Beskæftigelsesudvalget 2016-17
BEU Alm.del Bilag 270
Offentligt
1772088_0001.png
27. april 2017
Status på boligstøtte pr. 1. april 2017.
STAR har d. 14. april 2017 anmodet Udbetaling Danmark om status på boligstøtteområdet, idet området
gennem en periode ikke har overholdt de af Udbetaling Danmarks bestyrelses fastsatte sagsbehandlingsfri-
ster.
Det kan i den forbindelse oplyses, at målsætningen om stabiliseret drift på boligstøtteområdet med udgan-
gen af marts 2017 er blevet realiseret. Af nedenstående figur 1 fremgår det, at 91 pct. af sagerne i marts
2017 blev overholdt inden for sagsbehandlingsfristen på 13 uger (mål: 80 pct.) og 90 pct. af telefonerne blev
besvaret inden for 3 minutter (mål: 80 pct.)..
Som det fremgår af figur 2 blev servicemålet for dokumenter (nyansøgninger, ændringer og klager) om 95
pct. behandlede dokumenter inden for 20/15 arbejdsdage nået i uge 12 med en servicemålsopfyldelse på 98
pct
SLA Dokumenter
Pct.
100
98
96
94
92
90
88
86
84
SLA Dokumenter
uge 10 uge 11 uge 12 uge 13 uge 14 uge 15 uge 16
89
90
98
98
98
99
98
Boligstøtteområdet forventes, på baggrund af den nuværende lovgivning, fremover at kunne overholde de af
bestyrelsen fastsatte sagsbehandlingsfrister dels som en konsekvens af ressourcetilførelse til området, dels
på grund af indførelsen af selvbetjeningsløsninger, digitale arbejdspakker og ændrede og mere effektive
sagsgange.
1