Uddannelses- og Forskningsudvalget 2014-15 (1. samling)
S 304
Offentligt
1420389_0001.png
SPØRGSMÅL NR. S 304
§ 2 0- SP Ø RG S M Å L T IL M UN DT LIG B E S VA R E L S E
DE N 2 6. NO V E M B ER 20 1 4
Til:
Dato:
Stillet af:
Medspørger:
Uddannelses- og forskningsministeren
14. november 2014
Marie Krarup (DF)
Jens Henrik Thulesen Dahl (DF)
Vil ministeren tage initiativer, der kan sikre, at alle grene af forskningen om
klasseledelse kommer til de lærerstuderendes kendskab, – og der ikke er
bestemte grene der tabuiseres på uddannelsen, sådan som artiklen
»Hvornår holdt autoritet op med at være et fyord« fra Information den 7.
november 2014 desværre viser, er tilfældet i dag – sådan at fremtidens
folkeskolelærere i højere grad vil være rustet til at holde ro og orden i en
klasse og dermed sikre, at børnene får et større fagligt udbytte end det er
tilfældet i dag?
(Spm. nr. S 304).
Den 14. november 2014
Lovsekretariatet
På Folketingets formands vegne
Lovsekretariatet