Udvalget til Prøvelse af Valgene 2014-15 (2. samling)
UPV Alm.del Bilag 6
Offentligt
1536211_0001.png
“El/á
å?
.< L) m m u ll
Dagsordenpunkt
Orientering om meddelte tilladelser til indsamlinger på
valgdagen
Sagsbehandler:
Dr23880
Sage-ID: EMN-2014-06607
Resume
Orientering om meddelte tilladelser til indsamlinger på valgdagen.
Indstilling
Ordførende direktør indstiller til Valgbestyrelsen,
o at orienteringen tages til efterretning
Sagen
Supplerende beskrivelse af sagen
Dette felt udfyldes kun, hvis der kommer væsentlige nye oplysninger til sagen mellem to politiske
behandlinger. Hvis ingen nye oplysninger: Lad punktummet stå.
Beskrivelse af sagen
Følgende organisationer har søgt om tilladelser til indsamlinger:
Dansk Folkehjælp
Red Barnet
Folkekirkens Nødhjælp
SOS Børnebyerne
Efter en gennemgang af valgstederne er det vurderet, at der er mulighed for at tilbyde
indendørs placering af bemandede indsamlinger ved samtlige valgsteder undtagen tre
steder (Vinderslev Forsamlingshus, Hjøllundhallen og Gjessø Skole).
Ansøgningerne er søgt imødekommet ved en fordeling af valgstederne.
Tilladelserne er givet under forudsætning af, at
o indsamlerne og indsamlingsbeholderne placeres uden for selve valglokalet,
o organisationerne selv forestår indsamlingerne
Silkebo q
L
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0002.png
Silkeborg
l< 0 rn m u n e
o der foreligger fornøden anmeldelse til/anerkendelse fra lndsamlingsnævnet
o Silkeborg Kommune ikke påtager sig ansvar for ikke afhentede indsamlinger.
Tilladelserne er endvidere givet under forudsætning af, at indsamlingerne ikke på nogen måde
forstyrrer valghandlingen, og indsamlerne skal rette sig efter henstillinger fra formanden for
valgstyrerne eller sekretæren på stedet.
Borgerinddragelse
Økonomi
NEDENSTÅENDE FÆLTER MÅ IKKE UDFYLDES AF SAGSBEHANDLERE!
Bilag
Beslutning
Udvalg: Folketingsvalg. Valgbestyrelsen for Vestjyllands Storkreds, 5. og 6. opstillingskreds
Dato: 10-06-2015
Til efterretning. Der er endvidere givet tilladelse til, at Lions Kjellerup indsamler brugte
briller ved valgstederne i den tidligere Kjellerup Kommune.
Ej til stede
Frank Borch-Olsen,
Karina Due
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0003.png
Elli? 2
Leif Rattenborg Bøgedal (12718)
Fra: Steen Vindum (00729)
Sendt: 3.juni 2015 13:31
Til: Anja Berthelsen (17220)
Emne: Re: Godkendelse af indsamlinger på valgdagen 18.juni 2015
Hej Anja
Ok herfra
Mvh. Steen
Sendt fra min iPhone
Den 03/06/2015 kl. 12.37 skrev Anja Berthelsen (17220) <[email protected]>:
Hej Steen
Borgmesteren plejer at godkende vores forslag til fordeling af hjælpeorganisationer, der
søger om tilladelse til indsamling på valgstederne.
Denne gang har 4 hjælpeorganisationer søgt om tilladelse.
Jeg har tænkt mig at sende den vedhæftede liste med fordeling afsted i dag - kan du
sige OK for den?
Venlig hilsen
Anja Berthelsen
Sekretariatsmedarbejder
Jura og Administration
<image001.png>
Silkeborg Kommune
Organisation og Personale
Telefon: 89 70 12 71
Mobil: 30 69 85 21
an'[email protected]
www.silkeborqk0mmune.dk
Følg os på www.faceb00k.comsilkeborokom
<Fordeling af indsamlingsorganisationer på Valgstedetzpdb
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0004.png
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0005.png
Oversigt over valgsteder i Silkeborg Kommune
Angivelse af hvor mange organisationer der fysisk kan indsamle på valgstederne
ntal vælgere
Valgsted
Antal pladser
Tildeling af steder ved Folketingsvalget 18.06.2015
Bemandet
03.06.2011
400
850
1.000
3.400 *
2.650
2.400
2.000
1.450
800
2.400
1.700
3.000
950
1.200
1.200
950
1.600
2.000
7.200 *
2.200
700
1.400
1.100
1.000
4.400 *
1.400
3.200 *
2.900
5.000 *
4.100 *
Hjøllundhallen
Gjessø Skole
Vinderslev Forsamlingshus
Tidligere Nordre Skole, Idrætssalen
Medborgerhuset Toftebjerg
Virklund Fritidscenter, hal 2
Langsøhallen
Gjern Kultur- og Idrætscenter
Sjørslev Sognegård
Ans Idræts- og Kulturcenter
Funderhallen
Multihuset i Sejs
Kragelund Skole
Voel Forsamlingshus
Sorring Forsamlingshus
Grauballe Hallen
Bryrup Skole
Lysbro Uddannelsescenter
Vestergadehallen
Thorning Forsamlingshus
Sejling Forsamlingshus
Resenbrohallen
Linå Forsamlingshus
Lemming Forsamlingshus
Gødvadhallen
Skovhuset Fårvang
Buskelundhallen
Balleskolen
JYSK arena, hal A
Kjellerup Hallen
valgsteder med mere end 3.000 vælgere
OOOv-iv-iv-iHu-IHv-lu-IHu-iu-iu-IHNNNNNNNNNNMMMM
Ingen
Ingen
Ingen
Dansk Folkehjælp
Folkekirkens Nødhjælp
SOS Børnebyerne
Red Barnet
Dansk Folkehjælp
SOS Børnebyerne
Folkekirkens Nødhjælp
SOS Børnebyerne
Dansk Folkehjælp
Red Barnet
Folkekirkens Nødhjælp
SOS Børnebyerne
Dansk Folkehjælp
Red Barnet - Folkekirkens Nødhjælp
Red Barnet- Dansk Folkehjælp
Red Barnet - Folkekirkens Nødhjælp
Folkekirkens Nødhjælp - SOS Børnebyerne
Dansk Folkehjælp - Red Barnet
SOS Børnebyerne - Dansk Folkehjælp
Red Barnet - Folkekirkens Nødhjælp
Folkekirkens Nødhjælp - Dansk Folkehjælp
SOS Børnebyerne - Dansk Folkehjælp
Red Barnet - Folkekirkens Nødhjælp
Folkekirkens Nødhjælp - Dansk Folkehjælp - SOS Børnebyerne
Dansk Folkehjælp - Red Barnet - SOS Børnebyerne
Red Barnet - Folkekirkens Nødhjælp - SOS Børnebyerne
SOS Børnebyerne - Dansk Folkehjælp - Red Barnet
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0006.png
U1
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0007.png
feng 3
Leif Rattenborg Bøgedal (12718)
Fra: Valg - SOS Børnebyerne <[email protected]>
Sendt: 2.juni 2015 10:49
Til: Kirsten Deichmann Rasmussen (00367)
Emne: Ansøgning om indsamling ved Folketingsvalget d. 18.juni 2015
Vedhæftede filer: Ansøgning om tilladelse til indsamling ved Folketingsvalg 20l5.pdf;
Indsamlingstilladelse 2015.pdf
Kære Silkeborg Kommune,
SOS Børnebyerne vil gerne igen i år ansøge om lov til at samle penge ind ved valgstederne i forbindelse med
Folketingsvalget d. 18. juni 2015 - se venligst vedhæftede ansøgning og indsamlingstilladelse.
Vi glæder os til at høre fra jer.
Med venlig hilsen
Charlotte Henriques
Frivilligkoordinator / volunteer Manager
SOS Børnebyerne / SOS Children's Villages Denmark
Direkte: +45 33 73 02 43 / Mobil: +45 23 28 40 65 / Mail:[email protected]
Amerikavej 15C, 2. sal / DK-1756 - København V
vvwwsosbomebvernedk | Facebook | YouTube | Linkedln | Instagram
l, i
GBREÆH i
varmt
i,
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0008.png
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0009.png
I INDSAMLlNGSNÆVNET I
SOS Bømebyeme
Att. Lisbeth Stausholm Zacho
Amerikavej 15 C, 2. sal
1756 København V
ModtagerlDz 25825012
Dato: 3. december 20 l 4
J .nr.: 14-921-00033
Sagsbehandler: Anne Louise Jamlf
Anerkendelse af orientering fra indsamlingsorganisation
Indsamlingsnævnet har den 28. november 2014 modtaget orientering fra Dem. De har i den for-
bindelse oplyst følgende om organisationen:
Indsamlingsmåde
Organisationens indsamlinger foregår ved
o Udsendelse af fysiske og elektroniske (e-mail, SMS/MMS, Facebook og lign.) mails,
breve telemarketing og magasiner til eksisterende bidragsydere. Herunder både til privat-
personer, fonde, virksomheder og offentlige instanser.
o Udsendelse af fysiske breve, telemarketing og magasiner til nye, mulige bidragsydere.
Henmder både til privatpersoner, fonde, virksomheder og offentlige instanser
o TV-armonceringmarkedsføring af budskaber via TV/ Net TV.
o Online/web. Eksempelvis på SOS Børnebyemes egen hj emmeside, bannere på internettet
SEl\I/SEO samt andre elektroniske medier.
o Indrykning af annoncer i dag- og fagblade.
o Afholdelse af udstillinger og foredrag i privat og offentligt regi.
o Indsamling af kontante midler feks. via indsamlingsbøsser, SMS, 90-numre, 2 D koder,
mobile app°s og andre kanaler.
o Kampagner bestående af eksponering i eksterne medier (outdoor, print, tv, radio, m.m.).
o Forskellige arrangementer i SOS Børnebyemes lokalgrupper og med andre frivillige. Ek-
sempelvis opstilling af stande, indsamlingsbøsser, indsamling i forbindelse med valg o.
lign.
o Andre netværk - indsarnlinger i virksomheder, medlemsorganisationer og foreningers
netværk.
Indsamlingsformål
Indsamlede midler anvendes til fordel for SOS Børnebyemes almennyttige arbejde, jf. organisa-
tionens vedtægter.
Adelgade 13 Telefon: +45 3392 3334 E-mail: [email protected]
1304 København K Telefax: +45 3920 4505 Hjemmeside: wwwlndsamlingsnaevnetdk
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0010.png
Tegningsberettigede
Det fremgår af vedtægternes § 10, at tegningsberettiget for bestyrelsen er formanden eller næst-
formanden i forening med et bestyrelsesmedlem. Bestyrelsen kan meddele andre prokura, dog
således at der til hver disposition kræves underskrift af to personer.
Det fremgår af fremsendte prokura af 19. februar 2014, at bestyrelsen i den selvejende institution
SOS Bømebyerne, Danmark, bekræfter at have meddelt prokura til vicedirektør Lisbeth Staus-
holm Zacho, således at Lisbeth Stausholm Zacho eller Paula Buillet de Monthoux, direktør i
SOS Børnebyerne, og et bestyrelsesmedlem i SOS Børnebyerne er autoriseret til ved deres fælles
underskrift at underskrive på vegne af og tegne SOS Bømebyerne i alle henseender.
Såfremt indsamlinger sker ved opstilling af indsamlingsbøsser, skal indsarnlingsbøsserne over-
holde visse vilkår. Retningslinjer for indsamlingsbøssers indretning m. v. vedlægges til Deres
orientering.
De indsamlede midler skal indsættes på en konto i et pengeinstitut. Kontoen skal være oprettet til
formålet eller være af en karakter, der giver mulighed for, at de indsamlede midler kan adskilles
fra hinanden og fra andre midler på kontoen.
Det bemærkes, at indsamlede midler ikke uden Indsamlingsnævnets tilladelse må anvendes
til andet formål.
Nævnet bemærker i øvrigt, at alle indsamlinger skal foregå i overensstemmelse med god indsam-
lingsskik.
Oplysninger om indsarnlingsorganisationen vil blive offentliggjort på Indsamlingsnævnets
hjemmeside.
Det bemærkes, at hus- og gadeindsamlinger kræver særlig tilladelse fra Indsarnlingsnævnet.
Indsendelse af årsregnskab
Da SOS Børnebyerne er godkendt af skatteministeren som berettiget til at modtage gaver, som
kan fradrages ved indkomstopgørelsen, skal der indsendes årsregnskab med beretning og erklæ-
ring til Indsarnlingsnævnet senest 6 måneder efter hvert kalenderår-s udløb; første gang se-
nest den 30. juni 2016.
Såfremt der indsamles et beløb på over 50.000 kr., skal regnskabet revideres af en statsautorise-
ret eller registreret revisor.
Indsarnlingsnævnet forbeholder sig ret til at indhente dokumentation for afholdte udgifter m.v.
hos indsamler i op til 5 år efter indsamlingen. Regnskabsbilag skal derfor opbevares hos indsam-
ler.
Side 2 <
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0011.png
Offentliggørelse af årsregnskab
Såfremt De har en hj emmeside skal årsregnskabet offentliggøres her. Regnskabet vil endvidere
blive offentliggjort på Indsamlingsnævnets hjemmeside.
Betaling af årligt gebyr
Betalingen i følgende år skal ske inden udgangen af januar. I forbindelse med betalingen bedes
Indsamlingsnævnets j ournalnumrner angivet. På Indsamlingsnævnets hj ernmeside under Gebyr
findes de regulerede betalingsbeløb for hvert år.
Orientering om ændringer
Hvis forholdene ændrer sig, jf. ovenfor, skal De snarest orientere Indsamlingsnævnet 0m det;
f.eks. hvis der er ændringer i indsamlingsmetoder, indsamlingsfonnål, organisationens vedtægter
eller hvem der kan tegne organisationen m.v.
Iværksatte indsamlinger
Nævnet gør Dem opmærksom på, at De på en let tilgængelig måde skal oplyse, hvilke konkrete
indsarnlinger, der pågår. Dette kan f.eks. gøres på Deres hjemmeside eller ved offentliggørelse i
et landsdækkende dagblad.
Lovgivning
Reglerne om regnskabsaflæggelse og offentliggørelse af regnskaber m.v. findes i indsamlingsbe-
kendtgørelsens §§ 8-9.
De finder indsamlingsreglerne og retningslinjerne for god indsamlingsskik samt en generel vej-
ledning om indsamlinger, regnskab m.v. på Indsamlingsnævnets hjemmeside
wv-.rwindsamlingsnaevnetdk
Med venlig hilsen
J
Fulçgáëáhg
Side 3 <
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0012.png
Retningslinjer (vilkår) for indsamlingsbøssers indretning m.v., jf. bekendtgørelse om ind-
samling m.v., § 6.
l. Ved indsamlinger der foretages ved hjælp af indsamlingsbøsser, skal indsamlingsbøsser-
ne være fremstillet af metal, formstøbt materiale eller lignende på en sådan måde, at de er
plomberede, 0g i øvrigt indrettet på en sådan måde, at pengene ikke kan udrystes.
2. Ved opstilling af indsamlingsbøsser skal indsamlingsbøsser anbringes sådan, at de er
faststâende. Indsamlingsbøsserne skal samtidig anbringes så de ikke er til gene for de
forbipasserende eller de erhvervsdrivende. Der må ikke rettes personlig henvendelse til
forbipasserende, eller udleveres løbesedler og andet materiale i forbindelse med indsam-
ling ved opstilling af indsamlingsbøsser.
3. Indsamlingsbøsser skal tømmes af mindst to personer i forening.
4. Indsamlingsnævnet kan fastsætte yderligere vilkår for indsamlinger ved hjælp af indsam-
lingsbøsser.
14-07-2014
Side 4 <
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0013.png
København, 1. juni 2015
Ansøgning om indsamling ved Folketingsvalget d. 18. juni 2015
SOS Børnebyerne vil gerne ansøge om lov til at samle penge ind ved valgstederne i forbindelse
med Folketingsvalget d. 18. juni 2015.
De indsamlede penge vil gå til SOS Børnebyernes arbejde med forældreløse og udsatte børn i
Laos og Cambodja, hvor tusindvis af børn er forældreløse og endnu flere lever i dyb fattigdom.
Præmisserne for indsamlingen:
o Vi ønsker at stå i forbindelse med selve vaIgstederne_
o indsamlingen foregår med raslebøtter.
o Frivillige tilknyttet SOS Børnebyerne vil være repræsenteret hvert sted. Det vil fremgå
tydeligt, at de kommer fra SOS Børnebyerne.
o Vi ansøger om at være repræsenteret på samtlige valgsteder, herunder gerne de større og
centrale valgsteder.
Vi håber, at l vil se positivt på ansøgningen, og vi er naturligvis villige til at uddybe den, hvis der er
behov for det. Der er vedlagt en kopi af vores indsamlingstilladelse. Vi henviser til vores
hjemmeside www.sosbørneb erne.dk for mere information, herunder vores årsrapport.
ållijlâlâll
Paula Guillet de Monthoux
Direktør, SOS Børnebyerne
Om SOS Børnebyerne
SOS Børnebyerne arbejder for forældreløse og sårbare børn. Organisationen blev stiftet i 1949 og
hari dag over 530 børnebyeri 133 lande. Organisationen er uafhængig af religiøse og politiske
interesser. SOS Børnebyerne har arbejdet i Danmark siden 1964. Læs mere på
www. sosbørnebjgerlze, dk.
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0014.png
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0015.png
å;
SNVSG
4La u 1J k/ljq
O
O it.:
O
i?
»e -3 á z
z å* å*
j 3000 -' 3000 j
I- .. "S"
3600 g g g
3 l |_ 4:: _
[II a.:
220w KABEL- 7
TRUMLE FRA
:EKS STIKKONTAHJT ø 10000 _
-_.____ w ___
F- ““““““ **--=+L-__.:% F
I_á
3 " LO
! VALGBESTYRELSE l
I å ;J
' D1
III m "“ å % '
l 4; 10000 ., ñêo
u z' '
Æm
''1
000 *T* 300
\l
[ ,TL <4--' 1400 w '
c, i å .K1300
-' 2.'
<>t JL 1 4
“J ' <-- 1400 \
'19 ;L
;g J
E I! ' 8 2. W,
5 ----:› --_-) 2%
o
LL Ø
1.0.
HAND CAP \
fm GROKQ \ \
I | // l I. . l
- o Uk! ;
-Tl
_J
o o :D
J:
J:
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0016.png
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0017.png
Qllfj ç
Leif Rattenborg Bøgedal (12718)
Fra: Anja Berthelsen (17220)
Sendt: 3.juni 2015 13:07
Til: 'Valg - SOS Børnebyerne'
Emne: SOS Børnebyerne -tilladelse til indsamling på valgdagen 18.juni 2015
Vedhæftede filer: Fordeling af indsamlingsorganisationer på valgstederpdf; Valgsekretærer -
hjælpesekretærer 2015.pdf
Tilladelse til indsamling på udvalgte valgsteder i Silkeborg Kommune ved Folketingsvalget
18. juni 2015
Kære Charlotte Henriques
SOS Børnebyerne har søgt om tilladelse til at foretage indsamling ved kommunes valgsteder ved
Folketingsvalget 18. juni 2015.
Silkeborg Kommune giver hermed tilladelse til, at organisationen foretager indsamling på følgende
steder:
Virklund Fritidscenter Hal 2, Sjørslev Sognegård, Funderhallen, Sorring Forsamlingshus, Thorning
Forsamlingshus, Resenbrohallen, Gødvadhallen, Buskelundhallen, JYSK arena, Kjellerup Hallen,
Balleskolen.
Indsamlerne vil af sekretæren på afstemningsstedet få anvist et bestemt sted uden for valglokalet,
hvor indsamlerne må placere sig med indsamlingsbøsserne.
Tilladelsen er givet under forudsætning af, at indsamlingerne ikke på nogen måde må forstyrre
valghandlingen, og indsamlerne skal rette sig efter henstillingen fra formanden for valgstyrerne eller
sekretæren på stedet.
Oversigt over samtlige valgsteder med oplysning om formænd og sekretær er medsendt.
Det forudsættes i øvrigt, at:
- SOS Børnebyerne selv forestår indsamlingerne
- der foreligger tilladelser fra Indsamlingsnævnet til indsamlingerne (er modtaget)
Silkeborg Kommune kan ikke påtage sig ansvar for ikke afhentede indsamlinger.
Udover SOS Børnebyerne har 3 andre hjælpeorganisationer fået tilladelse til indsamling på udvalgte
valgsteder. Se den vedhæftede oversigt.
Ønsker I at bytte en tildelt indsamlingsplads med en anden nævnt hjælpeorganisation, må I selv tage
kontakt til organisationen og lave aftale herom. Ændringen skal meddeles gerne pr. mail - til Silkeborg
Kommune, Organisation og Personale, Anja Berthelsen, mailadresse: [email protected] .
Samtidig skal oplyses navnet på en person, som vi kan kontakte, hvis der opstår problemer på
valgdagen.
Venlig hilsen
Anja Berthelsen
Sekretariatsmedarbejder
Jura og Administration
å Silkeborg
gav' Hgnu*
Silkeborg Kommune
Organisation og Personale
Telefon: 89 70 12 71
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0018.png
gd s0 møg
›1p'eunww0›|53“0qa›|us'A/\MM
xp'5J0qa>m§@uas|equaq'e[ue
« TZ S8 69 OE :uqow
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0019.png
5% Silkebjrg
vwKommune
Fortegnelse over afstemningsområder, steder, valgstyrerformænd, sekretærer og
hjælpesekretærer
Folketingsvalget torsdag den 18. juni 2015
Nr. Afstemnings-
område
1 Ans
Afstemningssted
Ans Idræts- og
Kulturcenter
Ans Søpark 30
8643 Ans By
Formand for
valgstyrerne
Jarl Gorridsen
Hjortevej 2
8643 Ans By
21 Balle
22 Bryrup
Balleskolen
Balle Kirkevej 120
8600 Silkeborg
Bryrup Skole, Aulaen
Skolevej 14
8654 Bryrup
23 Buskelund
Buskelundhallen
Buskelundtoften 3
8600 Silkeborg
[Z 1 Funder
2.juni 2015/LRB
Sag: EMN-2014-06621
Funderhallen
Funder Skolevej 3
8600 Silkeborg
*(41
Mia Schmidt
Gudenåvej 3 C
8600 Silkeborg
Sekretær og
Hjælpesekretær
Palle Tovborg Havskov
Jensen (10088)
Hanne Braüner Pedersen
(30198)
Antal
vælgere
2552
Antal Ekstra
Tilforord- Tælle- tællere
nede borde 16/ 19:30
9 2 14
Antal
Antal
valg-
borde
Jørgen Blomgren Kvist
(30710)
Jane Kathrine Hellemann
(17141)
Bent Braüner
Bakkevej 6
8654 Bryrup
Peter Nyegaard Jensen
Åhavevej 69
8600 Silkeborg
Gitte Willumsen
Sinding Hedevej 33
8600 Silkeborg
Carsten Andersen
(08026)
Heine Kjeldgaard
Jakobsen (00648)
Maja Melgaard Kristensen
(12116)
Torben Oster Hansen
(10946)
Kirsten Janum Davidsen
(00343)
Lejf R. Bøgedal
Direkte tlf.: 4029 7030
[email protected]
Valggruppen
Søvej 1, 8600 Silkeborg
Sagsnr.:
Dokumentnr.:
2924
1622
3428
1750
9 3 3/3
9 2 03
9 3 3/3
21
Silkeborg Kommune
Søvej 1 - 8600 Silkeborg
Tlf.: 8970 1000
wwwsilkeborgkommunedk
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0020.png
Cirln 7
8600 Silkeborg
i]
8600 Silkeborg
Anja Berthelsen (17220)
r Nn-l Afstemnings- Afstemningssted Formand for Sekretær og Ca. antal Antal Antal Antal Ekstra
område valgstyrerne Hjælpesekretær vælgere tilforordn Tælle- tællere
r? ede borde
3 Fårvang Skovhuset Mads Frandsen :Wlichael Waarst (40578) 1434 9 1 2/1
Hedevej 1 Nylands Allé 8 Simone Nedergaard Baad
8882 Fårvang 8882 Fårvang (22367)
4 Gjern Gjern Kultur- og Helga Sandorf Jacobsen Lene Degn Rohde 1474 9 1 1/2
Idrætscenter Højholt 14 (40727)
Skovvejen 6 8883 Gjern Pernille Nyrup Just
8883 Gjern (30250)
l___1_
24 Gjessø [Æsø Skole Hans Jørgen Okholm Henrik Storgaard 863 1 6 1
Brandevej 6 Gjessøvej 25 Madsen (15047)
LÆG Silkeborg 8600 Silkeborg
5 Grauballe Grauballe Hallen Morten Dalgaard Høgh 1 Helle Lorentsen (26198) 944 1 6 1
Grauballe Gudenåvej Nørrekrogen 20 B
21 Grauballe
8600 Silkeborg 8600 Silkeborg
6 Gødvad Gødvadhallen Frank Borch-Olsen :I Jakob Harding 4414 15 3 36
Arendalsvej 91 Rønne Allé 68 Kirkegaard (15705)
8600 Silkeborg 8600 Silkeborg Marianne Harding Nielsen
(40313)
l__ +______Å_____
25 Hjøllund Hjøllundhallen Rul Arne Madsen Carsten Skovgaard 391 6 1
Vejlevej 15 Faurholtvej 14, Hjøllund Andersen (20045)
7362 Hampen 7362 Hampen
29 JYSK Arena JYSK Arena, Hal A -I-Leif Lund ñrsten Grønning 5049 18 4 2/8
Ansvej 114 Ege Allé 194 (13781)
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0021.png
Afstemningssted Formand for Sekretær og Ca. antal Antal Antal Antal
valgstyrerne Hjælpesekretær vælgere valg- tilforordn Tælle-
borde ede borde
15 3 26
Nr. Afstemnings-
område
4173
Kjelleruphallen Hans-Jørgen Hørning Mette Sivebæk (30920)
Tinghusvej 12 Hvidgranen 9 Chris Rosenkrantz Winter
8620 Kjellerup 8620 Kjellerup Larsen (20933)
Kjellerup
8 gLKrageiund Kragelund Skole, Lars Faarup Tove Bitsch Andersen 951 1 6 1
Aulaen Kragelundtoften 24 (12592)
Frederiksdalvej 9A 8600 Silkeborg
8600 Silkeborg
Langsøhallen Lars Munksø Morten Bønløkke 2034
Hejrevej 25 Gustav Wieds Vej 19 (00045)
8600 Silkeborg 8600 Silkeborg Tina N. Torup (10372)
26 Langsøskolen
9 Lemming Lemming Lene Fruelund Ulla V. Petersen (10337) 1004
Forsamlingshus Funder Skovvej 21
Lemming Skolevej 10B 8600 Silkeborg
8632 Lemming
10 Linå Linå Forsamlingshus Johan Brødsgaard Jette Sanderhoff 1132
Linå Bygade 5 Skolegade 43, 2.th. (16889)
8600 Silkeborg 8600 Silkeborg
27 Lysbro Lysbro Elin Sonne Eigil Rasmussen (11978) 1999
Uddannelsescenter Skovfogedvej 3 Erik Vinderslev Nielsen
Lysbrohøjen 14 8600 Silkeborg (00128)
8600 Silkeborg
28 Nordre Tidligere Søren Kristensen Jens Skovgaard (00583) 3449
Nordre Skole Gjessøvej 43 C Nette Hugöy Rasmussen
Idrætssalen 8600 Silkeborg (10515)
3 25
Nylandsvej 16
8600 Silkeborg
Cir-lø '2
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0022.png
Nr. Afstemnings- Afstemningssted Formand for mretær og Ca. antal Antal Antal Ekstra
område valgstyrerne Hjælpesekretær vælgere tilforordn Tælle- “lttællere
r få . i' l I ede borde
esenbro Resenbrohallen Rune Kristensen Trme Spilcker (15281) 1390 9 1 03
Skellerupvej 16 Sensommervej 154 Lone Ulsøe (29236)
L 8600 Silkeborg +8600 Silkeborg I__
12 Sejling Sejling Forsamlingshus Børge Mikkelsen Frank Høy (00166) 723 1 6 1
Ebstrupvej 6 Sinding Nørrevej 2
8600 Silkeborg 8600 Silkeborg
13 Sejs Multihuset __-| Teresa Jørgensen Simon Østerbøg 3014
Julsøvej 126 Hostrupsgade 12 Foldager (17299)
8600 Silkeborg 8600 Silkeborg Helle Præsius Busk
o __+_ (10593)
14 Sjørslev Sjørslev Sognegard Kjeld Schmidt Leif Sønderup (07048) 797
Sognegårdsvej 41 Grundtvigsvej 4
__4 8620 Kjellerup 8600 Silkeborg
[-15 Sorring Sorring Forsamlingshus Ivan Greve Aase Straarup (40475) 1199
Hovedgaden 21 Dybdalsvej 9
8641 Sorring 8641 Sorring
30 Them Medborgerhuset Jørgen Madsen Hanne Hoffmann 2678
Toftebjerg Lysbrogade 23 Rosenberg (17209)
Røllikevej 3 8600 Silkeborg Helle Nielsen (12639)
8653 Them
16 Thorning Thorning Erling Prang Jette Skottenborg 2169
Forsamlingshus Tørrepladsen 6, Thorning (18715)
Blichersvej 35, 8620 Kjellerup Hanne Kristensen (20483)
Thorning
8620 Kjellerup
Cir-in A
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0023.png
Nr. Afstemnings- -j Afstemningssted Formand for Sekretær og Ca. antal
område valgstyrerne Hjælpesekretær vælgere
|_____2..__
31 Vestergadehallen Vestergadehallen Hanne Bæk Olsen Jørgen Svane Sørensen
Vestergade 76 Ewaldsvej 8 (18450)
8600 Silkeborg 8600 Silkeborg Steen Rasmussen
(22140)
Vinderslev Harry E. Madsen Lene N. Bech (30347) 1013
Forsamlingshus Skivevej 15 + Jytte Rask (40100)
Vinderslevvej 30 Knudstrup
8620 Kjellerup 8620 Kjellerup
Virklund Anders Kaysen Annette Knudsen 2471
Fritidscenter, hal 2 Gunilslund 98 (10983)
Paradisvænget 5 8600 Silkeborg Anette Mikkelsen (20362)
J: 8600 Silkeborg
18 Voel Voel Forsamlingshus Hans Schøn Merstrand Isak Vatne Rasmussen 1233
Sorringvej 26 Sorringvej 79, Voel (15141)
8600 Silkeborg
8600 Silkeborg
...T .1
Silkeborg Kommune i alt 65.687
Antal Antal
tilforordn Tælle-
ede Fzorde
18 5
17 Vinderslev
32
34 268
Heraf 19D
+19 RD
Det er 10/12 2014 godkendt af borgmesteren, at de 376 tilforordnede fordeles således:
30 valgstyrerformænd
49 sekretærer og hjælpesekretærer + 1 ekstra hjælpesekretær i Vinderslev, hvor Lene Bech stopper inden naeste valg
Rest til besættelse af partierne og administrativt udpegede tilforordnede: 297
2/3 heraf besættes af partierne 189 (lidt mindre end 2/3) - Alle tilforordnede på valgdagen er politisk udpegede, alle ekstra tællere er administrativt udpegede.
Girlz: C
UPV, Alm.del - 2014-15 (2. samling) - Bilag 6: Valgklage fra Per Højslet.
1536211_0024.png
1/3 heraf besættes administrativt 108 (lidt mere end 13) - Aile ekstra tællere er administrativt udpegede
Hvis partierne ikke kan skaffe alle 189, så suppleres med administrativt udpegede.
Sekretærreserver:
Cidø Q