Udenrigsudvalget 2014-15
URU Alm.del Bilag 51
Offentligt

‘Fruth on Falun Gong | How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harvest... Side t af 19

B | BIGS | Espanol | Frangis | Deatseh | Pycewenii 151 508 | A0l | Euglish

FACTS [ J—

www.facts.org.cn

Feature | Pictures | Videos | Data | FAQ | £-Beok | Voice of Religion Circle | Officia Statement

Home | Full Presentation | Recommendation j Rumer & Fact | Public Opinion | Word from Ex-member | View from tntelligentsia | China | World

Home » Feature > Rumors of Harvesting Organs Live = Highfights

How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harvesting”

Kaiwind 2014-09-26

Adjust font size: *.:-.

Content
1. Source of Rumor about “Live Organ Harvesting” - Sujiatun Concentration Camp Affair
Ii. Vehiclas of Rumor about "Live Organ Harvesting” — Kilgour-Metas Repoerts
Il. Content of Rumor about “Live Organ Harvesting”
1. Rumors about "Live Organ Harvesting”
«Two Davids Conducted "Independent” Investigation
«China Removed Organs from Falun Gong Practitioners and Sold to Foreign Tourists
«Cerebral Surgeon Performed Cornea Removal Surgery
#Ring Box Dropped from Patient’s Pocket in Organ Harvesting Operation
eCramalors Collectad Jewels from the Dead
=Unknown Organ Supply for Human Organ Transplanting Operations
#Tens of Cases and Over 600 cases
s Autopsy Equals fo Viviseclion
»Tumor Surgeon Performed Kidney Transplanting Cperation
#Telephone Records Had Been Altered
2. How does Falun Gong Spread Rumors
#Faking Chinese news into Rumors and Propogating Everywhere
e Taking Different Publicizing Methods in China and Other Countrles
eAltering Investigation Evidences
V. Who Are Spreading Rumer of Live Qrgan Harvesting?
1. Coalition to Investigate the Persecution of Falun Gong (CIPFG) - Rumor Maker
2. Doctors Against Forced Organ Harvesting (DAFOH)- Rumor Spreader
3. Two Canadians David Kilgour and David Matas — Rumor Advocator
4, Faiun Gong-Contrelied Media Network ~ Platform for Rumor Spreading
5. Witnesses "Anne” and “Peter” ~ Source of Rumar
V. Truth and Facts behind Rumor about “Live Organ Harvesting”
1. Status Quo of Organ Transplantaticn in China
2. China Response
Vi, International Response
1. Foreign Governments and Political Leaders

+US Department of State: Found No Evidence That the Site (s Being Used for Any Function Other Than as a Normal Public
Hospital

hitp://tacts.org.cn/Feature/rhol/Highlights/201409/25/t20140925 1951260.him 25-11-2014



Truth on Falun Gong | How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harvest... Side 2 af 19

sCanadian Government: Most of the Scurce Material Comes from “Anecdotal and Circumstantial Evidence”
s Austratian Government. We have Not Seen Evidence That Proves That These Allegations Are True
sNew Zealand Parliament: No Evidence Verifying the Falun Gong Claims on QOrgan Harvesting

eHead of the German-Chinese Parliamentary Group Johannes Pflug: Rumer about Live Organ Harvesting Were Spread by Fatun
Gong

2. Human Rights Organizations and International Scholars

eAmnesty Inlernational: Some Telephone Interviews Chinese Hospitals Had Been Edited

«0rgaNOs: Allegation of "Live Organ Harvesting” Unverifiable

e Ausiralian Refugee Review Tribunal: Allegations Made by the Repert Remain Unproven and Unsupported
sHarry Wu: Head of the Washington-based Laogal Research Foundation: Falun Gong Needs to Provide Evidence
eDavid Ownby, Canadian Professor in History: Falur Gong Is Ruining its Reputation

+Senior American Surgeon Kenneth Mattox: Photographs Can Be Deceiving

eFamous German Anatomist Gunther von Hagens: None of the Exhibited Human Bodies Was from China
eUkrainian Experts: Two Davids Gained Both Fame and Wealth from Rumor about “Live Organ Harvesting”
oSouth Korea Falun Gong Countermeasure Gommiltee: Falun Gong is Deceiving the World

¢Shi BingYi: Never Believe in Fatun Gong Organ Removat Saying

2. Mainstream Media

+Cttawa Citizen: Inside Ching's 'Crematorium’

sPhoenix TV: Davids' Report Reexamined

siikrsekta.info; Fatun Gong under the Shadow of Towering Oxycoccos

4. Netizens around the World

sRambodac, a surgeon from india

o harles Liu, a famous activist among Chinese community in the US

sEmma Markham, a scientist of England

e[aily China, a Dutchman once studied in Sichuan University

Conclusion

Since March 2008, an allegation against the Chinese government has spread widely over the world. The aliegation claimed, "Faiun Gong
practitioners were victims of live organ harvesting in China,” that “living organs were removed from Faiun Gong practitioners who died during or
after the organ harvesting operations. These operations have constituted murder,” and *hodies of the practitioners killed in these operations were
burned, which made it impossible to identify the source of organs.” [1} The allegations were launched by the Falun Gong organization, which was
outlawed by the Chinese government in 1999. Up until now, the allegation of “involuntary organ removal from living Falun Gong practitioners” is still
one of the key reasons for some countries and organizations to condemn China.

These accusations present several questions; Has the Chinese government harvested organs from living Falun Geng followers? Why dig
Falun Gong supporters fabricate such a sensational rumor? Who is adding fuel o the fire? What do domestic and foreign governments,
organizations, scholars and ordinary people think of the rumors?

[1] Report into Allegations of Organ Harvesting of Falun Gong Practitioners in China, by David Kilgour ang David Matas, January 31, 2007,

1. Source of Rumor about “Live Organ Harvesting” - Sujiatun Concentration Camp Affair

http://facts.org.cn/Feature/rhol/Highlights/201409/25/120140925 1951260.htm 25-11-2014



Truth on Falun Gong | How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harvest... Side 3 af 19

Liaening Thrombus Treatment Center of Integrated Chinese & Western Medicine {Sujiatun Thrombus Hospital)

The Hospital Entrance

On March 8, 2008, overseas Falun Gong organizations fabricated a sensational rumor, namely the so-called Sujiatun Concentration Camp
Affair. According to the organizations, there was a concentration camp enclosed by a three-meter-high barbed wire entangiement in Sujiatun
District of Shenyang City, Uaoning Province. In the concentration camp more than 6,000 Falun Gong practitioners were detained, two thirds of
which died and their bodies had been cremated afler their ergans had been remeved and sold iliegally to other regions in China as well as to other
countries.

Faiun Gong further claimed that a concentration camp was situated in Liacning Thrembus Treatment Center of integrated Chinese & Western
Medicine (also known as Sujiatun Thrembus Hospital). Falun Gong organizations also published photos of the so-calied crematorium.

The so-called crematorium ~ the exterior of boiler room in the hospital

{On March 17, the Falun Geng-controlled Epoch Times introduced one "witness” called Anne on its website. Anne claimed that she was an
employea of the Sujiatun hospital and that her ex-husband was once a cerebrai surgeon in the hospital. She said since 2001, this hospital has
been used to detain a large number of Falun Gong practitioners whose corneas or other organs were taken away and her husband took part in
such surgertes. On March 30, the Epoch Times website produced another witness, a "retired military doctor,” who claimed that the "concentration
camp” in Sujiatun had moved underground after media exposure.f1)

Chlinese olficials have repeatedly denied and condemned the rumor spread by Fatun Gong. Government officials from the US, Canada and New Zealand, non-
governmental organizations including Ammestly International and Ukraine-based “Save Family and Individual™ as well as foreign media agencies such as CNN,
the Associated Press, the Washington Post, Reuters, and Japan’s Asahi Shimbun came to Sujiatun For field visits,

Cn March 22, Douglas Kelly, visa officer of the US Consutate General in Shenyang, made a thorough visit of the Sufiatun thrombus hospital, and
expressed appreciation for the hespital's environment and medical conditions. [2]JOn April 4, a spokespersen for China's Ministry of Foreign Affairs
refuted the rumor fabricated by the Falun Geng in an interview with the AP journadists. [3]On April 12, governmental officials from Sujiatun District
and Liaoning Thrombus Treatment Center of Integrated Chinese & Waestern Medicine jointly held a press conference in the State Council
information Office, condemning Falun Gong organizations for the rumors. [430n April 14, Consul General David Kombluth of the US Consulate

hitp://facts.org.cn/Feature/rhol/Highlights/201409/25/t20140925 1951260.htm 25-11-2014



Truth on Falun Gong | How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harvest... Side 4 af' 19

Generat in Shenyang, US Embassy official Eric Richardson, Health Attaché Dr. Craig Shapiro and two others paid a thorough three-and-a-half-hour
visit to the hospital. On the same day, the US Department of State released its report on the two investigations by the US Embassy in Beijing and
the US Consulate General in Shenyang, stating that they "found no avidence that the site is being used for any function other than as a normal
public hospital “[5]

nterior of the b‘(’)l er room in the hospital and the exterior of coal container

As a matter of fact, the lie spread by Falun Gong and the evidence provided by the so-called "witness” were full of loopholes. "Witness” Anne
claimed that the hospital performed vivisection on the practitioners and was involved in illegal organ transplant. in fagt, the hospital is next tc a busy
street with snarling traffic and, as a second-iered hospital by Chinese classification, is not capable of “removing human organs” in terms of its
medical expertise, equipment or doctor's autherization. The hospital has a little more than 300 beds and can in no way house over 6,000 people.
The so-called crematory is just & boiler in the hospital. "Wilness" Anne claimed that the hospital sold crgans of Falun Gong practitioners to Thailand
and other places. Yet she failed to give any evidence or ¢lues. As far as we know, organ donation between non-relatives is forbidden in Thailand,
let alone organ import or sales. "Witness" Anne claimed that her ex-husband was a cerebral surgeon in the hospital, and that he began to perform
cornea remaval surgery in 2001, How could a cerebral surgeon perform a cornea removal surgery?

Infusion Room in the Hospital

Even Harry Wu, a Chinese dissident who was known as an expert in China's reform-through-labor pelicy, could bear no more of the absurd lie.
After arranging for people inside China lo visit the Sujiatun scene, Wu wrote to US Congress Represeniatives and media people on March 22,
2006, denying the authenticily of the “Sujiatun Concentration Camp Affair”. On July 18, 2006, Harry Wu published the article entitled My Knowledge
and Experience with the Falun Gong Media Reporting the Sujiatun Concentration Camp Problem, casting doubts on Falun Gong's story about
Sujiatun Concentration Camp Affair.

{1} Big Events in Exposure of CCP's Crime of Live Organ Harvesting, The Epoch Times, December 3, 2012

(2] Davids' Report Reexamined, by Social Watch, Phoenix TV, June 28, 2007

{3] Response of MAF tc Questions about Anti-Japan Protest and Rumors Spread by Falun Gong. Sina, April 4, 2006
14} Sujiatun Hospital Refuted Falun Gong's Allegation, China New Service, May 9, 2006

51 US Department of State: Opinions on China's Falun Gong issues, 1P, April 16, 2006

Il. Vehicles of Rumor about “Live Organ Harvesting” - Kilgour-Metas Reports

http://facts.org.cn/Feature/rhol/Highlights/201409/25/120140925 1951260.htm 25-11-2014



Truth on Falun Gong | How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harvest... Side 5 af {9

When the rumor about the "Sujiatun Concentration Camp” was exposed, Falun Gong claimed that removing organs from living Falun Gong
practitioners alsc existed in China’s other regions, trying to distract the attention of internationat communities.

On July 8, 2008, as requested by Falun Gong organizations, David Kilgour, who once served as Canadian Secretary of State for the Asia-
Pacific region, and a human rights lawyer David Matas released the Report into Allegation of Crgan Harvesting of Fatun Gong Practitioners in
China, claiming that China illegally removed living organs from a farge number of Falun Gong practitioners. On January 31, 2007, the revised
version of the report was released. On November 16, 2008, the third edition of the report, namely the 260-page bock entitled Bloody Harvest was
published. The fourth edition of report was released in 2012,

Singe 2006, the two Davids have spared no effort to sell their reports worldwide. During the years from 2007 to 2008, they have been to 44
countries in Europe, Asia, America and Australia.[1]

David Kilgour {{eft) and David Matas (right)

Professor Shi Bingyi, the executive depuly director of Organ Transplaniation Sub-branch of the Chinese Medical Asscciation, is the only expert
who was clearly named as a wilness in the Kilgour-Matas report. Prof. Shi was quoted in the first Kilgour-Matas report as saying, "During the years
from 2000 to 2005, a period that they called after the persecution of Falun Gong practitioners, 60,000 organ transplanting operations had been
done.” But Prof. Shi was angry with the fictitious quotation and doubted motives of the fabrication. He expressly clarified in a BBC interview in early
January 2007, “On no occasion had § made such a statement or given figures of this kinds. These allegations and the related figures are pure
fabrication. | do not know why the writers made such fabrications."” What is worth mentioning, despite the statement made by Prof. Shi Bingyi, the
two Davids continued to use the quotation in the second and third editions of their report.

The two Davids' evidence could he ctassified into two categories: first, the testimony of witnesses obtained through so-called “telephone
interviews”, and the telephone records. Bul the repert did not provide the specific name, title, address and contact information of any witness, or the
information about when, where and how the testimony were obtained or the eyewilnesses. The report did not provide the procedures or regulations
on which the telephone surveys had been based. Moreover, the authenticity and objectivity of the telephone records are questicnable. Second,
materials downloaded from the Internet or obtained in other unidentifiable ways. Besides, people with common sense can easily foind out some
materials used in the Davids' report were lies, for instance, the information provided by Anne about the cornea removal operation dene by her ex-
hushand, a cerebral surgeon.

[1] Writers of the Bloody Harvest Nominated for Nobel Peace Prize, the Epoch Times, February 7, 2010.

Hi. Content of Rumor about “Live Organ Harvesting”

Falun Gong and its affiliated organizations have been pubiicizing the rumor about the Sujiatun Concentration Camp Affair, the Report into
Allegations of Organ Harvesting of Falun Gong Practitioners, and the book Bleody Harvest. What did they say in their rumors? How did they
fapricate and spread the rumors?

1. Rumors about “Live Organ Harvesting”

+Two Davids Conducted “Independent” Investigation

David Kilgour and David Matas said in their investigative report that they conducted "independent” investigation, without involving the Coalitiory
to Investigate the Persecution of Falun Gong {CIPFG), Falun Dafa Scciety, or any ather organizations or government.

On February 5, 2013, in & hearing held in Parliament Building in Ottawa, Wayne Marson, vice president of international Human Rights
Committee, which is affilizted to the Canadian Parliament Committee on Foreign Affairs, asked how the two witnesses funded their large amount of
work and trips. Kilgour answered, “We are complete volunteers. We did not get paid at ail.” But later he claimed, “Our travel expenses varied each
time. In a typical case, } am invited by somebody, who may be a Falun Gong practitioner. My expense may be covered by this person or his/her
friends, but not by an agency "[1]

+China Removed Organs from Falun Gong Practitioners and Sold to Foreign Tourists

http://facts.org.cn/Feature/rhol/Highlights/201409/25/420140925 1951260.htm 25-11-2014



Truth on Falun Gong | How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harvest... Side 6 af 19

The witness "Anne” alleged that “the CCP are stealing organs from Falun Gong members o export io Thailand and cther countries”. The
report also mentioned, "None of government has issued travel advisories warning that organ transplants in China are sourced ‘almost entirely’ from
priscners.”

As far as we know, organ donation batween non-relatives is forbidden in Thailand, let alone crgan import or sales. Harry Wu wrote in My
knowledge and Experience with the Falun Gong Media Reporting on the Sujiatun Concentration Camp Probiem, "Even though it is possible for sick
pecple in Thailand and other countries to go to China to get organ transplants, there has to be some data. 7o export the organs would be
impossible both technically as well as being prohibited by other nations’ laws and conditions. | have been o Thailand many times to investigate the
situation of Thai naticnals going to China to receive organ transplants, the attitudes of the Thai officials and medical professicnals and the relevant
reguiations. Thai patients who have received ¢rgan transplants and the Thai Royal Medical Soclety chairman had been invited by me to testify at
the U3 Congress. {Congressional records are available for referencel’.

sCerebrat Surgeon Performed Cornea Removal Surgery

Witness “"Anne” said that her husband, a neurosurgeon, had cut the cornea of almost 2, 000 Falun Gong practitioners within two years prior to
October 2003. The place they claim these operations were carried out is the Sujlatun hospita, in the city of Shenyang, Liaoning Province, China.[2)

In fact, ophthaimalogy is totaily different from neurosurgery. Neurosurgeons are responsible for operations on the spinal cord and brain, while
the eye surgeons deal with operations on eyes. Both kinds of operations are professicnally and technically demanding, and should be strictly
separated. Besides, it is still questionable why this neuresurgeon or eye surgeon served at a special hospital curing thrombosis?

eRiny Box Dropped from Patient’s Pocket in Organ Harvesting Operation

“Anne” said, “When the patient is losing consciousness, my husband began to cut open the patient’s clothes with scissors. At that time, a
packet dropped from the patient’s pocket. My husband opened the packet and saw a ring box in it.”

Patients on operating tables are not aliowed to wear tops. If & patient has passed out, his/her tops are supposed to be taken off by nurses in
the examination room, rather than by doctors in the operating room. Then where did the packet come from? Since any articles irrelevant to
operation arg forbidden in the operating room, nothing could drop from even the doctors’ pockets.

«Cremators Collected Jewels from the Dead

“Anneg” claimed, "Crematers were very poor before they began Lo work there. But after a period of work, they collected a number of walches,
rings and necklaces from the bodies of the Falun Gong practitioners before the hodies were cremated.”

Both patients and doctors are reguired 1o take off all of their belongings, including the earrings, rings, watches, and even the artificial teeth
before the eperation. Technically, only the medical people other than the crematars have the chance to steal jewels from the patients.

sUnknown Organ Supply for Human Organ Transplanting Operations

David Kilgour and David Matas noted in their invesligative report that 300 out of the 3, 008 dead people had their ergans removed based on
the ground that relatives of the dead did not see the bodies or there was no way to prove that the relatives have seen the bodies. Witness "Anng”
claimed that over 2, 000 people died from live organ harvesting operation in the Sujiatun concentration camp from the year 2001 to 2003. She aiso
said that the number reached 4, 000 according fo the secret statistics of her doctor friend. Another anonymous witness, a retired military surgeon,
said that Sujiatun was only ¢ne of the 36 concentration camps in China. Kilgour and Matas verified through telephone interviews that there were
such concentration camps in another 15 cities. They noted in their reports revised in 2007 that the sources of 41,500 organ transplanis in China
were still unknown. They speculated thal the organs were removed from the tortured Falun Gong practitioners.

The problem is: there is too much difference between the numbers 300, 2000, 4000 or 41,500.
+«Tens of Cases and Over 600 cases

A surgeon in the Oriental Organ Transpiant Center (Tianjin First Central Hospital) said on March 15, 2006 in an interview that they had done
more than ten kidney transplant operations in that year, without mentioning Falun Gong practitioners. But the Kilgour-Matas report quoted what the
surgeon said as testimony. The Davids wrote in their report, revised in 2007. that out of the total 10,000 kidney transpianting cperations that had
been done in China in 2005, 647 operations had been done in the Orientai Organ Transplant Center, which is not the least. Since the telephone
interview was made on March 15, 2006, “that year” actually meant the first three and half months of 2006, in which only over ten kidney
transplanting operations had been done, The number calculated in 20086 is far below the number in 2005.

sAutopsy Equals to Vivisection

in two Davids' investigative report released in 2006, Appendix 20 Case 1, an autopsy pholo of Mr. Wang Bin had been misrepresented as
evidence of vivisection and organ harvesting.

The photo was reviewed by Dr. Friedlander of Kansas City University School of Medicing, Pathology Dept. Dr. Friediander said the photo
exhibited 'Y incisions in the neck and baseball stitch sutures, which are typical of autopsy. He added that organ removal by medical examiners
during autopsy is routine.[3]

In their report updated in 2007, two Davids tried to refute it by claiming that Wang Bin died of fatal wounds after being tortured and so it was
unreasonable to determine the cause of his death via autopsy.

sTumor Surgeon Performed Kidney Transplanting Operation

http://facts.org.cn/Feature/rhol/Highlights/201409/25/120140925 1951260.htm 25-11-2014



Truth on Falun Gong | How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harvest... Side 7 at 19

Cn June 1, 2007, the Epoch Times spread rumors again. It said that Mr. King, who was applying for Korean nationality, disclosed that a
surgeen named Yu Haishan of Sujiatun hospital had specialized in organ transplanting operations on Falun Gong practitioners.

Yu Sanjiang is the only doctor whose surname was Yu in Sujiatun hospital. He is a surgeon of tumors, not capable of performing kidney
transplant operations. [4]

sTelephone Records Had Been Altered

The two Davids’ report especially mentioned in detail the interview of Doctor Lu who worked in Guangxi Nationality Hospital. It is said that the
doctor had admitted he once went to a prison to pick out healthy Falun Gong practitioners around 30 years-oid to provide organs.

In fact, the hospital is not capable of performing organ transplanting or removal operation. Doclor Lu is a physician-in-charge in the Urotogical
Department. Doctor Lu said, "The content of the record was not what | said at that time, and a lot of things had been altered. There were two
obvious flaws. First, the report said that when | was asked if | had fetched the organs of Falun Gong practitioners from prisons or detention houses,
my answer was yes. But it was not my answer at all. | aclually answered that neither our hospital nor | could transplant organs, so there was no
need for us to fetch organs at all. Second, the report said that when the woman asked me if | had to pick up organs in prison by myseif, | said yes.
But the fact was no such a question had been asked. It was all faked."[5]

2. How does Falun Gong Spread Rumors

It should be noted that the above-mentioned rumor of "live organ harvesting” has been updated by Falun Gong organizations by making
deletion, revision, supplement or replacement. The investigative report published in 2006 has been deleted and is almost unavailable on the
internet now. Fatun Gong often took the following methods lo spread rumors.

eFaking Chinese news into Rumors and Propogating Everywhere

Falun Gong organizations are keeping close eyes on the onfine public epinion in China. They are gocd at turning unexpected incidents into
breaking news or exclusive reports in favor of themselves, and then spread the news or reports t¢ China via various channeis.

On February 6, 2012, Wang Lijun, the former police chief of Chongging, went to the U.S. consulate in Chengdu and stayed there the whole
day. Then Falun Gong organizations fabricated a rumor saying that Wang Lijun provided information about remaving living organs from Falun
Gong practitioners. On July 25, 2012, the US Assistant Secretary Michael H. Posner refuted the assumplive misleading offered by journalists of the
£poch Times on the Briefing ¢n the 17th US-China Human Rights Dialogue [8]

«Taking Different Publicizing Methods in China and Other Countries

Te avoid doubts from foreign readers, Falun Gong organizations have deleted or altered the sensitive content not in favor of them in English
versions, On May 1, 2008, the Epoch Times claimed in the article tited Military Surgeon Disclosed Official Procedures Communists Stealing and
Selling Organs of Falun Gong Praclitioners in its Chinese version, "China has established special overseas agencies to handle the bodies whose
organs have been harvested alive. Many of China's embassies get involved...In 2005, about 1, 000 bodies were exported.” But these sensational
but questionable paris of the report were deleted in the English version. Soon after Roland Soong, a famous translator, pointed out the deletion in
his article entitled Dissceting an Unfair and Unbalanced Report, the Epoch Times deleted the English version of the report.{7]

#Altering Investigation Evidences

On May 23, 2008, the £poch Times website published the breaking news entitled Chinese Consul General Admitted Plolting Besiege in
Flushing, attached with a so-called audio document of z telephone interview with Ambassador Peng Keyu. Two days later, Huang Kegiang,
president of the Federation of Chinese Asscciations of East America, published an article on Hong Kong-based newspaper Takungpao, analyzing
the audio documert as a senior interpreter with 20 years of expetience, and congluded that the telephone record released by the Epoch Times was
faked. [8]

Then what about the credibility of the large number of telephone records used as key evidence in two Davids' report? On January 27, 2009,
the Radio-Canada website released an investigative report by Julie Mivilie-Dechéne into the feature report entitied "Mataise dans ie Chinatown”.
Accerding to Julie Mivilie-Dechéne, in an unaired portion of the interview, Amnesty International spokesperson Anne Sainte- Marie even said that
some telephone interviews with Chinese hospitals had been edited in advance by Falun Gong organizations,

i1} Exposure of CCP’s Atrocities of Live Organ Harvesting, Q8A in Canadian Parilament Hearing, Minghui.org, March 8, 2013
{2} Revised Report into Allegations of Organ Harvesting of Falun Gong Practitiocners in China, January 31, 2007

{3} Is Falun Gong Going Wrong? Rambodoc, Wordpress.com

{4] Davids' Report Reexamined, by Social Watch, Phoenix TV, June 28, 2007

5] Davids' Report Reexamined, by Social Walch, Phoenix TV, June 28, 2007

6] Briefings on Sino-Ug 17" Annual Human Rights Dialogue, the US Department of State, July 25, 2012

{71 Analyzing an Unfair and Unbalanced Report, Rotand Soeng, Zonaeurcpa.com, May 8, 2006

[8} Falun Gong Faked Telephone Recerd, Huang Kegiang, Hong Kong-based Takungpao, May 25, 2008

http://facts.org.cn/Feature/rhol/Highlights/201409/25/t120140925 1951260.htm 25-11-2014



Truth on Falun Gong | How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harvest... Side 8 af 19

IV. Who Are Spreading Rumor of Live Qrgan Harvesting?
Al of the rumors fabricated by Falun Gong organizations were exposed finally. The rumor about five organ harvesting is the most influential
and energetic one that Fatun Gong organizations have ever fabricated. it is clear that there is an organized and systematic team working behind

the scenes, sparing no effort to create and spread the rumor.

1. Cealition to Investigate the Persecution of Falun Gong (CIPFG} - Rumor Maker

Man, fhan id Kitgeur Rebill s, Hewsen Bulha 1abhings [

Hargnies €palies Cey

David Kilgour {Left on the upper row) and heads of the four branches. Rabbi Dr. Reaven Bulks, President of East Canada Kidney Foundation
Organ Donation Committee(middie on the upper row), Lai Ching-Te, a Talwan legislator (right on the upper row), Baroness Carsline Cox, a UK
parfiament member, and Andrew Barlette, an Australian Partiament member.[1}

Coalition to Investigate the Persecution of Falun Gong (CIPFG) was established in Washington DC on April 4, 2006 by the Falun Dafa
Agsociation and Minghui.org. It has been playing a key rcle in the “live organ harvesting” affair. Falun Gong claimed that CIPFG, with branches in
Australia-New Zealand, Asia, Eurcpe and North America, consists of over 300 people from overseas political, legal, medical and non-governmental
circles.[2] On May 24, 2006, CIPFG authorized the two Davids to conduct independent survey into China's harvesting organs from Faiun Goang
practitioners alive, and published the investigative report in two months. (3]

Regardiess of the repeated warnings from Greek government, CIPFG organized the so-called Human Rights Torch Relay in Athens on August
9, 2007.

2. Doctors Against Forced Organ Harvesting (DAFOH)- Rumor Spreader

Doctors Against Forced Organ Harvesting (DAFQOH) has beenwas also playing an important role in spreading the rumor "live organ
harvesting”. Established in Washington DC in 2008, DAFCH claims to be an international independent agency aimed at providing objective
evidence of immoral and itlegal ergan harvesting by medical and social staff. [4]There are ten members in the organization, and Torsten Trey is the
executive direclor. There is also a consultative committee made up of 12 professionals, with Theresa Chu serving as legal consuitant for Asia area.
Its official website Dafoh.org was set up on August 3, 2007. DAFOH published the book entitied State Organs - Transplant Abuse in China. The
book was joinily written by Torsten Trey and David Melas, a writer of Bloody Harvest.

QOn April 5, 2008, DAFOH made its debut in a news report released by the Falun Gong-controlled Epoch Times. [5}After its three presences in
2008, it went into silence. In October 2011, it returned and began o spread the rumor about "live organ harvesting”. DAFOH members drummed up
support for the rumor as doctors and professionais in other fields. In June 2013, DAFOH launched a global campaign, soliciting signatures on a
petition to ask "China to immediately stop harvesting crgan from fiving Falun Gong practitioners”. Gn November 28, DAFOH held a seminar in
Hong Keng Legislative Council building.

3. Two Canadians David Kilgour and David Matas — Rumor Advocator

David Kilgour, born on February 18, 1941, is former member of Canadian Parliament and former Secratary of State for the Asia-Pacific region.
In 2005, when sitting as an independent MP, he threatened to withdraw support for then-prime minister Paul Martin's government
if Canada did not do more to help the people of Darfur, in the Sudan.[6]

David Matas, born on August 29, 1943, is a human right lawyer living in Winnipeg. He has represented Lai Changxing in his extradition
proceedings.

The two Davids once called for governments and athletes to resist 2008 Beijing Clympic Games.

hitp://lacts.org.cn/Feature/rhol/Highlights/201409/25/20140925 1951260.htm 25-11-2014



Truth on Falun Gong | How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harvest... Side 9 af' 19

It should be noticed that the two Davids have never been to maintand China, but they worked out the investigative report within two months,
alleging China for live organ harvesting. In addition, they propagated the rumer live organ harvesting” in the name of writers, spokespecple and
members of various non-governmental organizations and human right organizations. During the years from 2007 to 2009, they had been {0 "44
countries in Europe, Asia, North America and Australia”. [7]They admiued, “The trip expenses varied cach tie. I a typical case, [ am invited by somebody,
who may be a Falun Gong practitioner.” {8

4. Falun Gong-Controlled Media Network — Platform for Rumor Spreading

Falun Gong-controiled media network includes newspaper, radio, television station, film studio and websites. By establishing an extensive
media network, Faiun Gong tried to conceal its “cult” identity and to take root in western countries. Falun Gong-controfled media agencies are
classified into two categories respectively targeting at its members and ordinary people. The Dafa media which target its members such as
Minghuti.org is responsibie for delivering directions of its leader Li Hongzhi and Falun Gong headquarters and for providing cultivation guidance; the
media targeting ordinary people including the Epoch Times, NTDTVY, Apollo network, Renminbac, Sound of Hope Radio Network and Shenzhou
Film Studio is responsible for anti-China propaganda.

The Falun Gong-controlied media targeting at ordinary people was playing a key rofe in spreading rumor about “live organ harvesting'.
According to search data given by Google on August 6, 2014, the Epoch Times, the NTDTV and the Apello network respectively published
530,000, 520, 000 and 170,000 articles on live organ harvesting, These media agencies neglected the facts and spread the rumor in various ways,
trying fo turn the lie into a truth through repatition.

5. Witnesses “Anne” and “Peter” -~ Source of Rumor

On April 21, 2(506, Anne (leffy and Peter ribed by Falun Gong

{ (right)

Peter is the first anonymous witness of Falun Gong's rumor about "live organ harvesting”. He claimed that he used to be a spy of China and
later bacame a "media veteran conducting interviews in Mainland China'. In fact, Peter, formerly John Cater, is a Chinese-American born in 1962.
As an unemployed person, he had worked in the church in San Francisco but got fired because of burglary, He was bribed by Falun Gong to
become the witness of “Sujiatun Congentration Camp Affair”,

The other key witness "Anne” claimed that her husband had worked in the “Sujiatun Concentration Camp" for five years. Her testimony
appeared in the Kilgour-Matas report. As a matter of fact, previously known as Anna Louise, Anne is a 58-year-old Canadian woman who was a
dancing girl in the bar when she was young and lived in the neighborhoced of new Asia square, Oftawa, Canada. She was bribed by Falun Gong fo
spread rumors. [9]

Besides, some organizations and so-calfed human right activists in Eurcpe, America and Asia joined to spread the rumor about "live organ
harvesting”. For instance, the International Grgan Donation Care Association of Taiwan was established in Taipei on November 5, 2006 to push the
spread of rumor abeut "live organ harvesting”. [10]

[1] CIPFG Wrote 1o Hu and Wen, Listing Timetable for Stopping Persecution. Minghui.org, June 11, 2007

[2) Human Rights Torch Ignited to Stop Persecution, Minghui org, August 10, 2007

[3) Big Events in Exposure of CCP's Crime of Live Crgan Harvesting, The Epoch Times, December 3, 2012

[4} French Parliament Held Organ Transpiantation Seminar, Doctors Expose China’s Live Organ Harvesting, the Epoch Times, November 28, 2013
18] International Human Rights Association: Do not Want Olympic Games without Human Rights, The Epoch Times, April 7, 2008

16] Doubts Cast on Organ Harvest Claims, Ottawa Citizens, Glen McGregor, August 9, 2007

[7] Wrriters of Bloody Harvest Nominated for Nobal Peace Prize, Apclio network, February 9, 2010

http://Tacts.org.cn/Feature/rhol/Highlights/201409/25/t20140925 1951260 .htm 25-11-2014



Truth on Falun Gong | How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harv... Side 10 af 19

{8} Exposing CCP's Crime of Live Organ Harvest, Witness Answered Questions in Canadian Parliament Hearing, Minghui.org. March 8, 2013
19 Falun Gong's Allegation of Live Organ Harvesting Is Awkward Swindle, South Korea Falun Gong Gountermeasure Commiliee, August 2013

[10] International Organ Donation Care Assoctation of Taiwan Established, NTDTV, November 6, 2008
V. Truth and Facts behind Rumor about “Live Organ Harvesting”

1. Status Quo of Organ Transplantation in China

On May 1, 2007, China's Regulations on Human Organ Transplantation fook effect. In the following six years, over 30 documents have been
issued to promote the development of organ transplantation. There are three main sources of organs in China, live organs of relatives, organs
voluntarily donated by dead citizens and crgans denated by death prisoners. In recent years, while live organ donation from refatives violates the
principle of "harmlessness” and the number of organs from executed prisoners was declining, most of organs used for transplants came from
voluntary donation by dead ¢itizens.

Although China is the second largest organ fransplant country in the world, organ supply is far less than demand. Only 8,000 people received
organ transplant operation each year, comparing with the total 300, 000 cases of organ failures.

In order 1o prevent organ acquisition from becoming trade, China began to set up an organ donation management system invotving third-party
crganizations in 2010 in accordance with the international practice. China issued the Human Organ Distribution and Sharing Principles and Core
Policies on Liver and Kidney Transplantation. Based on the policy requirements, China developed a human organ distribution and sharing system.
The non-profit third-party organization is China Human Organ Donation Management Center. The former Ministry of Health entrusts the Red Cross
Society of China to be responsible for the work.

In July 2012, China's Human Organ Donation Management Center was officially established. As an affiliate fo the Red Cross Society of China,
the Center is responsible for work refated to organ donation, including mobilization, registration, donation witness, fair distribution, aid incentive,
reminiscing and information platform building.

Up to August 2013, local human organ donation management centers and offices have been established in 25 provinces {autonomous regions
and municipalities). These centers and offices organized teams of coordinators, collecting information about potential argan donors and reporting to
local centers or offices. Meanwhile, the National Heaith and Family Planning Commission published a list of 165 hospitals authorized to conduct
human organ transplant pregrams including Peking Union Medical College Hospital and China-Japan Friendship Hospital.

in September 2013, the Human Organ Distribution and Sharing System went into operation. in order to ensure the scientific, cpen and fair
distribution of organs and o ensure openness, transparency and traceability of crgan donation and transplantation, the National Health and Family
Planning Commission issued the Provisional Regulations on Human Organ Acquisition and Distribution Management, requiring the 165 authorized
hospitals to automatically distribute organs on the human organ distribution and sharing system. (1)

During the period from the launch of pilot donation programs in 2010 to the end of October 2013, a fotal of 1, 1617 citizens voluntarity donated
3,175 organs after their death. 2]

2. China Response

Since Fulun Gong fabricated the rumor about Sujiatun Concentration Camp Affair, Chinese government solemnly refuted Falun Gong's
allegation of “live organ harvesting” on several occasions in various ways.

On March 28, 2006, Ministry of Fereign Affairs Spokesman Qin Gang refuted the allegation of Sujiatun, and invited media agencies and pecple
from home and abroad to Sujiatun to make field visit. He said, "Sujiatun Concentration Camp Affair is... a lie, a total fabrication aimed at vilifying
China's legal system and deceiving media.” [3)

On April 4, 2008, China's Foreign Ministry spokesman Liu Jianchao refuted Falun Gong's allegation of persecution in an interview with AP
journalists, He emphasized, “Falun Gong arganizations have been spreading the rumor for a long time. If you carefully analyze the rumar, you will
find out it is very ridiculous and groundless.  hepe relevant countries and people come to realize Falun Geng's motives. Falun Gong is a cult
outlawed by Chinese government. But Falun Gong supporters are trying to jeopardize China’s stability and the refationships between China and
other countries. They even tried to continue disturbing the normal life of Chinese people and harming the physicai health of Chinese people.’[4)

http:/Hacts.org.cn/Feature/rhol/Highlights/201409/25/420140925 1951260 .htm 25-11-2014



Truth on Falun Gong | How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harv... Side 11 at' 19

On April 12, 2006, the Stale Council information Office heid a press conference, exposing the rumor about “concenltration camp detaining
6,000 people”

On April 12, 2006, China's State Council Information Ofice hebd & press conlerence, which attracted the attendance of eleven mainstrean: media agencies
froms home and abroad, including the AP, NN, the Washington Post, Reuters, Asahi Shimbuy, Singapors United Morning Post, Hong Kong-based Phoenix TV,
Xinhua News Agency, China News Service, China Daily and Clina Radio International. In the conlerence, the officials from Sujintun District, Shenyang City and
leaders of Linoning Thrombus Treatment Center ol Integrated Chinese & Western Medicine refuted Falun Gong’s rumer. Zheng Bin, vice head of Sujiaton
Distriet, and Zhang Yugin, vice president of the Sujiatun hospital, introduced the informatien aboul Sujiatun and the hospital, Accerding te Zhang Yugin,
Liaening Thrombus Treatment Center of Integrated Chinese & Western Medicine is a special hospital curing cerebral thrombus, There are merely 300 beds lor
palients in this hospital. So it is impossible for the hospital to accommodate 6, 000 people. There isn’t the se-called basement or crematorinnn in the hospital. The
hospital is neither capable of nor qualified for doing any organ transplanting operations. The allegations of “concentration camp™ and “organ (ransplantation”

were sheer nonsense. [5)

Cn March 34, 2008, NHK journalists made field visit to Sujiatun hospital
On Decemper 12, 2013, the European Parliament voled on a resolution against forced organ harvesting in China. Respending to the resolution,
Jiang Xiaoyan, spokeswoman for Chinese mission to the European Unien, said the so-called "organ harvesting” is a fabrication of the Falun Gong
cult. According to Jiang Xiaoyan, not a single Falun Gong practitioner has beer subject 1o forced organ transplantations, On the contrary, Falun
Gong's deceptive and harmful teachings and the spiritual control of its pracitioners have led to a large number of self-mutilation and suicide. Jiang
said Falun Gong is a cultin avery sense and an anti-China political organization. "The European side should not be misled by Hs lies nor provide
plafform for its deceptive tricks,” the spokesperson said. [6]

(1] News Background: Status Quo of China's Human Crgan Transplantation, Xinhuanet.com, August 9, 2013
[2] 2013 China Human Crgan Transplantation Conference Held in Hangzhou, Zhejiang Provincial People's Government, November 3, 2013

[3] China’s Foreign Ministry Spokesman Qin Gang Dented Allegation of Removing Organs from Executed Prisoners for Transplantation, Radio Free
Asia, March 29, 2005

14} Foreign Ministry Answers Questions about Anti-Japan Prolest and Falun Gong's Allegation, Sina.com, April 4, 2006
{51 Sujiatun Hospital Refuted Falun Gong's Allegation, Chinanews.com, May 9, 2008

|6} Spokesperson for Mission to EU: Falun Gong is Anti-China Qrganization, CRI online, December 12, 2013
VI, International Response

Although some governmental organizations and political teaders supported Falun Gong’s allegation of "live organ harvesting”, the UN Special
Rapporteur on Torture, non-governmental organizations on human rights and other countries and people who are concerned with Ching's human
right found out the truth and facts through field visits and reasonable analysis. Up to now, most of the governments, political leaders, human right

groups, scholars and media did not consent what the two Davids said in their repert. Those who paid field visits to Sujiatun refuted the rumor.

1. Foreign Governments and Political Leaders

+US Department of State: Found No Evidence That the Site Is Being Used for Any Function Other Than as a Normal Public Hospital

http://facts.org.cn/IFeature/rhol/Highlights/201409/25/120140925 1951260.htm 25-11-2014



Truth on Falun Gong | How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harv... Side 12 af 19

i

In March 2008, the US diplomats visited th
On March 22, Douglas Kelly, visa officer ol IS Consulate General in Shenyang, made a thorough visit Lo the Sujiatun thronibus hespital, and expressed

L h
@ hospital

appreciation for the hospital's environment and medical condition, {1)

On April 14, Consul General David Kombluth of US Consulate General in Shenyang, US Embassy official Eric Richardson, Heaith Attaché Dr.
Graig Shapiro and two others paid a thorough three-and-a-half-hour visit to the hospital. On the same day, US Department of State released its
report on the two investigations by US Embassy in Beijing and US Consulate General in Shenyang, stating that they "found no evidence that the
site is heing used for any funclion other than as a normal public hospital."(2)

Sean McCormack, Spokesman for US Department of State

On April 18, the US Department of State's Bureau of International Information Programs (1IP) released the Cpinion of the US Depariment of
State on China's Fatun Gong issue, claiming, "U.S. representatives have found nc evidence to support allegations that a site in northeast China
has been used as a concentration camp to jaii Falun Geng practitioners and harvest their organs, according to the U.S. Department of State,” and
"Officers and staif from the U.S. embassy in Beiling and the U.S. consulate in Shenyang have visited the area and the specific site on fwo separate
occasion. In these visits the officers were allowed to tour the entire facility and grounds and found no evidence that the site is being used for any
function other than as a normal public hospital. "[3}

sCanadian Government: Most of the Source Material Comes from “Anecdotal and Circumstantial Evidence”

An internal document from the Department of Foreign Aflairs and Intermational ‘Trade (DFALT) issucd in December 2010 shows the federal government was
tolally far from convineed by the Kifgour-Matas report. The unolGicial assessment, prepared to briel DFAIT officials, dismantied the report’s methodology mé
conclusions. The lederal assessment contends, "The sources cited in this investigalion as evidence o suppoit (he atlepations are almost exclusively Fatun Gong
practitioners,” and many of them provided sccond-or third-hand inloumation. Neither Kilgour nor Matas was allowed to travet 10 China Lo research their repart and

most of the source material comes from "ancedetal and circumstantial evidence available primarily in Canada,” the assessment says. [4]

sAustralian Government: We have Not Seen Evidence That Proves That These Allegations Are True

Peter Baxter

hitp://facts.org.cn/Feature/thol/Highlights/201409/25/t20140925 1951260.htm 25-11-2014



Truth on Falun Gong | How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harv... Side 13 af 19

On May 28, 2007, the Fereign Affairs, Defense and Trade Standing Committee under the Parliament of Australia held a hearing on foreign
affairs and trade. in this hearing, Peter Baxter, head of Australian Foreign Affairs and Trade Department’s North Asia said, "On the issue of
allegations that organs were harvested from Falun Gong practitioners, i is the government's position that we have not seen evidence that proves
that these allegations are true. ...None of the major internalional human rights groups have made a judgment that the accusations have been
proven as yet. We studied the report very carefully and met with Mr. Kilgour when he was in Australia. As | said, we do not believe that the
evidence provided in that report proved the allegations.” Rod Smith, a consut! and head of the Division of Public Diplomatic and Parliament Affairs
said, "The issue of receipt of organ transplants has not to cur knowledge been a problem with Australians travelling to China."{5]

+New Zealand Parliament: No Evidence Verifying the Falun Gong Claims on Organ Harvesting

Two Canadians David Kilgour and David Matas published their Report into Allegation of Organ Harvesting of Fatun Gong Practitionars in
China in 2008, As a response, the New Zealand government conducted investigations and came 1o a conclusion. But Falun Gong took every
methad to organize lobby, signature and petition.

On November 21, 2013, the Foreign Affairs, Defense and Trade Commitiee submitled a report to the Parliament of New Zealand, claiming,
“The committee has considered the petition of the Falun Gong Association Incorporated, requesting that the House make it Hlliegal for New Zealand
cilizens and permanent residents to receive an organ overseas that has been trafficked or illegally harvested. Neither committee members nor the
Government are aware of any independent evidence verifying the Falun Gong claims on crgan harvesting. This conclusion is based on both New
Zealand and foreign inquiries. ” {6)

eHead of the German-Chinese Parliamentary Group Johannes Pffug: Rumor about Live Organ Harvesting Were Spread by Falun Gong

2 KRR
Johannes Pfiug, the head of the German-Chinese Parliamentary Group

Johannes #flug is a member of soclal democratic party and a member of Committee for Foreign Affairs under German Federal Parliament. His
policy researches focus on Aslan countries. Since 2005, he had been the head of the German-Chinese Parliamentary Group.

On November 8, 2012, Johannes Pflug said in an interview by a journalist for SWR that the accusation about that China executed political
offenders o harvest their crgans was a groundless rumor. Jehannas Pflug said, " think that was a groundless rumor. | had heard such rumors a
few years ago. We had carried out corresponding investigations through our intelligence agencies. Our intelligence staff told me that we had not
found evidence confirming such things despite the repeated emergence of such reports. | can be more specific to say that most of such rumors
were spread by Falun Gong, but the rumors were entirely groundless.”[7]

(1} Davids' Report Reexamined, by Social Watch, Phoenix TV, June 28, 2007

[2] Harry Wu: My Knowledge and Experience with the Falun Gong Media Reporting on the Sujiatun Concentration Camp Problem, Observation,
July 18, 2006

[3] Opinion of the US Depantment of State on China's Falun Gong Issue, 1P, April 16, 2006
{4) Boubts Cast on Organ Harvest Claims, Ottawa Cilizens, Glen McGregor, August 9, 2007
|5} The Foreign Affairs, Defense ang Trade Standing Committee under the Parilament of Australia Hekd Hearing, Aph.gov.ay, May 28, 2007

16] Report of the Foreign Affairs, Defense and Trade Committee about Petition 2011/84 of Sam Fang on behalf of the Falun Gong Association
Incorporated, website of New Zealand Parliament, November 21, 2013

[7] Democracy Is Possible in Chinga, the Voice of Germany, November 9, 2012

2. Human Rights Organizations and International Scholars

sAmnesty international: Some Telephone Interviews Chinese Hospitals Had Been Edited

On October 30, 2008, the feature report Malaise dans le Chinatown was broadcast in the Télévision de Ragic-Canada. In this program,
Amnesty International spokesperson Anne Ste. Marie said, “We spent several months trying to find focal human right activists and journatists to
verify the news. However, we finally reached the conclusion that the numbers are unverifiablie.” On January 27, 2009, Radio-Canada published on
its website the result of investigation into the feature report “Mataise dans fe Chinatown”. The-investigation showed that Amnesly International
investigated the issue in China and was unabile to confirm the Faiun Gong mavement's atlegatians of organ harvesting. In an unaireg portion of the
interview, Amnesty international spokesperson Anne Ste. Marie even said that some telephone interviews in Chinese hospitals had been edited {1]

http:/facts.org.cn/Feature/rhol/Highlights/201409/25/120140925 1951260.htm 25-11-2014



Truth on Falun Gong | How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harv... Side 14 af 19

+OrgaNOs: Allegation of “Live Organ Harvesting” Unverifiable

OrgaNOs is a global volunteer organization dedicaled to publicize laws and regulations on organ donation and to disclose the secret darkness
in organ donation.

CGrgaNOs has asked Amnesty intemational Austria Branch to verify the aliegation of “live organ harvesting”. On March 18, 2014, OrgaNOs
published on its website an article, which claimed that Falun Gong's allegation was unverifiable. OrgaNOs said in the article, *For a long period of
time, there has been a rumor about China's cruelty fo Falun Gong practitioners. The rumor claimed that China extracted organ from fiving Falun
Gong practitioners in the prisons... OrgaNCs seeks to verify such ailegations. Therefore, we directly contacted Amnesty International, which said
that the aliegations have not yet been verified.” {2

+Austratian Refugee Review Tribunal: Allegations Made by the Report Remain Unproven and Unsupported

On January 17, 2007, Australian Refugee Review Tribunal Country Research Section gave ifs response to Kilgour-Matas report. The response
flisted in detail the attitudes of the US Department of State, Harry Wu and other international organizations as well as experts toward Kilgour-Matas
report. The CR Section emphasized, “No conclusive evidence has been focated to either prove or disprove the allegations made by the report. .No
major human rights commentator has fully supported its corclusions about the killing and taking of organs from five unwilling Faiun Gong
prisoners. At the current stage the allegations made by the report remain unproven and unsupported.” (3]

sHarry Wu: Head of the Washington-based Laogal Research Foundation: Falun Gong Needs to Provide Evidence

Harry Wu, a Chinese dissident, head of the Washington-based Laogai Research Foundation, has been investigating the use of organs from
executed prisoners for transplanting operation. He has spent 19 years in China's Lacgal (Reform-through-Labor) prison.

Harry Wu

From March 12, 2006, Harry Wu arranged for pecple inside China to visit the Sujiatun scene. During the following three weeks, the
investigators canvassed the entire Sujiatun area, including two military barracks, the Chinese medical blood clotting treatment center and
Kongjiashan prison. On March 22, 2006, Harry Wu wrote a letter to 20 or so people who were either US Congress Reprasentalives or media
people. On July 18, 2008, he published the article My knowledge and Experience with the Falun Gong Media Reporting on the Sujiatun
Congentration Camp Problem, making clear his attitude toward this affair. He thought the so-calied Sujiatun Concentration Camp did not exist.

Later on, Harry Wu received interviews with overseas media, casting doubts on Falun Gong's allegation of China's living organ harvesting.
+David Qwnby, Canadian Professor in History: Falun Gong Is Ruining its Reputation

David Ownby, associate professor of histary in the University of Montreal, is an expert in China's modern history, chief of East Asia Research
Center, & recognized expeart on Falun Gong. He is fairly sympathetic fo Falun Gong, and wrote a book entitied Falun Gong the Fulure of China.

David Ownby receiving interview with Télévision de Radio-Canada

On Octaber 30, 2008, the feature report Malaise dans fe Chinatown, was broadcast by the Télévision de Radio-Canada. In this program,
Professor David Qwnby said, 1 read [Mr. Kilgour's] report carefully... Organ harvesting is happening in China, but | see no evidence proving it is
aimed particularly at Falun Gong practitioners.” [4]

http://facts.org.cn/Feature/rhol/Highlights/201409/25/t20140925 1951260.htm 25-11-2014



Truth on Falun Gong | How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harv... Side 15af’ 19

eSenior American Surgeon Kenneth Mattox: Photographs Can Be Deceiving
Kenneth Mattox, a senior American surgeon, wrote the books Top Knife: The Art and Craft of Trauma Surgery and Trauma.

in Seplember 2007, Mr. Rambodoc, a surgeon in India, queried the authenticity of photos publicized by Falun Gong. Matiox answered:
"Photographs can be deceiving. While some of the apparent injuries and conditions might have been caused by torture, it appears that some of the
photographs are from conditions which are sometimes seen in a hospital. The photographs could have been from rigor mortis in a dead body,
advanced clrrhosis of the liver, portal hypertension, advanced necrofic breast cancer, donor site for a skin graft, routine acute electrical and thermal
burns, and sacral decubitus ulcer.” [3]

sFamous German Anatomist Gunther von Hagens: None of the Exhibited Human Bodies Was from China

Gunther von Hagens is a famous German anatomist. He has worked as an anatomist at the University of Heidelberg since 1578. He founded
the institute of Plastination under the Universily of Heidelberg in 1893.

German anatomist Gunther von Hagens

In Juty 2003, Gunther von Hagens held a press conference as a response to doubts of Falun Geng organization over the exhibition of human
bodies. He claimed that all of the human bodies were remains of donors. He added that these donors had clearly expressed their willing to donate
their remains to public education projects of heaith and anatomy. “Since the human body donation project was established by the institute of
Piastination in Heidelberg in 1982, more than 13, 000 people had registered to donate their remains. Most of these people came from Germany
and the US, while none was from China.” {6]

elkrainian Experts: Two Davids Gained Both Fame and Weaith from Rumor about “Live Organ Harvesting”

Viadimir Petukhov, Ukrainian human rights activist, lop-tier psychologist, chairman of non-governmental organization "Saving Family and
Individual”; Valery, chairman of Ukrainian sccial organization “Heresy and Soclety” and president of Kultam. net,

Valery Viadimir Petukhov

On December 13, 2007, Viadimir Petukhov and Valery paid a field visit to Sujiatun, from which they reached the same conclusion as the US
diplomats and Chinese and foreign media did.

Valery released a commentary on April 3, 2009 on the Kuttam net, claiming, “Falun Gong first published information about organ harvesting,
and then used violation of cremation regulations as circumstantial evidence to verily the information... They have travelled to 30 countries but did
not pay for the trip; they sold their book to these 30 countries. Hence they gained both fame and wealth.” [7]

sSouth Korea Falun Gong Countermeasure Committee: Falun Gong ts Deceiving the World

http://facts.org.cn/Feature/rhol/Highlights/201409/25/t20140925 1951260.htm 25-11-2014



Truth on Falun Gong | How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harv... Side 16 af 19

Established on April 23, 2009 in Seoul, South Korea Falun Gong Countermeasure Committee is dedicated to prevent the harm of Falun Gong,
to maintain peace and stability of human scciety, and to defend the truth by taking powerful countermeasures.

The Committee conducted survey into the allegation of “live organ harvesting”, collected a large number of evidence, and published a 10,000-
word report enfitied Falun Gong's Allegation of Live Organ Harvesting Is Awkward Swindle. The report said, "Falun Gong claimed live crgan
harvesting took place in Sujiatun Concentration Camp. As a matter of fact, Sujiatun hospital is a special hospital curing cerebral thrombus. The
allegation of live organ harvesting is a pure fabrication that Faiun Gong used to vilify China.”

+53hi BingYi: Never Believe in Falun Gong Organ Removal Saying

Shi Bingyi: Deputy Director of Chinese Society of Organ Transplantation {CSQT)

Professor Shi Bingyi: Deputy Director of CSOT

Professor Shi Bingyi, the depuly director of Chinese Society of Organ Transpiantation, is the only expert who was clearly named as a witness
in the Kilgour-Matas report. Prof, Shi was quoted in the report as saying, "During the years from 2000 to 2005, a period that they calied after the
persecution of Falun Gong practitioners, 60,000 organ transplanting operations had been done.” In early January 2007, Professor Shi Bingyi
expressly clarified in an interview with BBC, "On ne occasion had | made such a statement or given figures of this kinds. These allegations and the
related figures are pure fabrication. | have no idea what their motive is and what drives them to make the fabrication.” [8)

[1} investigative Report ints Malaise dans le Chinatown, website of Radio-Canada, January 27, 2009
{2] China: Innocent Falun Gong Practitioner Killed for Organs? OrgaNQs website, March 18, 2014
{3] Response of CR about “Whether Prove or Disprove Allegations Made by Davids Report”, Refworld.org, January 17, 2007

[4] Report of Review into Complaint Filed by the Falun Dafa Association of Canada Regarding the Investigative Report Entitled Malaise dans fe
Chinatown, Broadcast on October 30, 2008, on Télévision de Radic-Canada, Radio-canada.ca, January 27, 2009

15) Is Falun Gong Geing Wrong? Wordpress.com, Rambodog, September 7, 2007
16} Falun Gong Asks for DNA Test of Exhibiled Bodies, Radio Vienna, Austria, July 12, 2013
{7] Information Released: hitp/fkultam. netrus/news/ardicle-159

{8] China Reel, BBC, January 10, 2007

3. Mainstream Media
«QOftawa Citizen: Inside China's 'Crematorium’

The sources ciled in Kilgour-Matas report as evidence to support the allegations are almost exclusively Falun Gong practitioners.

By the time the report was released, doubts about the veracity of the Sujiatun story were growing.

Questions about the Matas-Kilgour report went beyond the allegations about Sujiatun. A paper prepared by the U.S. Congressional Research
Service concluded that the repont for the most parl "does not bring forth new or independently-obltained testimony and relies {argaly upon the
making of logical inferences.” "Some of the key aifegations in the report "appear (o be inconsislent with the findings of olher investigations.” it also
questionad the transcripts of telephone calls, in which Chinese officials are said 1o admit using Falun Gong organs.” Some argue that such
apparent candour would seem unlikely given Chinese governmant controls over sensitive information, which may raise questions about the
credibility of the telephone recordings,” the research service paper said.

The Sujiatun story lost more air when Harry Wu, a former political prisoner of the Chinese government and outspoken voice against the
Communist government, said he doubted the witness accounts upen which the Sujiatun stories relied. His organization investigated and found the

http:/facts.org.co/Feature/rhol/Highlights/201409/25/120140925 1951260.htm 25-11-2014



Truth on Falun Gong | How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harv... Side 17 at' 19

witness statements unreliable. He concluded the story may be intentionally fabricated. "We haven't found any evidence to support the location and
the number and events they have describaed going on," said Lisa Pertose, of the Lacgai Research Foundation [1)

Since the report, Mr. Matas has travelied the world to decry organ harvesting and the treatment of the Falun Geng. Western journalists
routinely repeat the Kilgour-Matas findings as fact.

The Internet is swamped by slories detailing the imprisonment and alleged murder of Falun Gong in China. The tone of the reporting often
seemed highly partisan, especiaily coverage from the U.S.-based Epoch Times, a newspaper that bills itself as an independent veice of news from
China, but appears chiefly interested in ant-Communist commentary and cataloging crimes against Falun Gong.

In August, | wrote another story about Falun Gong after Mr. Kilgowr joined with other western politicians to cafl for a boycott of the 2008 Beljing
Olympics over organ harvesting.

The story noted that while the conclusions of Kiigour-Matas report have been widely circulated, they are not universally accepted. The Chinege
government had dismissed their work as a fabrication, but more neutrai criticism came from the U.S. Congressional Research Servige, which
concluded the report for the most part "did not bring forth new or independently-obtained testimony and relies largely upon the making of fogical
inferences.” This story also drew intense criticism and charges of bias against me from Falun Gong members.

Mr. Kilgour was angered by the previous story | had wiitten. In the first 20 minutes of cur phone conversation, he called me "a lousy journalist,”
toid me | don't "have any brains" and compared me to Holocaust denier David frving, {2}

«Phoenix TV: Davids' Report Reexamined

The report claimed that they had interviewed hundreds of hospitals on telephone, including investigator Mr. M's call to more than 80 hospitais
and investigator Mr. N's call to almost 40 hospitals. The face-to-face interview with the persens concerned in both Sujiatun and Guangxi proved
that such telephone records were by no means reliable.

Based on a lot of so-called false telephone interviews, Davids' report drew a ridiculous conclusion. That conclusion was related to the abrupt
number increase of organ transplanting operation in China in 1999 with the Falun Gong event in the same year, which inferred the increase organ
suppliers were those Falun Gong pragtitioners. The conclusion was ogically inaccurate, and the numbers which were the basics of the conclusion
were afso counterfeiting, that came from Professor Shi Bingyi's words.

Reading the whole report we found that Davids' evidence could be reduced to three categories: first, the words of se-called testimony of
witnesses, such as Anne and Shi Bingyi and the distorted telephone records; second, materials download from the Internet; third, illogical
inferences containing certain vague words, such as "might”, "should”, "if* and 0 on. The example of the third category was that the two
investigators inferred the living organ removal from Falun Gong practitioner should exit because human rights condition was not good in China, and
they deduced that the hospitals were making profit by removing living organ from Falun Gong practitioners as the government reduced the fiscal
appropriation for hospitals. But the on-the-spot investigations of Sufiatun hospital and Guangxi Nationaiity Hospital, as well as the talk with Shi
Bingyi all confirmed that not only the inference was illogical but alse the premise of the inference was false. Therefore, no evidence of three
categories was refiable or could bear close inspection.[3]

sUkrsekta.info: Falun Gong under the Shadow of Towering Oxycoccos

Crime evidences are divided into two types in law, direct evidence and circumstantial evidence. For example, if A killed 8 and left A's
fingerprint on the murder weapon, this is called direct evidence; while circumstantial evidence means that A had a grudge against B but A didn't
have alilbi when B was kiilled.

Circumstantial evidence cannot prove whether someone comimits a crime, but it can prove that is possible and can be used to further confirm
direct evidence. Therefore, charges merely made through circumstantial evidence are invalid, which can be torn apart by any lawyer. For example,
a lawyer can guasticn like this "8 out of 10 enemies didn't have alibi. Who was the murderer?” “Merely through circumslantial evidence, charges
cannot be valid.” - This is the most powerfui argument for lawyers. Therefore, Mr. Prosecutor should do excellent work in investigating and
collecting evidence.

Of course, if this murderer was literale and wiped off his fingerpring, the prosecutor had to base on the available evidence when ha couldnt find
any witnesses. Kilgeur and Matas always defended themselves on that ground. in the chapter “Bifficulties in Looking for Evidence”, they wrote,
“China is very far and it forbids us to enter. The criminal weapons - operating equipment and instruments - are nothing different from those in
ordinary hospitals. Thus, we have {o base on the existing evidence."

As such, theoretic speculation is their usual trick. There is an underlying argument between lines of the “Report™: Although circumstantial
evidence can't prove whether someone commits a crime, it is impossible to commit a crime without circumstantial evidence.

Witnesses provided testimony, but the testimony from Falun Gong witnesses was not direct evidence. Here | don't want to involve the reliability
of the evidence, but would like {0 point out that In witnesses’ testimony, there was no *l saw” but " heard” "Semeone told me” instead. They can't
he counted as direct evidence, but circumstantial evidence.

I's still OK if the testimony cannot be confirmed as first-hand information of the event on the spot. The contradiction between different
witnesses’ testimony seems a greater flaw. Besides, the testimony also contradicts with common sense in organs transplant, surgeries and
medicinal sanitation. If a witness doesn't know the common sense that he should have known, could it be said that he knows more than cthers
about something without any clue? [4]

[1] Doubts Cast on Crgan Harvest Claims, Oftawa Citizens, Glen McGregor, August 9, 2007

(2 Inside China’s ‘Crematorium’, Glen McGregor, November 24, 2007

http:/facts.org.en/Feature/rthol/Highlights/201409/25/120140925 1951260.htm 25-11-2014



Truth on Falun Gong | How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harv... Side 18 al' 19

{3} Davids' Report Reexamined, by Social Watch, Phoenix TV, June 28, 2007, 32 minutes

{4] Falun Gong under the Shadow of Towering Oxycoceos (PANYHLIMYH NOA CEHLIO PASBECUCTON KIHIOKBYY), Ukrsekta.info, Gregory
Globa, August 2011

4. Netizens around the World

sRamhodoc, a surgeon from India

If was a ghastly story of 2 woman who was tortured with electrical batons held to her breast, and the pictures were supposedly of an
electrocuied breast with infection. Naturally, the surgeon in me had an understandable curiosity to see this, and | clicked on the finks. | was taken
aback to see pictures of a woman with advanced breast cancer... However, some of the pictures did not really gel with the textual explanations of
the injuries... The picture of breast electrocution is, quite ciearly, a misrepresentation. It fooled none of the group of surgeons { asked to inspect...
we could clearly say in those instances what those pictures were NOT, and the breast cancer case was a sitter for any surgeon. 1t is NOT about
electrical torture. [ 1]

«Charles Liu, a famous activist among Chinese community in the US

In my opinion Falun Gong's actions not only discredited their own cause, they alse detracted from honest examination of China's problems.
Falun Gong's vivisection indictment muddled the rational discussion of issues such as Chinese society's moral, ethical standards on dignity and
treatment of the condemned... Writing an allegory of "Schindler's List" is not the way to examine China's human rights record. If we can not be
precise with our accusation, only resort of nefarious indictment - why should anyone take the issue seriously?(2]

sEmma Markham, a scientist of England

Fatun Gong claims many are arrested and experience torture, execution and organ harvesting. Most of these claims have been shown {0 be
untrue, with no factual basis. The most disturbing side of the claims is that of organ harvesting... Australian, American and Canadian governments
and there was no evidence to suggest these claims were true. In addition, many claims of abuse by palice have been completely fabricated. ..
Mostly Falun Gong is considered an extremist fanatical religion and is regarded as highly controversial, trying to gain recognition by claiming
persecution to gain sympathy and support. Faiun Gong shouid not be considered a peacefut meditative religion, but as a dangerous cuit which
manipulates its followers in to high jacking TV stations, committing mass suicide, and murdering their family (3}

sDaily China, a Dutchinan once studied in Sichuan University

The source is a Canadian human rights lawyer, David Matas, so the source has a clear interest: the more dirt he can put on the Chinese
government, the better, for this makes his case look stronger... Falun Gong knows how to use the western dominated “free” press...1 am not an
expert on Falun Gong, neither am { an expert on the afleged organ harvesting practices. But as far as | can tell, this story is at least extremely
biased in the issues | mentioned. Extrapolating, 1 can only expect the rast of it to be highly exaggerated.[4]

Conclusion:

Since David Kilgour and David Matas released their investigative report into the sc-called “live organ harvesting”, the two Davids have
travelied the world to propagate their report at international conferences and to decry organ harvesting and the treatment of the Falun Gong. Some
western journalists routinely repeated the Kilgour-Matas findings as fact.

As has been said above, however, the governmental depariments, human rights groups from dozens of countries as well as Chinese and
foreign media agencies did not find any evidence of the aflegations through their field visits. As time passed by, more and more people came to
realize that Falun Gong's aliegation of “live organ harvesting” is a rumor and thay began to boycett Falun Gong's publicizing campaigns. in Octaber
2011, the local court in Krasnodar, Russia held that the book “Bloody Harvest” writien by the two Davids constitutes banned extremist literature{5);
David Matas failed to speak at a conference in Russia in January 2012 because he was denied a visa (o enter the country[6]; on August 27, 2013,
the Political Education Center in Hamburg, Germany, cancelled a campaign organized by Falun Gong to pubiicize their allegations about "China’s
live organ harvesting” [7],

It can be said that, as to Falun Gong's aflegation of "live organ harvesting”, both the US and Canada, who are both skeptical about China's
human right issues, and the international human rights organizations and Chinese dissidents have reached a consensus. They all believed that
Falun Geng's allegation was groundless and was aimed at vilifying China.

As the rumor is spreading, some people rose bravely to reveal the facts. Within one menth after the release of the Kilgour-Matas report, the
Canada-based Chinese Press published a special issue in it, they refuted Falun Gong's ctaims about organ harvesting, and offered some articles
selecied from Chinese media about the anti-Falun Gong movement. The special issue was available free of charge in Chinatowns across Canada.
In February 2007, Zhou Jinxing, the President of the Chinese Press, received a threatening letter, “if you go on like this, you will get killed and your
office will be burned down.” [8]

We cannot help wondering what the lwo Davids, the key spreaders of rumor about "live organ harvesting”, think about the authenticity of their
investigative report as a well-paid tawyer and a former government official.

In 2007 David Kilgour and David Matas went to Kiev. Valery, a famous journalist and human right activist in Ukraine, conducted an interview
with them. in the interview, Valery asked David Kilgour whether he could testify at a trial the authenticity of the allegation about China removing
organs from Falun Gong practitioners, Kilgour answered, “No, | can't.” [9]

http://facts.org.cn/Feature/rhol/Highlights/201409/25/120140925 1951260.htm 25-11-2014



Truth on Falun Gong | How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harv... Side 19 af 19

{1} Is the Falun Gong Geing Wrong? Wordpress.com, Rambodoc, September 17, 2007

12] Open Letter to David Kilgour and David Matas on Falun Gong and Organ Harvesting, by Charles Liu, Foolsmountain com, October 8, 2008
{3] Falun Finatics, Blogspot.com, by Emma Markham, March 4, 2013

(4} Scary Stories on Falun Gong Organ Harvesting: How Much of It is True? Daily China, Web-log.nl, November 2, 2010

{5} Falun Gong's Power Limited in Russia, Russia Owl Information Analysis Network, August 8, 2012

16] Russia Bans Human Rights Lawyer Matas, Winnipeg Free Press, January 3, 2012

7] A Debate Delayed, Berlin Caily, August 25, 2013

18] Malaise dans le Chinatown, the Télévision de Radio-Canada, October 30, 2008

19} Ukrainian Famous Journalist Talks about Sujiatun Affair, Kultam.net, April 3, 2009, Valery

Adjuslfonl size” .F. . [ pﬁnﬁ} Close

[[Comment ]
id you location is: homepage >> review.. :

How Falun Gong Fabricates Rumor about “Live Organ Harvesting”

The following message is enly the user's opinion, this site does not mean that.

The total count: O, [1)

Please post your comment

i User Name: ‘huxuaniai I} Anonymaus

Please note that law-abiding and civilized language. To speak for a maximum of 2000 characters.

~

N v
1

| Reluted News

[mait: facts@facts.org.cn  Site Map
Copyright ® Cult Studies
sl |il’

http://facts.org.cn/Feature/rhol/Highlights/201409/25/120140925 1951260.htm 25-11-2014



Truth on Falun Gong | What is Falun Gong Side 1 af 2

S0 BIGE | Espaiol | Francais | Deutseh | Pyeesaii §oiE8 ) abore] | Eagdish

FACTS o

www.facts.org.ch

Feature | Plctures | Videos | Data | FAQ | E-Book | Voice of Religion Circle | Officia Statement

Home | Full Presentation | Recommendation | Rumor & Fact | Public Opinion | Word from Ex-member | View from Intelligentsia | China | World

Home = Data » About Falur: Gong

What is Falun Gong
Adjust fonl size; $c pnnl_:‘ Close B 2007-12-05

How did the Falun Gong come into heing?
The founder of the Falun Gong, Mr. Li Hongzhi, said:
HMowever broad the universe is, it is smaller than me. | take charge of the whole human race.

In 1992, Mr. Li Hongzhi combined two kinds of traditional Chinese Qigong that he had learnt with motions from Thai dancing and created Falun
Gong. He subsequently proclaimed that he had developed Faiun Gong millions of years ago and spread Falun Gong to people on several previous
earths.

Mr. Li Hongzhi explained that Falun Geng practice would not cause iitness. In the beginning, in order to accumulate wealth he only held classes to
teach Falun Gong to his followers and "cured illness" using his "own energy and power.”

However, things went wrong when he "cured illness” through his "own energy and power," because many sick people left it too late o get proper
medical treatment and died.

in order to get himself out of trouble, Mr, Li stopped "curing illness" with his "own energy and power." Instead, he began o ask his foliower o learn
his theory, which could help them treat themselves and escape the bounds of mortality and the corruption of human existence. Of course, every
follower had to buy his books and tapes!

Why did more than 300 practitioners commit suicide?

Over 300 practitioners Killed themselves by such means as burning or hanging themselves, jJumping from high buildings, slashing their wrists or
jumping inte rivers. Why?

Mr. Li Hongzhi teld them:

My followers who achieve nirvana can fly to heaven with their bodies. Those who do not want 1o keep their bodies can transform them into
rainbows and fly away.

Youwill be a god if you ignore your life. Ctherwise, you will remain a mere human,

Elites with a very high ream of thought regard human beings as rubbish,

Changes of astronomical phenomena caused many people to be Killed in fhe Nanjing Massacre and by Hitler.
Why werg over ten innocent practitioners murdered?

Mr. Li Hongzhi said:

Human beings are deteriorating, devil are everywhere

With disturbance by devils, you cannot practice.

These devils should be kifted.

Who made these families break up?

Family harmony is the most ideal happiness in Chinese tradition. However, families of Falun Gong practitioners have been hurt, and there have
been no exceptions.

Mr. Li Hongzhi said,

“Self-realization means sell-mprovement through crucifixion. It depends on whether you can abandon emotions and desires. {f you can not break
away from these emotions, you are not qualified to reach self-realization.”

Who dares criticize Falun Gong?

Since 1994, some former Falun Gong insiders have been revealing the truth about the deceit and illegal money-collection by the Falun Gong and
the unusual deaths of its practitioners. These revelations were covered by the media,

http://www.facts.org.cn/Data/aboutfe/200712/05/t20071205 780621 .htm 25-11-2014



Truth on Falun Gong | What is Falun Gong Side 2 af 2

Mr. Li Hongzhi said:
"Laws made by humans have rigidly regulated and stifled people. Pecpie have been controlied like animals and there is no way out”

An ordinary person in pursuit of nirvana must go through a real trial, otherwise his efforts cannot count. But since there are so many followers
pursting this, it is betler for them to go together than to go one at a time. Actuaily, { think the number of people involved is far from enough.

There wera over 300 such sieges in different parts of China before the Falun Gong was banned by the Chinese Government in late July 1998
Why do two miltion practitichers dare not see a doctor?

Mr. Li Hongzhi said:

Taking medicine while practicing Falun Gong mean not believing that Falun Gong is abile to cure illness. If you believe, why do you need to take
medicine?

el you, if one of our practitioners has some bodily discomfort, it is not disease. Disease is a manifestation of "sin.” and hospitals are unable lo get

rid of your sin.
Wars, plague and natural and man-made disasters are ways 1o get rid of human sin.

More than two miilion Falun Gong practitioners in China were convince by Li Hongzhi's words. They did not see a docter or take medicine when ill,
which caused more than 1,400 deaths.

pnni} Close

Adjust font size: %

[ Comment

3 you location s homepage >> review..

What is Falun Gong

The following message is only the user's opinion, this site does not mean that.

The total count: 0, [1}

[t5] Piease post your comment

User Name: huxuanlai ©H ] Anonymous

Please nole that law-abiding and civilized language. To speak for a maximum of 2000 characters.

[ Rejated News

Email: facts@facts.org.cn  Site Map
Copyright © Cult Studies
dloi

hitp://www.facts.org.cn/Data/aboutf/200712/05/t20071205 780621 .htm 25-11-2014



