Transport- og Bygningsudvalget 2015-16
TRU Alm.del
Offentligt
1642773_0001.png
Togfondsprojekter, ekskl. udgifter til VVM-undersøgelser mv., 2016-pl
Afløb, mia. kr.
Før
2017
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
Totalu
dgift
* Prioriteret projekt
** Ikke prioriteret projekt
Oprindeligt
åbningsår
(Togfondsaftalen
af 14. januar
2014)
Åbningsår ihht.
fremrykningsaf
talen af 28. maj
2014
Timemodel
Ny bane over Vestfyn** 1)
Ny banebro over Vejle Fjord (inkl. øget gennemsejlingshøjde)** 2)
Ny bane Hovedgård-Aarhus ** 3)
Hastighedsopgraderinger Fredericia-Hobro 4)**
Reserve til stationspulje**
Elektrificering
Elektrificering Fredericia-Aalborg 5)*
Elektrificering Vejle-Struer **
Elektrificering Roskilde-Kalundborg 6)*
Elektrificering Aalborg-Frederikshavn **
Kørestrøm *
Øvrige projekter
Fly-over og nye perroner ved Ny Ellebjerg station *
Ramme til godstrafik i Nordjylland 7)*
Godsterminal, Hirtshals Havn*
Hastighedsopgradering Østerport-Helsingør **
Hastighedsopgradering Køge – Næstved*
Hastighedsopgradering Hobro-Aalborg (fra 160 km/t. til 200 km/t.) **
Øvrige hastighedsopgraderinger**
Ny bane til Billund **
Bedre internet i tog 8)*
Øvrige mindre projekter **
Pulje til parkering**
I alt
-2019
-2019
-2019
-2024
-2024
-2024
-2024
-2019
-
-2024
-2024
-
2019/24
2019
2015
Sat i bero
2016
2019
2025
2019
2018
2026
2023
-
0,1
0,0
0,0
-
0,0
-
0,0
-
0,0
0,0
-
0,4
0,1
0,0
-
-
-
0,0
0,1
0,2
0,0
-
-
1,1
0,1
0,0
-
-
-
0,1
0,1
0,3
0,0
-
-
1,8
0,0
0,0
-
-
-
0,1
0,3
0,2
-
-
-
2,4
-
-
-
-
-
-
0,1
-
-
-
0,1
3,2
-
-
-
-
-
-
0,1
-
-
-
0,1
3,1
-
-
-
-
-
-
0,0
-
-
0,0
0,1
2,7
0,1
-
-
-
-
-
0,2
-
-
0,0
0,1
3,2
0,1
-
-
-
-
-
0,5
-
-
0,0
-
3,6
-
-
-
-
-
-
0,2
-
-
0,0
-
3,5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
0,0
-
1,3
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
0,3
0,5
0,1
0,0
0,3
0,0
0,1
1,5
0,8
0,1
0,1
0,2
26,5
9)
2025
2026
2024
2025
2024
2023
2026
2020
2025
2024
0,2
-
-
-
-
0,2
-
0,1
-
-
0,5
-
0,2
-
-
0,2
-
0,5
-
-
0,6
-
0,5
-
0,1
1,1
0,0
-
-
0,1
0,9
0,0
-
0,0
0,1
0,9
0,2
-
0,0
0,1
-
0,2
-
0,3
0,1
-
0,5
-
0,6
-
-
0,5
-
-
-
-
-
-
-
-
4,6
1,5
1,2
0,9
0,6
- 2024
-2024
Efter 2024
-2024
-2024
2023
2025
(2027)
2021
2024
-
-
-
-
-
0,1
-
-
0,1
-
0,4
-
-
0,2
-
0,8
0,0
-
0,2
-
0,9
0,1
-
0,8
0,0
0,9
0,2
-
0,6
0,0
0,9
0,4
0,1
-
0,1
0,2
0,8
0,5
-
0,1
-
1,5
0,7
-
0,1
-
1,4
0,9
-
-
-
-
0,8
-
-
0,3
-
-
-
4,1
4,4
3,4
1,9
0,3
TRU, Alm.del - 2015-16 - Endeligt svar på spørgsmål 469: Spm. om seneste status for økonomien i de projekter, som er blevet genberegnet som led i regeringens serviceeftersyn af Togfonden DK, til transport- og bygningsministeren
1). Der er herudover afsat 67 mio. kr. til en VVM-analyse af projektet, der forventes afsluttet 2016. Størstedelen af midlerne er anvendt/disponeret. Totaludgiften var i aftalen forudsat til 4,9 mia. kr. VVM-analysen er sin afsluttende fase, og de biligste af tre mulige
linjeføringer koster ca. 4,1 mia. kr.
2). Der er herudover afsat 92 mio. kr. til en VVM-analyse, der forventes afsluttet 2016. Størstedelen af midlerne er anvendt/disponeret.
3).Der er kun resveret anlægsmidler i Togfonden.Der er herudover afsat 63 mio. kr. til en VVM-analyse, der forventes afsluttet 2017. En mindre del af midlerne er anvendt/disponeret.
4). Der er afsat 55 mio. kr. til en VVM-analyse, der forventes afsluttet i 2016/17, koordineret med elektrificeringen. Størstedelen af midlerne er anvendt/disponeret.
5). Der er afsat 71 mio. kr. til en VVM-analyse, der forventes afsluttet i 2016/17, kooridneret med opgraderingen. Størstedelen af midlerne er anvendt/disponeret.
6). Der er asfat ca. 17 mio. kr. til en VVM-analyse, der forventes afsluttet i 2017, koordineret med opgradering. En mindre de af milderne er anvendt/disponeret.
7). Der er afsat en ramme på ca. 113 mio. kr. til forbedring af passager- og godstrafik i Nordjylland. Der er p.t. udmøntet 30 mio. kr. i investeringstilskud til Nordjyske Jernbaner (Hørring-Hirtshals), og ca. 4 mio. kr. til VVM-analyse af forbedring af statsbanen (Hjøring-
Aalborg). Analysen er færdig i 2016 mhp. evt. restudmøntning af de afsatte midler.
8). Der er afsat en ramme på ca. 100 mio. kr. til bedre internet på statsbanen. Midler er finansieret af VVM-besparelser fra øvrige togfondsprojekter.
9) Ekskl. udgifter til VVM-undersøgelser samt udisponerede midler.