Kommunaludvalget 2012-13
S 2389
Offentligt
1282548_0001.png
Folketingets LovsekretariatChristiansborg
Finansministeren20. september 2013
Endeligt svar på spørgsmål nr. S 2389 af 12. september 2013 stillet afMichael Aastrup Jensen.

Spørgsmål:

Inden for hvilken tidsfrist mener ministeren, at offentlige myndighedersenest skal besvare henvendelser fra borgere og virksomheder via DigitalPost, og hvorledes agter ministeren at sikre, at henvendelserne fremoverbesvares inden for denne tidsgrænse?

Svar:

Henvendelser via Digital Post skal besvares indenfor samme tidsfrister, som for-ventes for besvarelse af henvendelser fremsendt pr. brevpost eller via e-mail. Deter grundlæggende hver enkelt myndigheds eget ansvar at sikre, at de besvarer hen-vendelser fra borgere og virksomheder inden for rimelig tid.Den refererede undersøgelse vedrører efter det oplyste forespørgsler om faktiskeforhold (åbningstider) i den enkelte myndighed. Sådanne ukomplicerede henven-delser bør myndigheden efter min bedste vurdering besvare inden for nogle fåarbejdsdage.
Med venlig hilsenBjarne Corydon
Finansministeriet • Christiansborg Slotsplads 1 • 1218 København K • T 33 92 33 33 • E [email protected] • www.fm.dk