsæson 2019
Transport-, Bygnings- og Boligministeriet har opgjort bod til Molslinjen på
baggrund af kundetilfredshedsmålingen for Lavsæson 2019, jf. kontrakten mel-
lem ministeriet og Molslinjen om færgebetjeningen af Bornholm. Kundetil-
fredshedsmålingen er foretaget af Analyse Danmark samlet for ruterne Rønne-
Ystad og Rønne-Køge. Boden til Molslinjen skyldes, at Molslinjen har scoret
under 3,5 for en eller flere af de 5 kategorier, som kundetilfredshedsmålingen
er inddelt i. Boden fordeler sig som følgende:
Kategori
Score
Bodstrin
Bod i % af maksimum
pr. kategori
(506.455,52 kr. 2019-
pl)
1
20 %
Bod (2019-pl)
Færgerejsen alt i alt
3,4
101.291,10 kr.
Personlig betjening
3,8
0
Ingen bod
0 kr.
Rengøring og vedligeholdelse
3,7
0
Ingen bod
0 kr.
Færgen og adgang til færgen
3,2
1
20 %
101.291,10 kr.
Information og billetkøb
I alt
3,7
0
Ingen bod
0 kr.
202.582,21 kr.